Primul contact cu gama Dacia echipată cu Easy R

Da mai departe!

Vineri am fost invitați la un prim contact cu Dacia echipată cu transmisia Easy R. Trebuie să spunem încă de la început pentru public că este prima cutie automată din gama Dacia… dar de fapt nu e automată. O să vă explicăm și de ce…

Trebuie să spunem de la început că am condus întâi un Sandero cu motor diesel 1.5dCi de 90 CP, iar apoi un Logan cu motor pe benzină 0.9 TCe tot de 90 CP, ambele echipate cu această transmisie. Pentru început, cutia de viteze Easy-R este disponibilă, din luna iunie, pe versiunile Laureate și Prestige ale modelelor Logan, Logan MCV, Sandero și Sandero Stepway.
Prețurile variază între 10 350 Euro (TVA inclus) pentru modelul Logan Laureate 0.9 TCe 90 CP Easy-R și 13 600 Euro (TVA inclus) pentru modelul Logan MCV Prestige 1.5dCi 90 CP Easy-R.
Am testat mașinile în traficul din București, dar și în cel din jurul Bucureștiului. Trebuie să vă spunem încă de la început că nu este cutia cu cel mai rapid schimb de trepte, nu este pentru cei care așteaptă ca mașina să o zbughească la un kickdown și nici nu are rafinamentul unei transmisii cu dublu-ambreiaj. Dar nici nu costă ca aceasta.

De ce nu este tocmai o automată?

Easy-R nu este o automată în adevăratul sens al cuvântului. Este o cutie cu o soluție tehnică ce elimină pedala de ambreiaj. Cutia dispune de un sistem de acționare electromagnetic (pilotat de un calculator) care asigură debreierea, schimbarea vitezelor ?i ac?ionarea ambreiajului în locul șoferului. Ea dispune de două moduri de funcționare: Drive sau Manual (Impulsional).
În modul Drive, schimbarea treptelor de viteză este realizată de calculator, pe baza informațiilor referitoare la condi?iile de rulare, cum ar fi turația motorului, viteza de deplasare, stilul de condus al șoferului, etc.
În modul Manual / Impulsional, șoferul decide singur momentul schimbării treptelor de viteză. În acest mod, putem schimba mai repede treptele.

Cum ni s-a părut?

Senzația de a conduce o Dacia automată prin traficul infernal de la noi este una de confort. În prima parte a testului pare că ne-am mai relaxat un pic în ciuda tradiționalului ambuteiaj creat la ieșirea de pe DN1 pe Centură. Easy R își face bine treaba, pur și simplu ai scăpat de grija ambreiajului, dar și de cea a schimbării treptelor. Poziția Drive permite un control optim al deplasării vehiculului la viteză foarte redusă. Prin ridicarea pedalei de frână, vehiculul avansează sau se deplasează înapoi cu viteză redusă fără a fi necesară acționarea pedalei de accelerație. Această funcție facilitează manevrele la viteză mică (în parcare) și permite stabilizarea mașinii în rampele cu înclinare redusă, completând astfel sistemul Hill Start Assist. În plus, această funcție este foarte util? în cazul traficului aglomerat.

Vă recomandăm EasyR?
Da! Mai ales dacă sunteți în căutare de confort în traficul urban. Sincer, am crezut că o astfel de cutie pe o Dacia va crește considerabil consumul de combustibil. Nu este cazul și la Dacia, creșterea de consum este aproape infimă. Probabil că această opțiune va deveni tot mai cerută de șoferii români, dar și de managerii de flote de vehicule pentru persoane juridice. Asta pentru că deja este cerută pe piețe auto mult mai mature decât cea din România.

Related posts