Prototipurile modelului Range Rover Electric sunt supuse în prezent unor teste complexe, apropiindu-se de finalul evaluării calibrării la temperaturi scăzute, la Cercul Arctic.
Range Rover Electric va deschide calea pentru motorizări electrice performante, rafinament și călătorii de lux, iar prototipurile sunt în curs de verificare în unele dintre cele mai exigente locații de testare din lume. Motorizarea 100% electrică este calibrată la temperaturi extreme, între -40 °C, la Cercul Arctic și +50 °C, în deșerturile arzătoare din Orientul Mijlociu.
Primele teste s-au concentrat pe performanțele bateriei și ale unității de propulsie electrice – Electric Drive Unit (EDU) – componentele de bază ale vehiculului, incluzând transmisia, motorul electric și electronica de putere – la temperaturi extreme de până la -40 °C. Atât bateria, cât și EDU sunt asamblate de producatorul JLR, o premieră pentru marcă.
Testarea pe lacurile înghețate din Suedia a demonstrat capabilitățile noului sistem de propulsie 100% electric al Range Rover, care va permite acestui model să-și depășească performanțele deja remarcabile pe suprafețe cu aderență redusă, asigurându-se că rămâne de neegalat în teren accidentat, în orice condiții meteorologice și indiferent de suprafața de rulare.
În premieră pentru Range Rover, un nou sistem de control al tracțiunii oferă niveluri excepționale de performanță pe suprafețe înghețate sau cu aderență redusă. În locul unei abordări clasice a sistemului de control al tracțiunii, bazate exclusiv pe unitatea ABS, Range Rover Electric distribuie unității de comandă a fiecărui motor electric sarcina de gestionare a aderenței, micșorând timpul de reacție pentru reducerea cuplului pe fiecare roată de la aproximativ 100 milisecunde, la doar o milisecundă.
Un software inovator, dezvoltat intern de JLR, permite controlul precis al turației EDU, pentru gestionarea exactă a aderenței, reducând necesitatea intervenției ABS. Tracțiunea este maximizată indiferent de suprafață, cu viteză de reacție și rafinament excepționale, îmbunătățind semnificativ experiența de condus a modelului Range Rover. Acest sistem este corelat perfect cu sistemul de control al stabilității și cu sistemele șasiului, pentru un plus de rafinament la volan.