Orice test cu Porsche este motiv de sărbătoare pentru AutoReport.ro, iar pentru noi o sărbătoare este reușită chiar și dacă plouă. Cu atât mai bine, am putut testa în condiții mai grele noul Porsche 911 Carerra 4s.
911 este una dintre mașinile care nu mai au nevoie de îmbunătățiri, dar iată că la fiecare generație, cei de la Porsche se ambiționează să ducă și mai departe performanțele acestei mașini. Acum 911 facelift a primit modificări la nivelul blocurilor optice față, iar cele spate au devenit tridimensionale. Faceliftul a adus și modificări semnificative la nivelul motoarelor, Porsche mizând acum numai pe turbo, iar motoarele Boxer de 3 litri au câștigat mai multă putere. 911 Carrera 4s are acum 420 CP, dar și sistemul de tracțiune integrală.
O mașină despre care producătorii săi spun că îmbină performanţa excelentă şi eficienţa noii generaţii a modelului 911 Carrera cu beneficiile dinamicii celei mai noi versiuni a sistemului de tracțiune integrală.
Noi o descriem simplu: plăcere pură. Și am mai avea un altă frază: premanent în control, datorită sistemului Porsche Traction Management.
Sistemul de bază Porsche cu tracţiune integrală configurat cu accent pe partea din spate, prezent în noua versiune 911 garantează o dinamică maximă a vehiculului pe o mare varietate de suprafeţe de drum. Noi am simțit asta în timpul testului pe ploaie. Modelul de test oferă senzații tari la fel ca variantele cu transmisie spate, dar câștigă la capitolele siguranță și eficiență.
Designul caroseriei, suspensiile, motorul şi cutiile de viteze sunt identice cu cele de la 911, singura modificare fiind cea a tracţiunii integrale.
Totuși, în cazul acestei variante, performanţa motorului şi a experienţei de condus sunt superioare.
Cea mai distinctivă caracteristică a modelului 911 cu tracţiune integrală rămâne secţiunea amplă din spate: comparativ cu modelul cu tracţiune pe spate, locaşurile roţilor din spate sunt cu 22 de milimetri mai proeminente, iar cauciucurile din spate sunt cu 10 milimetri mai late. Clasica bandă roşie ce conectează cele două faruri a fost, de asemenea, redesenată.
Toate noile modele sunt echipate în mod standard cu o cutie de viteze manuală cu 7 trepte, iar cutia de viteze Porsche Doppelkupplung este disponibilă opţional.
Versiunea testată de noi, Cabrioletul modelului 911 Carrera 4 S are un motor de tip boxer de 3 litri montat în spate, care produce 414 CP.
Acesta face posibilă accelerarea până la 100 km/h în 3,8 secunde în modul Sport+ şi promite o viteză maximă de 303 km/h.
Comportamentul dinamic poate fi descris printr-un singur cuvânt: ireproșabil. Chiar și pe ploaie, ne-am simțit în deplină siguranță, asta nu înseamnă că cei 420 CP sunt ușor de strunit, dar cu experiență o astfel de mașină este mai mult decât distractivă.
Recomandăm apăsarea butonului pe care scrie Sport Plus și o doză de terapie prin apăsarea pedalei acestui model.
În interior luxul este desăvârșit. Porsche rămâne unul dintre producătorii care știu cum să răsfețe pe cei din interior. Pielea fină se îmbină cu suprafețe cromate și cusături atent realizate. Sistemul multimedia PCM este acum înzestrat cu un touchscreen sensibil mai generos de 7 inch. Volanul nou de inspiraţie 918 Spyder găzduieşte selectorul modurilor de condus aferente pachetului Sport Chrono. Patru personalităţi diferite sunt disponibile, Normal, Sport, Sport Plus şi Individual, toate alterând setările cutiei, motorului, suspensiei şi sunetul evacuării.
În noul 911 Carrera 4, un nou meniu îl informează pe şofer cum este distribuită puterea motorului prin intermediul sistemului de tracţiune integrală Porsche Traction Management. În plus, odată cu noile modele 911 Carrera cu tracțiune integrală, Porsche lansează sistemul opţional Adaptive Cruise Control diponibil pentru toată gama, care controlează distanţa faţă de maşinile din trafic şi viteza maşinii. Atunci când este comandată cu cutia de viteze PDK, sistemul ACC are şi funcţia de siguranţă Porsche Active Safe (PAS), care ajută la prevenirea coliziunilor frontale.
Porsche 911 Carrera 4s Cabrio facelift
– 0-100 km/h: 4 secunde (3,8 sec pe Sport+)
– Viteza maximă: 303 km/h
– L/l/î: 4.499/1.852/1.298
– Masă proprie: 1.510 kg
– Volum portbagaj (l): 125
– Cilindree (cmc): 2.981
– Putere (CP): 420 la 7.400 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 500 la 5.000 rpm
– Consum mediu: 12 l/100 km (urban)
– Cutie de viteze: PDK