Livrarea și înmatricularea autovehiculelor electrice noi, în România, este direct influențată de operaționalitatea programului Rabla+, responsabil de ecotichetele de 10.200 EUR la achiziționarea unui autovehicul electric. În condițiile în care România a ajuns țara cu cea mai mare subvenție pentru vehicule electrice din UE, acest program ar trebui regândit.
Cu toate acestea, creșterea parcului de autovehicule electrice noi în 2021 a fost un succes per total, numărul de autovehicule noi vândute în acest an apropiindu-se de valoarea parcului auto național electric la sfârșit de 2020. Au fost înmatriculate 6340 de autovehicule noi și 398 autovehicule uzate (second-hand).
Cu toate acestea, ritmul electrificării auto din România este foarte lent.
Cu aproape 45,5% din totalul înmatriculărilor de electrice câștigătoarea absolută este Dacia Spring. Volkswagen, care deja comercializează 3 mașini electrice în România este la distanță mare pe locul 2, urmat de Hyundai.