Producătorul chinez de automobile electrice BYD Co Ltd a raportat marţi o creştere de 11 ori a profitului net în trimestrul patru al anului trecut, pe măsură ce BYD şi-a majorat avansul pe piaţa locală graţie unei game extinse de modele, transmite Reuters.
În perioada octombrie-decembrie 2022, BYD a înregistrat un profit net de 7,3 miliarde yuani (1,06 miliarde dolari), faţă de 602 milioane yuani în aceeaşi perioadă a anului 2021.
Pe întregul an 2022, BYD, o companie la care un pachet de 12% din acţiuni este deţinut de fondul Berkshire Hathaway, controlat de miliardarul american Warren Buffett, a realizat un profit net de 16,6 miliarde yuani, în creştere cu 446% comparativ cu 2021.
Graţie modelelor hybride şi automobilelor complet electrice din gamele Dynasty şi Ocean, BYD pare acum pregătit să treacă în faţa Volkswagen, care anul trecut a fost cea mai bine vândută marcă de autoturisme din China. O dovadă în acest sens a venit în luna februarie, când BYD a fost lider de vânzări pentru a doua lună consecutivă.
BYD a devansat şi grupul american Tesla Inc când vine vorba de vânzările de automobile electrice pe piaţa din China, în primele două luni ale acestui an constructorul chinez fiind responsabil pentru 41% din totalul vânzărilor de automobile electrice pe cea mai mare piaţă auto din lume. Comparativ, Tesla a fost responsabil pentru doar 8% din vânzări.
Pe fondul încetinirii cererii, BYD a decis să taie preţurile la modelele electrice Song Plus şi Seal în luna martie, alăturându-se altor producători chinezi care au făcut acelaşi lucru, ca urmare a războiului preţurilor demarat de Tesla.