Premianții sunt mereu primii, de aceea Porsche Cayenne Coupe a venit întâi la testele Autoreport.ro în versiunea S la foarte scurt timp după lansare.
A 3-a generație Cayenne a primit un facelift extins. Parte a acestuia este o nouă parte frontală, combinată cu aripi puternic arcuite, o nouă capotă și faruri atrăgătoare din punct de vedere tehnic, subliniază lățimea automobilului. Stopurile cu design tridimensional, suprafețele de dedesubt mai puțin aglomerate și un nou șorț spate cu suport integrat pentru plăcuța de înmatriculare caracterizează designul părții din spate a noului Cayenne. O paletă cromatică extinsă cu trei culori noi, pachete sport ușoare care economisesc până la 33 de kilograme pentru Cayenne Coupé și o nouă gamă extinsă de jante de 20, 21 și 22 de inchi fac posibilă configurarea individuală și dinamică a noului Cayenne.
De acum, Farurile Matrix LED sunt standard pe noul Cayenne, iar cele HD Matrix LED sunt opționale. Cu două module de înaltă definiție și peste 32.000 de pixeli per far, tehnologia lor inovatoare îi detectează pe ceilalți participanți la trafic și blochează lumina farurilor de fază lungă îndreptată către ei, cu o precizie de pixeli, pentru a nu-i orbi. Luminozitatea modulelor poate fi reglată în peste 1.000 de trepte, în funcție de modul de condus. Modurile de iluminare personalizate sporesc siguranța și confortul în diferite situații de conducere.
Faceliftul lui Cayenne mai debutează cu un concept de afișare și control digitalizat, o nouă tehnologie a șasiului și caracteristici inovatoare de înaltă tehnologie.
Porsche a introdus, de asemenea, un sistem de control al calității aerului în noul Cayenne. În mod standard, automobilul utilizează date de navigație predictive pentru a detecta apropierea intrărilor în tuneluri și activează automat recircularea aerului. Opțional, un senzor detectează nivelul de particule fine de praf din aer și îl trece de mai multe ori prin filtrul de praf fin, dacă este necesar. În plus, un ionizator elimină germenii și poluanții din aer, fapt benefic pentru persoanele care suferă de alergii.
Porsche a integrat în noul Cayenne un concept de afișare și control complet revizuit. Noul Porsche Driver Experience, introdus pentru prima dată pe Porsche Taycan, se concentrează pe axul șoferului și optimizează interacțiunea cu acesta. Funcțiile pe care șoferul le are la dispoziție sunt amplasate direct pe volan sau imediat lângă acesta. De exemplu, maneta situată în stânga, în spatele volanului, are acum funcții suplimentare pentru operarea sistemelor de asistență. Maneta selectorului pentru transmisie automată din noul Cayenne se află acum pe panoul de bord. Acest lucru face loc pe noua consolă centrală pentru compartimente de depozitare și pentru un controler mare al climatizării, pe un panou negru, cu design elegant. Comenzile mari, ușor de accesat, combinate cu comutatoarele mecanice ale aerului condiționat și un control haptic al volumului asigură o manevrabilitate optimă și un aspect rafinat. O caracteristică cheie a noului Porsche Driver Experience este echilibrul corect între elementele digitale și cele analogice.
Pentru prima dată, habitaclul reproiectat al modelului Cayenne include un panou de bord complet digital de 12,6 inchi, cu un așa-numit design curbat și liber și cu opțiuni de afișare variabile. Un head-up display optimizat este disponibil ca opțiune. Afișajul central standard Porsche Communication Management (PCM) de 12,3 inchi se integrează armonios în noul tablou de bord și oferă acces la toate funcțiile importante ale automobilului. Aplicațiile integrate, cum ar fi Spotify® și Apple Music®, sunt furnizate pentru a optimiza conectivitatea în noul Cayenne. Un ecran de 10,9 inchi este disponibil pentru prima dată pentru partea pasagerului. Acesta îmbogățește experiența de condus a pasagerului din față prin afișarea datelor de performanță, oferind acces separat la comenzile sistemului de infotainment și, în funcție de piață, opțiunea de a transmite conținut video în streaming, de pe drum. O folie specială asigură faptul că șoferul nu poate vedea acest afișaj.
Sub capotă avem o noutate majoră: o variantă substanțial rafinată a motorului V8 biturbo de patru litri, dezvoltat de Porsche, înlocuiește motorul V6, anterior, pe noul Cayenne S. Cu o putere maximă de 349 KW (474 CP) și un cuplu de 600 Nm – cu 25 kW (34 CP) și 50 Nm mai mult decât predecesorul său – acesta accelerează atât SUV-ul, cât și SUV-ul Coupé până la 100 km/h în 4,7 secunde. Viteza maximă este de 273 km/h.
Comportamentul dinamic este unul ireproșabil, mașina este foarte rapidă, dar și stabilă. De stabilitate se ocupă cel mai nou sistem PASM de la Porsche. În prezent, Porsche echipează Cayenne, din fabrică, cu o suspensie cu arcuri din oțel, care include sistemul Porsche Active Suspension Management (PASM). Noile amortizoare cu tehnologie cu 2 valve și, prin urmare, cu trepte separate de revenire și compresie, permit o performanță optimizată în toate situațiile de conducere. În special, confortul la viteze mici, manevrabilitatea în timpul virajelor dinamice și susținerea înclinării și ruliului au fost îmbunătățite în mod vizibil. Experiența de condus poate fi îmbunătățită suplimentar cu noua suspensie pneumatică adaptivă, cu tehnologie cu 2 camere și 2 valve. Aceasta pune la dispoziție o caracteristică de suspensie moale, stabilizează automobilul și simplifică manevrabilitatea atât on-road, cât și off-road – în comparație cu suspensia standard și cu modelul anterior. În același timp, suspensia pneumatică adaptivă îmbunătățește precizia și performanțele de conducere și reduce mișcările caroseriei la o viteză mai mare de condus. Suspensia oferă, de asemenea, o diferențiere și mai accentuată între modurile de condus Normal, Sport și Sport Plus.
În plus, clienții pot utiliza o gamă completă de sisteme de asistență noi și optimizate. Printre acestea se numără limitatorul de viteză activ, sistemul de asistență la viraje și Porsche InnoDrive îmbunătățit, ca parte a controlului adaptiv al vitezei de croazieră. Acest aspect al noului Cayenne ajută șoferul în situații periculoase, precum și în cazul ambuteiajelor de pe autostrăzi și de pe drumurile principale.