Pirelli a prezentat noua gamă de anvelope Scorpion dedicată vehiculelor utilitare sport (SUV): segmentul de vehicule care urmează să devină cel mai popular din lume. Cea mai recentă gamă marchează o reînnoire completă a familiei, care s-a specializat pe piața SUV-urilor de mai bine de 35 de ani, cu gama personalizată pentru modele premium și prezentând anvelope specializate pentru diferite anotimpuri.
Noul Scorpion a fost dezvoltat special pentru a răspunde greutății mai mari, centrului de greutate ridicat, mecanicii unice și dinamicii condusului, care sunt principalele caracteristici ale SUV-urilor moderne.
Aceste caracteristici diferențiază SUV-urile de modelele de mașinitradiționale și, prin urmare, necesită anvelope la comandă de înaltă calitate. Noua gamă de anvelope Scorpion răspunde acestei nevoi, transferând multe dintre inovațiile tehnologice introduse recent de Pirelli pentru noul Cinturato în lumea SUV-urilor, cu adaptări și tehnologii specifice care să se potrivească cu caracteristicile acestor vehicule. Rezultatul este o gamă de anvelope Scorpion cu cele mai moderne tehnologii disponibile, cu capacitatea de a se adapta mai bine la performanța vehiculelor actuale: inclusiv cele cu motoare „verzi”. Gama Scorpion deține cel mai mare număr de omologări pentru mașini electrice sau plug-in hybrid din întregul portofoliu Pirelli, proces care a început cu generația anterioară și continuă și astăzi cu cele mai noi produse. Aceste anvelope sunt recunoscute prin marcajul „Elect” de pe peretele lateral. Printre tehnologiile de ultimă oră oferite de cea mai nouă gamă de anvelope Pirelli, sunt disponibile o serie de accesorii opționale: Sistemul Pirelli de anulare a zgomotului (PNCS) ajută la reducerea percepției zgomotului în interiorul vehiculului, în timp ce Run Flat și Seal Inside ajută șoferii să își continue drumul chiar și cu perforație.
Caracteristicile tehnice ale gamei îmbunătățite – cu Scorpion de vară, Scorpion All Season SF2 și noul Scorpion Winter 2 – au fost prezentate ieri de Francesco Sala, Vicepreședintele Executiv al Pirelli pentru Europa, Aldo Nicotera, directorul comercial pentru Europa, și Paolo Brivio, Chief of Product Development, în cadrul unei conferințe de presă internațională transmisă online.
UN DESIGN ECO-SAFETY
Cheia dezvoltării noii game Scorpion a fost abordarea de design „Eco-Safety” de la Pirelli, care urmărește să combine impactul redus asupra mediului (datorită rezistenței reduse la rulare, zgomotului pe drum redus și kilometrajului ridicat) cu cea mai bună performanță și siguranță (distanțe de frânare mai scurte, aderență mai mare, stabilitate mai bună a vehiculului și risc redus de acvaplanare), datorită materialelor inovatoare și proceselor de fabricație de ultimă oră utilizate în timpul procesului de dezvoltare.
Noul Scorpion este mai eficient și când vine vorba de reducerea consumului de combustibil (sau a bateriei în cazul mașinilor electrice). Noua anvelopă este, de asemenea, mai silențioasă și mai rezistentă, în comparație cu generația anterioară: avantaje ce contribuie la o sustenabilitate mai mare. Aceste îmbunătățiri au fost posibile datorită utilizării de noi compuși ai benzii de rulare, cu materiale noi în structură, precum și dezvoltării de modele inovatoare de benzi de rulare, care permit performanțe de lungă durată.
Urmând abordarea Eco-Safety, structura anvelopei a fost întărită pentru a face față dinamicii și greutății SUV-urilor în timpul manevrelor de urgență, cum ar fi schimbări bruște de direcție sau frânare; asigurarea unui control mai mare. Noul Scorpion este, de asemenea, capabil să facă față sarcinilor semnificative prin anvelope, garantând distribuția corectă a presiunii pe întregul pneu pentru a permite un răspuns dinamic, echilibrat și controlabil.
Nouă gamă Scorpion își propune să obțină peste 400 de omologări pentru echipament original, peste 50% dintre acestea pentru cele mai noi vehicule electrice.
PERFORMANȚĂ CERTIFICATĂ DE TÜV
Cele mai recente anvelope din familia Scorpion sunt printre cele mai bune de pe piață pentru diferite situații de condus. Testele au fost efectuate de prestigiosul Organism German de Certificare TÜV SÜD, care i-a acordat noii anvelope râvnita sa Marcă de Performanță (1).
NOUL SCORPION: O ANVELOPĂ DE VARĂ SIGURĂ ȘI SILENȚIOASĂ DEDICATĂ MOBILITĂȚII SUSTENABILE
Cea mai recentă anvelopă de vară Pirelli Scorpion prezintă un nou model asimetric al benzii de rulare care – datorită rigidității și formei îmbunătățite a canelurilor sale longitudinale și laterale – permite o frânare mai bună, atât pe suprafețe uscate, cât și pe suprafețe umede, comparativ cu produsul anterior. Amprenta mai uniformă a benzii de rulare a noii anvelope, realizată datorită curburii particulare a profilului, împreună cu rigiditatea benzii de rulare și a compusului, asigură o rezistență redusă la rulare și un consum redus de combustibil sau baterie. Toate dimensiunile anvelopelor Scorpion sunt în clasele A sau B ale Etichetei UE a anvelopelor când vine vorba de rezistența la rulare.
