AutoReport.ro vă oferă alături de AutoSoft service, o serie de sfaturi utile care vă ajută să exploatați în siguranță automobilul dvs. Cum multă lume ne întreabă dacă este mai eficientă umflarea amvelopelor cu azot, răspundem cu ajutorul specialiștilor.
Înainte, azotul se utiliza pentru umflarea anvelopelor de mașini de curse, aeronave și vehicule comerciale grele. Cu toate acestea, abia recent a fost promovat pentru utilizare în mod frecvent și la celelalte categorii de vehicule.
Ce este azotul?
Azotul este un gaz incolor, inodor, fără gust și netoxic, care formează aproximativ 78% din atmosfera Pământului. Beneficiile revendicate de azot asupra aerului comprimat pentru umplerea anvelopelor sunt:
- Reduce temperatura de funcționare a anvelopei
- Îmbunătățește calitatea călătoriei
- Crește durata de viață a anvelopelor
- Menține presiunea în anvelope mai constantă
- Incetineste rata pierderii de presiune
Folosirea azotului nu elimină sau reduce necesitatea verificării presiunii în anvelope, deoarece riscul unei puncții sau al unei scurgeri lente nu poate fi prevenit și se poate întâmpla oricând.
De asemenea, azotul nu poate înlocui întreținerea regulată a anvelopelor. Indiferent de gazul de inflație utilizat, durata de viață maximă a anvelopelor se va realiza numai dacă vehiculul și anvelopele sunt întreținute corespunzător. Asta înseamnă verificarea periodică a presiunii, echilibrarea și geometria roților.
Azotul îmbunătățește calitatea călătoriei
Acest lucru este posibil datorită faptului că anvelopele rămân mai mult timp umflate și se simt mai bine pe șosea. Deși în mare parte aerul și azotul se comportă aproape la fel, azotul păstrează presiunea îm anvelope mai mult timp.
Azotul crește durata de viață a anvelopelor
Temperatura de funcționare a unei anvelope joacă un rol important în modul în care se va deteriora. O reducere a temperaturii la viteze mari și sarcini va fi benefică și va prelungi durata de viață a anvelopelor.
Creșterea presiunii reduse
Presiunea unei anvelope crește odată cu temperatura. Se afirmă că azotul oferă un interval de presiune mai stabil în raport cu temperatura anvelopei. Aceste beneficii pot fi obtinute în condiții de încărcare grea și/sau de mare viteză.
Pierderea de presiune este mai lentă cu azot decât cu aerul
Garniturile și tuburile de anvelope sunt într-o oarecare măsură poroase, iar presiunea va scădea în cele din urmă. De aici este necesară verificarea regulată a presiunii în anvelope. Azotul, datorită structurii sale chimice, este ușor mai lent la scurgere decât aerul comprimat. Prin urmare, pierderea de presiune va fi puțin mai lentă. Totuși, asta nu înseamnă că verificările periodice de presiune pot fi neglijate, deoarece există încă posibilitatea unei scurgeri lente.
Azotul nu poate provoca oxidarea jantei
Prezența de oxigen și umiditate în interiorul anvelopei poate provoca oxidarea (rugina) componentelor metalice. Deoarece azotul este un gaz relativ inert și pentru că este uscat, această problemă este, eliminată.
Pentru a avea parte de călătorii liniștite, confortabile și în siguranță, trebuie să ai grijă de anvelopele mașinii tale. Verificarea presiunii este un pas important pentru întreținerea mașinii pe care trebuie să îl faci odată pe lună și ori de câte ori pleci în vacanță.