Grupul PSA şi ONG-urile T&E şi FNE comunică oficial consumul real pe durata utilizării pentru autovehiculele Peugeot, Citroën şi DS. PSA publică rezultatele privind consumul real pe durata utilizării, pentru 30 de modele de bază.
Rezultatele sunt obţinute în urma aplicării unei proceduri de testare stabilite în comun cu ONG-urile Transport & Environnement şi France Nature Environment, ONG-uri auditate de Bureau Veritas. Metoda de testare, fiabilă şi reproductibilă, permite măsurarea consumului realizat de clienţii PSA în condiţii de utilizare reală.
Inspirat de proiectul european RDE (Real Driving Emissions), testul măsoară consumul de carburant cu ajutorul unui echipament portabil instalat pe autovehicul (PEMS*). Bureau Veritas, organism independent recunoscut la nivel international, este garantul testării în condiţiile prestabilite şi confirmă integritatea şi acurateţea rezultatelor.
Măsurătorile au fost realizate pe drumuri publice deschise traficului în condiţii de conducere reale, respectiv prin utilizarea climatizării, cu greutate bagaje şi pasageri, conducere în pantă etc. Măsurătorile obţinute – 25 km în mediu urban, 39 km extraurban şi 31 km pe autostradă – sunt comparabile cu cele ale clienţilor PSA, provenite din studii independente şi reflectă seriozitatea metodologiei aplicate de T&E şi FNE.
În noiembrie 2015, într-un context mediatic negativ pentru industria auto, Grupul PSA a luat hotărârea de a publica consumul real într-un demers unic prin transparenţa sa faţă de clienţi. Această iniţiativă constituie o premieră mondială în industria auto.
Până la sfârşitul anului 2016, mărcile Peugeot, Citroën şi DS vor propune, pe site-urile oficiale, un simulator care va permite clienţilor estimarea consumului în funcţie de modul individual de conducere şi de condiţiile de utilizare (mixt/urban/extraurban/autostradă/gradul de încărcare al autovehiculului). În acelaşi timp, clienţii vor avea la dispoziţie şi o aplicaţie online de conducere ecologică care le va permite urmărirea consumului.
Cu această ocazie, Gilles Le Borgne, director de cercetare şi dezvoltare PSA a făcut următoarea declaraţie: „Conform angajamentului de transparenţă luat în luna octombrie 2015, Grupul PSA publică astăzi rezultatele privind consumul în condiţii de utilizare reale pentru 30 dintre modelele mărcilor Peugeot, Citroën şi DS. Din dorinţa de a furniza cât mai multe informaţii clienţilor săi, Grupul va publica, până la sfârşitul anului, rezultatele referitoare la alte 20 de modele şi va pune la dispoziţia clienţilor săi un simulator care le va permite îmbunătăţirea consumului de carburant în funcţie de modul de utilizare şi, deci, ameliorarea nivelului de emisii CO2. În 2017, Grupul PSA va face încă un pas înainte prin extinderea măsurătorilor efectuate în condiţii reale de utilizare şi la emisiile de oxizi de azot.”
Greg Archer, director Clean Vehicles la ONG-ul Transport & Environment, a declarat: „Aceste teste realizate în condiţii de utilizare reală furnizează clienţilor informaţii dintre cele mai pertinente, superioare celor mai recente teste de laborator; astfel, clienţii vor putea alege modelele cele mai eficiente din punctul de vedere al consumului.”
Modele PEUGEOT
14 MODELE PEUGEOT |
Test T&E |
Omologare |
Diferenţă |
|
108 1.2lPureTech 82 BVM5 pneuri STD de 15” |
6,1 |
4,3 |
1,8 |
|
208 1.6lBlueHDi 100 BVM5 pneuri TBRR de 16” |
4,7 |
3,5 |
1,2 |
|
208 1.6lBlueHDi 120 S&S BVM5 pneuri UBRR de 16” |
4,7 |
3 |
1,7 |
|
2008 1.6lBlueHDi 100 BVM5 pneuri TBRR de 16” |
5,1 |
3,7 |
1,4 |
|
2008 1.6lBlueHDi 120 S&S BVM6 pneuri TBRR de 16” |
5,2 |
3,7 |
1,5 |
|
2008 1.2lPureTech 82 BVM5 pneuri TBRR de 16” |
6,4 |
4,9 |
1,5 |
|
2008 1.2l PureTech 110 S&S EAT6 pneuri TBRR de 16” |
7,1 |
4,8 |
2,3 |
|
308 1.6lBlueHDi 120 S&S BVM6 pneuri UBRR de 16” |
4,9 |
3,2 |
1,7 |
|
308 1.2lPureTech 130 S&S BVM6 pneuri TBRR de 16” |
6,6 |
4,6 |
2 |
|
308 1.2lPureTech 110 S&S BVM5 pneuri UBRR de 16” |
6,3 |
4 |
2,3 |
|
3008 1.6lBlueHDi 120 S&S BVM6 pneuri TBRR de 17” |
6,1 |
4,1 |
2 |
|
3008 1.2lPureTech 130 S&S BVM6 pneuri UBRR de 17” |
7,6 |
4,9 |
2,7 |
|
508 2.0lBlueHDi 180 S&S EAT6 pneuri UBRR de 17” |
6,3 |
4 |
2,3 |
|
PARTNER 1.6lBlueHDi 120 S&S BVM5 pneuri TBRR de 15” |
6,1 |
4,3 |
1,8 |
|
Modele CITROËN
11 MODELE CITROEN |
Test T&E |
Omologare |
Diferenţă |
C1PureTech 82 BVM Feel pneuri STD de 15” |
6,1 |
4,3 |
1,8 |
C3PureTech 82 BVM Exclusive pneuri TBRR de 16” |
6,3 |
4,6 |
1,7 |
C3PicassoBlueHDi 100 BVM Confort pneuri TBRR de 16” |
5,7 |
3,8 |
1,9 |
C3BlueHDi 75 S&S BVM pneuri UBRR de 15” |
4,9 |
3,0 |
1,9 |
C4CactusBlueHDi 100 BVM Shine pneuri TBRR de 16” |
5,1 |
3,6 |
1,5 |
C4CactusPureTech 110 S&S BVM Shine pneuri de 16” |
6,1 |
4,3 |
1,8 |
C4BlueHDi 100 BVM Feel pneuri TBRR de 16” |
5,1 |
3,6 |
1,5 |
C4PicassoBlueHDi 120 S&S EAT6 Intensive pneuri TBRR de 17” |
6,5 |
3,9 |
2,6 |
Grand C4 Picasso BlueHDi 120 S&S BVM6 Attraction pneuri UBRR de 16” |
5,7 |
4 |
1,7 |
Grand C4 Picasso PureTech130 S&S BVM6 Intensive pneuri TBRR de 17” |
7,4 |
5 |
2,4 |
BerlingoBlueHDi 100 BVM pneuri TBRR de 15” |
6,1 |
4,3 |
1,8 |
Modele DS
3 MODELE DS |
Test T&E |
Omologare |
Diferenţă |
DS 3BlueHDi 120 S&S BVM6 Sport Chic |
5 |
3,6 |
1,4 |
DS 3PureTech 110 S&S BVM So Chic |
6 |
4,3 |
1,7 |
DS 4PureTech 110 S&S BVM So Chic |
5,4 |
3,8 |
1,6 |