Porsche lansează noul Macan cu performanțe sporite, un design mai clar și un nou concept de operare. Toate cele trei versiuni disponibile au o putere mult mai mare decât predecesoarele lor. Vârful sportiv al gamei de succes a SUV-urilor este, din nou, Macan GTS. Motorul său V6 biturbo de 2,9 litri oferă acum 324 kW (440 CP) – o creștere de 44 kW (60 CP).
Capacitatea de reacție și livrare de putere tipică mașinilor Porsche GTS garantează un sprint de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde, când este echipat cu pachetul Sport Chrono, și o viteză maximă de 272 km/h. Macan S este acum echipat și cu un motor V6 biturbo de 2,9 litri care produce cu 20 kW (26 CP) mai multă putere decât înainte, având 280 kW (380 CP). Aceasta propulsează vehiculul de pe loc la 100 km/h în 4,6 secunde, permițând o viteză maximă de 259 km/h. Un nou motor cu patru cilindri cu turbocompresor, de 195 kW (265 CP), servește drept punct de intrare în lumea Macan. Sprintul standard de la 0 la 100 km/h este realizat în 6,2 secunde, iar viteza maximă este de 232 km/h. Toate motoarele sunt cuplate la transmisia Porsche cu dublu ambreiaj (PDK) cu șapte trepte și la sistemul de tracțiune integrală Porsche Traction Management (PTM).
Șasiu optimizat – nouă suspensie pneumatică sport pentru GTS
Noile modele Macan oferă, de asemenea, o variabilitate mai mare a suspensiei, asigurând un echilibru între confortul maxim al suspensiei și performanțele dinamice ale mașinilor sport. Șasiul a fost, și el, optimizat: Macan răspunde acum cu o mai mare sensibilitate și mai direct la situația de conducere și la condițiile de drum, oferind șoferului un feedback și mai bun prin intermediul volanului. În acest scop, caracteristicile unor elemente precum Porsche Active Suspension Management (PASM) au fost adaptate special pentru acest model. PASM reglează activ și continuu forța de amortizare individual pentru fiecare roată. PASM este disponibil ca opțiune pentru Macan și este standard pentru modelele S și GTS.
Macan GTS se diferențiază acum de celelalte derivate chiar mai mult decât înainte, suspensia pneumatică sport acum în standard coborând caroseria cu 10 milimetri. Avantajele dinamice ale noului GTS se datorează mai ales faptului că suspensia pneumatică este cu 10% mai rigidă pe puntea față și cu 15% mai fermă pe puntea spate, comparativ cu generația precedentă. Pachetul opțional GTS Sport mărește și mai mult potențialul dinamic al mașinii, cu roți cu design GT de 21 inch cu anvelope performante, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) și pachetul Sport Chrono.
Un design mai clar, cu accent pe sportivitate
Porsche a rafinat și mai mult imaginea SUV-ului său compact cu o serie de modificări specifice. Partea frontală reproiectată, cu o încrustare în culoarea exterioară, subliniază lățimea Macan, făcându-l și mai impunător. Pe noul GTS, centrul secțiunii frontale, precum și alte elemente sunt finisate în negru. Partea din spate este acum rotunjită spre drum de un difuzor cu un design tehnic special. Aici și în partea din față apare acum o nouă structură 3D, care este, de asemenea, disponibilă opțional pentru lamelele laterale ale mașinii. Farurile cu LED-uri cu sistemul Porsche Dynamic Light System (PDLS) și oglinzile exterioare Sport Design sunt acum standard pe toate modelele.
Un total de 14 culori sunt disponibile pentru noul Macan, inclusiv noile culori Papaya Metallic și Gentian Blue Metallic, precum și Python Green pentru Macan GTS cu pachetul GTS Sport. Cu opțiunile sale Individual Colour și Paint To Sample, Porsche Exclusive Manufaktur extinde semnificativ libertatea de configurare pentru Macan. Roțile mai mari sunt, de asemenea, standard: acum sunt de cel puțin 19 inci pentru Macan, 20 inci pentru Macan S și 21 inci pentru Macan GTS. Șapte noi modele de roți au fost, de asemenea, adăugate gamei.
Noua consolă centrală cu suprafață tactilă
Noul Porsche Macan oferă un interior substanțial îmbunătățit, cu o consolă centrală modernă și elegantă. Noul său concept de operare, care folosește suprafețe tactile în loc de butoane, aduce o structură clară în cabină. O nouă manetă a selectorului, mai scurtă, se află în centrul modulului de control clar organizat. Ceasul analogic din partea de sus a tabloului de bord este acum echipament standard. O serie de tapițerii din piele și pachete de cusături contrastante în Gentian Blue, Papaya sau Crayon sunt disponibile opțional pentru a adăuga noi culori la interior. Macan continuă să ofere standard multe funcții și servicii online. Acestea pot fi controlate prin intermediul afișajului tactil Full HD de 10,9 inci al Porsche Communication Management sau prin intermediul comenzilor vocale. Macan adoptă noile volane multifuncționale și GT Sport de pe 911.
Pe lângă avantajele dinamice și accentele negre de la exterior, pachetul GTS Sport disponibil doar pentru modelul de top conține și echipamente specifice și exclusive pentru interior. Acesta include scaune sport cu reglaje pe 18 direcții, pachetul interior Carbon, tapițeria Race-Tex cu elemente extinse din piele, diverse articole cu cusături de contrast și inscripționare GTS în Python Green.
Popularul model entry-level – disponibil la comandă acum
Macan, cu cele 600.000 de livrări la nivel mondial de la lansarea sa pe piață în 2014, are un rol special la Porsche: aproximativ 80% dintre cumpărătorii Macan sunt clienți noi ai Porsche. În plus, proporția femeilor care cumpără Macan a crescut constant în ultimii ani și este cea mai mare din toate liniile de produse Porsche. În China, cea mai mare piață pentru Macan, puțin sub 60% dintre cumpărători sunt femei. Noile modele Macan sunt disponibile pentru comandă acum și vor fi livrate în Europa de la începutul lunii octombrie 2021. În Romania, prețurile încep de la 65.853,41 euro pentru Macan, 74.765,32 euro pentru Macan S și 91.426,51 euro pentru Macan GTS, inclusiv TVA și echipamente specifice țării.