Siguranța a fost, de asemenea, esențială pentru designul noului Scorpion. Datorită rigidității benzii de rulare, precum și designului inovator al blocurilor și al compusului, frânarea pe suprafețe uscate și umede a fost îmbunătățită cu șapte procente, în comparație cu precedentul Scorpion Verde.
Când vine vorba de frânarea pe umed, toate anvelopele Scorpion au punctajul A sau B pe Eticheta UE a anvelopelor.
Compusul noului Scorpion conține cauciuc sintetic de nouă generație capabil să ofere un amalgam perfect de caracteristici: rezistență scăzută la rulare, performanță excelentă de frânare pe umed și uzură uniformă a benzii de rulare pe toată durata de viață a produsului. Compusul noului Scorpion provine din cunoștințele tehnice deja aplicate noului Cinturato P7, dar rigidizate pentru a face față cerințelor speciale ale SUV-urilor. Compusul este îmbogățit cu siliciu, rășini specifice care măresc aderența și polimeri la comandă: materiale elastomerice inovatoare care îmbunătățesc interacțiunea cu siliciul în sine. Aceste materiale polimerice sunt capabile să se modifice în funcție de temperaturile de funcționare. Drept urmare, acest nou compus are o formă de „inteligență mecanică” (mulțumită unei mai bune distribuții a particulelor de siliciu și unei interacțiuni îmbunătățite între acestea), ceea ce înseamnă că își poate schimba comportamentul în funcție de condițiile de condus și de temperaturi, oferind șoferului un spațiu de operare foarte larg. Compusul inovator Scorpion a fost dezvoltat folosind un proces patentat de Pirelli, derivat din sportul cu motor, maximizând uniformitatea componentelor compusului și sporind performanța anvelopei pentru mai mult timp pe diferite suprafețe de drum; mai ales pe umed, când condițiile de condus devin critice.
Această nouă anvelopă de vară este acum disponibilă în Europa în 26 de dimensiuni, de la 18 la 21 inch, cu peste 48 de omologări, dintre care peste 75% sunt pentru vehicule electrice. Noul Scorpion este, de asemenea, foarte silențios, emitând cu până la trei decibeli mai puțin decât anvelopa din generația anterioară, conform etichetei europene a anvelopelor. Aceasta înseamnă că cea mai recentă anvelopă Scorpion vine și cu beneficii semnificative pentru mediu.
SCORPION ALL SEASON SF2: UN MODEL ADAPTABIL CU BLOCURI RANFORSATE
Noul Scorpion All Season SF2 se adresează persoanelor care doresc să respecte reglementările privind anvelopele de iarnă, dar nu doresc să aibă grija schimbării sezoniere a anvelopelor. Este disponibil în 33 de dimensiuni, între 17 și 21 de inch, în această fază de lansare. Simbolurile M+S însoțite de marcajul 3PMSF (Three Peak Mountain Snowflake) certifică performanțe excelente chiar și în condiții de iarnă. Anvelopele cu marcajul 3PMSF sunt aprobate de legislația europeană ca garanție a conformității cu reglementările de circulație a anvelopelor de iarnă.
Scorpion All Season SF2 are un compus și un model al benzii de rulare inspirate din cele ale lui Cinturato, cu unele particularități unice pentru a satisface caracteristicile specifice ale SUV-urilor. Modelul direcțional al benzii de rulare al lui Scorpion All Season SF2 este caracterizat de caneluri proeminente în formă de V care rețin zăpada (îmbunătățind controlul vehiculului pe suprafețele înzăpezite) în timp ce drenează apa din amprenta la sol la condusul pe drumuri ude și ajută la prevenirea acvaplanării bruște.
La condusul pe timp de iarnă și la temperaturi scăzute, lamelele din modelul benzii de rulare ramân deschise pentru a facilita o mai bună frânare pe zăpadă, în timp ce la frânarea pe suprafețe uscate sau umede se închid, crescând rigiditatea blocurilor, pentru a genera o aderență mai mare. Acest comportament adaptabil se datorează tehnologiei 3D a lamelor, ceea ce înseamnă că un model al benzii de rulare pentru iarnă se poate transforma automat într-un model de vară, permițând un control mai bun al vehiculului în toate condițiile uscate și umede. Designul canelurilor laterale, combinat cu un canal central continuu, garantează evacuarea eficientă a apei atunci când plouă, îmbunătățind siguranța și performanța de acvaplanare.
Pentru a face față dinamicii de conducere și greutății SUV-urilor, există blocuri întărite în banda de rulare (la o dimensiune mai mare în comparație cu Cinturato All Season SF2). Geometria modelului benzii de rulare este, de asemenea, stabilită astfel încât aceste blocuri să reducă zgomotul de pe drum.
