Vânzările de mașini electrice doboară recorduri în SUA, potrivit unei raport realizate de Bloomberg. Ponderea lor în rândul mașinilor noi a depășit 7% în prima jumătate a anului. În ultimele câteva luni, vânzările din toate timpurile au depășit 3 milioane.
În raport, Bloomberg a analizat câte vehicule electrice s-au vândut și cât de mult i-a luat pieței pentru a elimina diferite etape. Potrivit cercetărilor lor, a fost nevoie de zece ani pentru ca vehiculele electrice să vândă un milion de unități, dar doar doi ani de la acel moment pentru a vinde încă un milion. Rata vânzărilor de vehicule electrice crește exponențial și nu pare să încetinească.
Potrivit raportului Bloomberg, în cele 12 luni până în iunie, americanii au cumpărat 977.445 de mașini care funcționează exclusiv cu energie electrică.
A fost nevoie de 10 ani pentru ca SUA să vândă primul milion de vehicule complet electrice, de doi ani pentru a ajunge la al doilea milion și de puțin peste un an pentru a ajunge la al treilea. Până când cifrele ultimului trimestru vor fi contabilizate în cursul lunii viitoare, țara ar trebui să fie pe drumul cel bun spre al patrulea.
Un alt mod de a analiza ritmul anual al achizițiilor de vehicule electrice este de a utiliza vânzările pe 12 luni, care dezvăluie un progres surprinzător. Pentru această abordare, fiecare nou trimestru calendaristic arată anul achizițiilor de vehicule electrice până la acel moment. Astfel, se elimină fluctuațiile sezoniere care pot ascunde tendințele pe termen lung.
Bloomberg arată că singura dată când vânzările de vehicule electrice pe 12 luni au scăzut a fost o scurtă perioadă de timp începând cu al treilea trimestru din 2019. Atunci, Tesla a exportat temporar o parte semnificativă din stocul său Model 3 fabricat în America pentru a da startul vânzărilor în străinătate. Perioada a coincis, de asemenea, cu începutul pandemiei.
Povestea adoptării vehiculelor electrice în SUA a fost până acum povestea a doi actori dominanți: statul California și Tesla Inc. California a fost prima piață auto din top 10 la nivel mondial care a atins punctul crucial de basculare a vehiculelor electrice de 5% din vânzările de mașini noi. Tesla a detronat recent Toyota ca fiind cea mai vândută marcă de vehicule, electrice sau nu, în acest stat.
Pentru ca vehiculele electrice să devină cu adevărat mainstream în SUA și pentru ca industria auto din Detroit să supraviețuiască tranziției, piețele trebuie să se extindă. Acest lucru începe să se întâmple din punct de vedere geografic, California pierzând o parte din cota de EV din SUA în favoarea unor state precum Texas, Florida, Washington și New Jersey. Cu toate acestea, Tesla este în continuare foarte mult în scaunul șoferului, fiind responsabilă pentru 61% din EV-urile vândute vreodată în SUA.