Porsche și Rimac au fost de acord să înființeze o societate mixtă care încorporează Bugatti. Oliver Blume și Mate Rimac au semnat acordurile și au anunțat numele noului producător de hypercars: Bugatti-Rimac. Compania va avea sediul în Zagreb (Croația) și este programată să fie înființată în al patrulea trimestru al anului 2021. Acest lucru este supus aprobării prealabile a autorităților antitrust din mai multe țări. Rimac va deține o cotă de 55 la sută din Bugatti Rimac, în timp ce Porsche va deține o cotă de 45 la sută. De asemenea, Porsche deține direct 24% din acțiunile Rimac. Bugatti va fi adus în joint-venture de actualul proprietar, Volkswagen. Acțiunile vor fi, apoi, transferate către Porsche.
Bugatti-Rimac vor forma o companie auto extrem de atractivă pentru clienți, precum și pentru angajați.
Oliver Blume, președintele Comitetului executiv al Porsche AG: „Combinăm expertiza puternică a Bugatti în domeniul hypercar-urilor cu puterea inovatoare excepțională a lui Rimac în domeniul extrem de promițător al mobilității electrice. Bugatti contribuie la joint-venture cu un brand bogat în tradiții, produse emblematice, o bază fidelă de clienți și o rețea globală de dealeri. În plus față de tehnologie, Rimac oferă noi dezvoltări și abordări organizaționale.”
Sub umbrela noii companii, mărcile Bugatti și Rimac vor produce inițial două modele hypercar: Bugatti Chiron și modelul complet electric Rimac Nevera. Bugatti Automobiles SAS va continua să existe în noua societate mixtă. În viitor, toate modelele Bugatti vor fi produse în continuare la fabrica Bugatti din Molsheim, Franța. Această unitate de producție este renumită la nivel mondial pentru perfecționismul și excelența sa în domeniile proiectării și măiestriei. Pe termen lung, e planificată dezvoltarea de modele Bugatti în comun.
Mate Rimac, fondator și CEO al Rimac: „Acesta este, într-adevăr, un moment interesant. Rimac Automobili a crescut foarte repede, iar joint-venture-ul duce compania la un nivel complet nou. Mărcile Bugatti și Rimac se potrivesc perfect una cu cealaltă și ambele contribuie cu active importante: noi ne-am poziționat drept pionier în industria tehnologiilor electrice, în timp ce Bugatti are peste un secol de experiență în dezvoltarea de mașini de top și, prin urmare, aduce cu sine un tradiție remarcabilă, care este, practic, unică în istoria industriei auto. Vom pune în comun cunoștințele, tehnologiile și activele, cu scopul de a crea proiecte foarte speciale în viitor.”
Porsche a încheiat deja un parteneriat de succes cu Rimac, în urmă cu trei ani. „Această societate mixtă este punctul culminant al unui lanț strategic de investiții”, spune Lutz Meschke, responsabil pentru finanțe în Consiliul de administrație. „Am cumpărat deja primele acțiuni la Rimac în 2018 și, de atunci, ne-am mărit succesiv participația. Am stabilit foarte devreme o relație strânsă cu Mate și echipa sa extrem de inovatoare. Acum beneficiem de asta. Datorită cunoștințelor sale, Rimac ne va ajuta acum să ducem cu succes un brand emoționant și important în viitor. Sunt foarte mândru și încântat că am adus la bun sfârșit această tranzacție, în ciuda multor provocări. Astăzi este o zi bună pentru Bugatti și Rimac, Porsche și, de asemenea, pentru Grupul Volkswagen.”
Porsche va juca un rol puternic în joint-venture, în calitate de partener strategic. Oliver Blume și Lutz Meschke (președinte adjunct și responsabil pentru finanțe și IT în Consiliul de administrația al Porsche AG) vor deveni membri ai Consiliului de supraveghere al Bugatti-Rimac. Mate Rimac va fi CEO al noii companii. La înființare, compania va avea aproximativ 430 de angajați – circa 300 la sediul companiei din Zagreb și 130 la sediul Bugatti din Molsheim.