Angajament respectat: modele electrice produse la toate uzinele germane BMW Group. După cum a fost anunţat în urmă cu aproape doi ani, toate uzinele germane ale BMW pot produce acum automobile electrice.
La începerea producţiei, BMW iX1, Milan Nedeljković, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru Producţie, a anunţat deja următoarea etapă: „Respectăm angajamentele noastre. Până în 2024, cel puţin unul din trei modele BMW care iese din fabricile noastre din Bavaria va fi un automobil electric”. Aceasta este o dovadă că BMW Group îşi implementează în mod sistematic strategia de electrificare, mizând pe viteză şi pe distanţe scurte. Bateria de înaltă tensiune de la BMW iX1 provine tot de la Regensburg.
Ministrul bavarez al transporturilor, Christian Bernreiter, a declarat: „Bavaria este landul numărul unu al Germaniei pentru maşini şi are o lungă tradiţie în construirea de automobile. Cu toate acestea, acest succes nu stă doar în realizările din trecut, ci şi în cercetare, dezvoltare şi inovaţie. BMW iX1 şi bateria de înaltă tensiune subliniază faptul că BMW poate stăpâni viitorul. Faptul că această maşină electrică va ieşi de pe linia de producţie din Regensburg reprezintă, de asemenea, un angajament puternic faţă de Bavaria ca locaţie de construcţie a automobilelor”.
Începerea producţiei pentru noul BMW iX1 înseamnă că uzina BMW Group din Regensburg produce acum toate tehnologiile de propulsie pe o singură linie, ca parte a procesului său de producţie flexibil – pentru modelele cu motor termic, cu sistem plug-in hybrid şi complet electrice. Potrivit lui Carsten Regent, directorul uzinei BMW Group din Regensburg: „Electrificarea şi transformarea uzinei îmi oferă optimism pentru viitor. Acum, obiectivul nostru – tot cu noul BMW iX1 – este să continuăm să impresionăm clienţii din întreaga lume cu automobilele fabricate la Regensburg”.
BMW iFACTORY: geamănul digital al uzinei din Regensburg
Agilă, verde, digitală: Cu BMW iFACTORY, BMW Group stabileşte noi standarde şi defineşte viitorul producţiei de automobile. Acest lucru este evidenţiat şi în Regensburg, unde fabrica este pionier al digitalizării. Ca parte a unui proiect-pilot recent, uzina a fost cartografiată digital. Geamănul digital rezultat permite o planificare extrem de eficientă a viitoarelor structuri ale uzinei şi a instalaţiilor de producţie. Vopsitoria uzinei, de exemplu, se bazează pe inteligenţa artificială: suprafeţele vopsite sunt scanate pentru a asigura o calitate impecabilă şi apoi sunt finisate folosind un program complet automatizat, personalizat pentru fiecare automobil, pentru a oferi clienţilor o experienţă perfectă. Inteligenţa artificială este utilizată şi în asamblarea automobilelor la uzina din Regensburg – în special, metode de recunoaştere a imaginilor susţinute de AI care ajută angajaţii cu inspecţiile de calitate. Sistemul informatic AIQX (Artificial Intelligence Quality Next), care este utilizat pentru aceasta, învaţă să recunoască obiecte, cum ar fi o persoană, din imaginile-eşantion, ceea ce îl face un supliment util pentru inspecţiile convenţionale de calitate bazate pe camere.
Întreţinerea predictivă asigură că defecţiunile tehnice, de ex. în sistemele de transport, sunt detectate timpuriu, înainte să apară timpi de nefuncţionare a sistemului. Instalaţiile şi utilajele sunt monitorizate prin evaluarea automată a datelor de proces.
Distanţe scurte: baterie de înaltă tensiune de la unitatea de producţie vecină
Evitarea consumului şi conservarea resurselor: BMW iFACTORY se referă şi la asigurarea distanţelor scurte pentru logistică. „Legătura strânsă dintre producţia de componente şi cea de automobile face parte din strategia noastră”, spune Markus Fallböhmer, şeful departamentului Producţie de Baterii la BMW Group. Compania se mişcă într-un ritm rapid, mai ales având în vedere că prima dintre cele cinci linii care realizează procesul de „coating” pentru celulele de baterii a intrat în funcţiune la unitatea de producţie de componente electrice din Regensburg abia în aprilie 2021. „În octombrie am pus în funcţiune noua noastră linie de asamblare a bateriilor de înaltă tensiune. Acum aprovizionăm deja uzina de automobile vecină cu baterii de înaltă tensiune pentru BMW iX1”, a explicat Fallböhmer. Până la sfârşitul anului, peste 400 de angajaţi vor lucra în producţia de componente electrice la unitatea de 45.000 de metri pătraţi din Regensburg.
Până în prezent, s-au investit 1,6 miliarde de euro în producţia de componente electrice la locaţiile germane
Până la sfârşitul anului 2022, BMW Group va fi investit un total de peste 1,6 miliarde de euro în producţia de componente electrice în locaţiile sale germane din Dingolfing, Leipzig şi Regensburg. Peste 3.300 de angajaţi lucrează în prezent în producţia de componente electrice a BMW Group în aceste centre.