Producătorul auto german Daimler AG va rechema la service în mod voluntar trei milioane vehicule din Europa care încalcă standardele privind emisiile.
„Dezbaterea publică privind motoarele diesel a creat incertitudine. Prin urmare, am decis măsuri suplimentare pentru a reasigura șoferii acestor vehicule și pentru a întări încrederea în tehnologia diesel”, a afirmat directorul general al grupului german, Dieter Zetsche.
Marți, Daimler a anunțat că Board-ul său a aprobat măsuri de reducere a poluării provocate de motoarele diesel în Europa, inclusiv o investiție de 220 de milioane de euro pentru a moderniza peste trei milioane de vehicule Mercedes-Benz echipate cu motoare diesel.
Măsurile au fost luate pentru a reduce emisiile de oxid de azot, care provoacă probleme respiratorii, a anunțat Daimler.
„Compania va investi aproximativ 220 de milioane de euro. Rechemările vor fi gratuite pentru clienți. Implementarea măsurilor va începe în următoarele săptămâni”, se arată într-un comunicat al grupului german.
Săptămâna trecută au fost publicate în presă informații potrivit cărora grupul ar fi vândut peste un milion de vehicule cu motoare pe care le-a manipulat pentru a părea mai puțin poluante, un demers similar cu cel de care este acuzat compatriotul Volkswagen.
Potrivit unei investigații derulate în comun de posturile de televiziune regionale WDR și NDR, precum și de cotidianul „Suddeutsche Zeitung”, timp de aproape un deceniu, motoarele OM 642 și OM 651 produse de Daimler au utilizat un dispozitiv ilegal pentru a arăta emisii poluante mai mici în timpul testelor. Cele două motoare au fost instalate pe aproximativ un milion de vehicule Mercedes vândute în Europa și SUA.
Citând un mandat de percheziție emis de un tribunal din Stuttgart, „Suddeutsche Zeitung” susține că în luna mai au fost efectuate o serie de percheziții la mai multe locații Daimler din Germania. Perchezițiile realizate au avut drept scop căutarea de documente aprobatoare și dispozitive de stocare a datelor și au vizat mai mulți angajați de la Daimler, pe fondul suspiciunilor de fraudă și publicitate mincinoasă cu privire la nivelul real de poluare al vehiculelor.
Principiul ar fi unul similar cu scandalul Dieselgate de la Volkswagen. Un sistem de reducere a emisiilor poluante ar fi pornit în momentul controalelor oficiale și este oprit în condiții reale. Volkswagen a recunoscut că a utilizat un astfel de dispozitiv și a fost nevoit să plătească amenzi și despăgubiri în valoare de 22,6 miliarde de euro.
Un purtător de cuvânt al Daimler a declarat pentru mass media din Germania că grupul nu face comentarii cu privire la investigațiile în derulare, dar a insistat că producătorul auto cooperează cu autoritățile.