Porsche își schimbă cursul, mizând mai mult pe hibride decât pe vehicule electrice

Da mai departe!

Porsche a intenționat să se orienteze aproape în totalitate spre vehicule electrice (EV-uri). Clienții au avut alte idei. După cum s-a observat, inclusiv ideea de a avea doar Macan electric s-a reflectat în mod negativ asupra vânzărilor.

La fel ca mulți alți producători auto, Porsche a făcut o presiune agresivă către EV-uri. Planul său inițial era ca 80% din vânzările sale să fie integral electrice până în 2030, dar la ședința anuală a acționarilor de miercuri, CEO-ul Oliver Blume a declarat că acest lucru nu se va întâmpla, deși nu din lipsă de efort. Așadar, acum, compania pune un accent mai mare pe opțiunile hibride, continuând în același timp să-și extindă gama de EV-uri.

„Scopul nostru a fost să livrăm peste 80% mașini sport complet electrice până în 2030. Unul dintre cele mai ambițioase obiective din întreaga industrie”, a spus Blume în observațiile pregătite. „Strategia noastră de produs ne-ar permite în continuare să realizăm acest lucru. Având în vedere evoluțiile pieței, nu este realist. Creșterea noastră de BEV-uri se va adapta, prin urmare, flexibil la cerere și la evoluțiile pieței.”

Clienții nu au adoptat modelele Porsche electrice așa cum spera brandul. Vânzările Taycan au scăzut la nivel global anul trecut, lucru pe care Porsche l-a atribuit, cel puțin parțial, unei actualizări majore a modelului, dar și faptului că „extinderea mobilității electrice progresează, în general, mai lent decât era planificat.”

Probabil că este prea devreme pentru a da un verdict definitiv asupra noului Macan integral electric, deoarece compania încă vinde modelul cu motor cu ardere internă pe unele piețe până anul viitor. Însă, Blume a declarat în observațiile sale că „[î]n segmentul SUV-urilor, examinăm o nouă serie de modele. Aceasta ar putea apărea pe piață spre sfârșitul deceniului – de asemenea, cu propulsie cu ardere și hibridă.”

Nu este clar dacă este vorba despre modelul cu trei rânduri de scaune, mult discutat, sau despre ceva mai mic, care să se apropie de Macan EV. Dar, în orice caz, Porsche va produce mult mai multe hibride. Așa cum a fost anunțat anterior, Blume a spus că versiunile cu motor cu ardere și electrice ale modelelor Panamera și Cayenne vor coexista până în anii 2030. Iar compania avansează în ritm alert cu modelul electric 718.

„După o fază inițială puternică, a devenit acum clar că am fost cu un pas înaintea evoluțiilor pieței”, a spus Blume. „Creșterea cuprinzătoare și mai ales durabilă nu s-a materializat încă. Faza de tranziție va fi probabil mult mai lungă decât se credea inițial. De aceea continuăm să adoptăm o abordare echilibrată: motoare cu ardere internă, hibride și mașini sport electrice.”

Compania se află în prezent într-o situație dificilă. În China, vânzările au scăzut vertiginos pe măsură ce clienții de acolo se îndepărtează de mașinile occidentale, iar în SUA, este deosebit de expusă la tarife, fiind una dintre puținele companii care nu produce nimic din ceea ce vinde acolo. Iar în Europa, există multă incertitudine legislativă pe lângă creșterea mai lentă decât se anticipase a vehiculelor electrice.

Deși Porsche a vândut peste 300.000 de mașini anul trecut, Blume a declarat că acum restructurează compania în jurul unui obiectiv de 250.000 de vânzări anuale. Ceea ce înseamnă reducerea forței de muncă, așa cum a fost anunțat anterior, și încercarea de a sublinia „valoarea în detrimentul volumului”, așa cum a spus Blume. Cu alte cuvinte, să câștige mai mulți bani vânzând mai puține mașini. Și mult mai multe dintre ele vor fi hibride.

Related posts