O hibridă a bătut electricele la testele de eficiență GreenNCAP

Da mai departe!

Cele mai recente teste de consum ale GreenNCAP – divizia dedicată eficienței energetice a automobilelor din Europa a celebrei EuroNCAP – au adus pe traseele de testare mai multe modele cu diferite tipuri de propulsie, atât cu combustie, cât și electrice. Dintre acestea, s-a remarcat un singur model pentru economia de energie pe care a demonstrat-o, și nici măcar nu este electric.

Lista mașinilor testate de GreenNCAP pentru eficiență energetică în ultimul pachet a inclus două modele de la Honda, Civic și e:Ny1, Jeep Avenger, Mercedes-Benz GLC, Mini Countryman, Skoda Karoq și Subaru Crosstrek. Șapte mașini dintre care cinci SUV-uri, două fiind complet electrice.

Surpriza testului n-au fost, însă, electricele, ci o motorizare full hybrid care a scos pe parcursul încercărilor un consum aproape greu de crezut.

Honda Civic a fost testat în condiții reale de circulație, iar consumul său a coborât până la 3,8 litri/100 km în situații de rulare normală, însă consumul nu a crescut foarte mult nici atunci când mașina a fost condusă agresiv.

GreenNCAP a acordat un scor de 56% și 3 stele acestui model, precizând că este cel mai bun rezultat în rândul mașinilor non-electrice testate până acum. Scorurile de emisii ale lui Civic nu sunt la fel de „curate” precum cele ale mașinilor electrice, pentru că avem 7,2 din 10 la Indicele de Aer Curat, 5,5 din 10 la Eficiență Energetică și 4,1 din 10 la Indexul Gazelor de Seră.

Din aceste motive, GrenNCAP spune că Civic „impresionează prin sistemul său hibrid eficient” și lansează întrebarea „O alternativă la Full Electric?”, vorbind despre Honda Civic.

Motorul cu care este echipat acest hibrid este un 2.0 i-MMD e:HEV, care are la bază un motor pe benzină de 2.0 litri. Între micile probleme remarcate la teste s-au aflat emisiile de particule, care n-au fost chiar mici. Consumul mediu înregistrat pe toate tipurile de rulare a fost de 5,5 litri/100 km, o valoare foarte bună pentru orice tip de motorizare care are sub capotă și un motor termic.

Tot de la Honda a fost testat și primul SUV electric, e:Ny1 echipat cu o baterie de 58,7 kWh și care are o greutate de 1.677 kg. Autonomia „realistă” constatată de EuroNCAP a fost de 380 km, în condiții normale de condus, inclusiv pe autostradă (acolo unde consumul a urcat la 27,3 kWh/100 km) și cu un vârf de 40,2 kWh/km în condiții de temperatură scăzută. Chiar și așa, mașina a primit 5 stele, cu un rating de 94% și un scor al eficienței energetice de 90,2%.

Al doilea SUV electric testat a fost Jeep Avenger, o mașină care la testele de siguranță a fost penalizată pentru deficiențele sale, primind doar 3 stele. Cu o baterie de 51 kWh și cu o autonomie medie pe parcursul testelor de 360 km, Avenger a dovedit un consum mediu de 29 kWh/100 km în condiții de iarnă. Scorul primit a fost unul foarte bun, 97%, adică 5 stele „verzi”.

Printre mașinile testate s-a aflat și Mercedes-Benz GLC cu motorizare diesel, o opțiune din ce în ce mai rară. Inginerii GreenNCAP au remarcat nivelul foarte scăzut al gazelor emise, cu un control foarte bun al emisiilor de particule, fiind considerat „una dintre cele mai curate opțiuni diesel din piață”. Rezultatul se datorează arhitecturii mild-hybrid pe 48 de volți, care contribuie la un nivel mai scăzut al emisiilor. Scorul primit a fost de 55%, cu 3 stele.

Skod Karoq a primit de asemenea 3 stele pentru motorul 1.5 TSI, de la VW, cu o putere de 110 kW, având un consum bun, care a oscilat între 5,5 în regim de rulare la viteze mici și 7,8 litri/100 km la viteze de autostradă. Scorul mediu a fost de 52%, cu 3 stele.

Rezultate mai slabe a primit Mini Countryman echipat cu motor de 2.0 litri benzină mild-hybrid, cre însă a avut rezultate mediocre la testele pentru aer curat, având un index slab, care i-a adus numai 46% scor și 2 stele și jumătate.

În fine, Subaru Crosstrek, cu motorul aspirat de 2.0 litri, integrat într-un sistem hibrid pe 118 volți, numit e-Boxer, cu tracțiune integrală și transmisie CVT, a primit doar 39% scor mediu și numai 2 stele, pentru că emisiile sale au fost ridicate, în special la viteze de autostradă.

GreenNCAP anunță unele schimbări în modul de testare a eficienței energetice, anul viitor.

„În 2025, Green NCAP intenționează să adapteze schema de rating în conformitate cu interesul crescând al consumatorilor față de valorile practice de mediu. Vom acorda mai multă pondere autonomiei, eficienței în lumea reală și consumului de energie, concentrându-ne pe aspectele care au un impact real asupra utilizării zilnice.

Această serie recentă de rezultate evidențiază importanța acestor protocoale viitoare, mai ales că hibrizii și tehnologiile diesel curate demonstrează că pot îndeplini, de asemenea, standardele riguroase sub focusul nostru actualizat”, a declarat Dr. Aleksandar Damyanov, Manager Tehnic Green NCAP.

Related posts