Compusul benzii de rulare al lui Scorpion All Season SF2 are un dublu scop: maleabil și adaptabil pentru condiții de vreme rece și umedă, dar rigid și stabil pentru condiții uscate. Acest lucru se întâmplă datorită componentelor inovatoare ale compusului în sine, care include materiale polimerice legate prin particulele de siliciu. Pe lângă performanța eficientă la temperaturi scăzute, aceasta garantează o rezistență scăzută la rulare, asigurând un consum mai mic de combustibil sau o viață mai lungă a bateriei. Toate dimensiunile diferite ale Scorpion All Season SF2 (cu excepția celor care folosesc tehnologia run flat) sunt în clasele A sau B ale etichetei europene pentru rezistența la rulare: o îmbunătățire față de produsul anterior. Compusul are, de asemenea, o deshidere de funcționare a temperaturii mai largă decât precedentul Scorpion, datorită unui compus mai rigid. Aceasta înseamnă o uzură redusă a benzii de rulare și o performanță mai bună a anvelopei pe toată durata de viață, precum și fiabilitate: toate acestea sunt o veste bună pentru mediu.
SCORPION WINTER 2: NOUA ANVELOPĂ DE IARNĂ CU LAMELE EXTENSIBILE
Noua anvelopă de iarnă pentru SUV-uri se concentrează pe siguranță în toate tipurile de condiții sezoniere: de la suprafețe înzăpezite, până la suprafețe umede, precum și suprafețe alunecoase și drumuri uscate la temperaturi scăzute. Inovațiile inițiate de noua anvelopă de iarnă Cinturato sunt introduse în lumea SUV-urilor, cu o bandă de rulare care prezintă lamele „extensibile” cu geometrie variabilă. Datorită structurii 3D, aceste lamele își schimbă forma în funcție de starea de uzură a benzii de rulare, trecând de la o formă liniară, la un model sinusoidal (zig-zag), ceea ce le crește suprafața și eficacitatea. Această tehnologie permite Scorpion Winter 2 să performeze pe zăpadă, suprafețe umede sau uscate. Există aproximativ 51 de metri de lamele care oferă o aderență mai mare pe zăpadă: o creștere cu 20% a suprafeței utile, în comparație cu Scorpion Winter anterior. Blocurile de rulare sunt, de asemenea, întărite și mai mari decât cele de pe Cinturato, pentru a satisface toate cerințele SUV-urilor moderne și pentru a oferi o aderență mai mare, ceea ce duce la performanțe excelente de frânare și de conducere, atât pe zăpadă, cât și pe suprafețe umede.
Remarcabilul compus al lui Scorpion Winter 2 a fost dezvoltat prin utilizarea unui sistem inovator de polimeri lichizi, capabili să crească performanța pe ploaie și zăpadă, în comparație cu produsul anterior. Acest lucru funcționează în combinație cu un alt proces brevetat de Pirelli derivat din experiența companiei în motorsport, care maximizează uniformitatea tuturor elementelor compuse: sporind performanța anvelopei pentru mai mult timp pe suprafețe înzăpezite și umede și prelungind durata de viață a anvelopei.
SCORPION: EVOLUȚIE CONTINUĂ DE PESTE 35 DE ANI
Pirelli a produs prima anvelopă Scorpion în 1986, capabilă să maximizeze performanța pe o mare varietate de suprafețe de drum, de la asfalt, la nisip. Destinată inovatorului off-roader Lamborghini LM002, comandat de guvernul Arabiei Saudite, această anvelopă trebuia să facă față tuturor calităților particulare de putere, accelerație, viteză maximă și menținere pe drum ale acestui neobișnuit 4×4, atât pe asfalt, cât și pe nisip sau drumuri de pământ. Anvelopa a fost echipată cu „aripioare” laterale pentru a-și îmbunătăți performanța pe nisipul din deșert, atât în situații tipice de condus, cât și în circumstanțe de rulare. Rezultatul a fost o tracțiune excelentă și manevrabilitate superlativă. Prima generație de Scorpion a fost echipată, de asemenea, cu o centură de oțel și nailon, având o structură robustă și flexibilă pentru a minimiza vibrațiile de pe drum, precum și pentru a îmbunătăți rezistența la impact și a răspunde rapid la orice manevre bruște.
În calitate de specialiști 4×4, anvelopele Pirelli Scorpion au fost caracterizate prin trei atribute – siguranță, performanță și rezistență – de mai bine de 35 de ani. În anii 2000, gama a fost actualizată cu o tehnologie din ce în ce mai ecologică, deoarece performanța a urmat cerințele exigente ale principalilor producători de automobile. Rezultatul a fost o gamă cu adevărat completă, care a inclus dezvoltarea de anvelope Scorpion pentru orice tip de teren: de la off-road extrem, la condiții mixte de teren și drum, precum și soluții specifice pentru zăpadă și gheaţă.
Brandul Scorpion de la Pirelli este acum sinonim cu performanța în toate tipurile de condiții: chiar și în gama Moto și Ciclism, cu produse la comandă create pentru cele mai specializate aplicații de la motocross, la biciclete de munte.