Nissan Xtrail a primit modificări și are acum un design aproape futurist. SUV-ul japonez a sosit la testele AutoReport.ro pentru a ne convinge că face față cu brio și unor condiții mai grele, de iarnă.
X-Trail este unul dintre modelele cu cea mai spectaculoasă evoluție între generații. SUV-ul Nissan a evoluat de la offroader pătrățos la SUV cu o siluetă zveltă și design futurist care poate fi apreciat și de persoane care în mod normal se uită și după un Infinity.
Noul Nissan X-Trail a primit un facelift cu un caracter mai agresiv, datorită calandrului ‘V-motion’ de dimensiuni mari, blocurile optice faţă sunt mult mai mari și au primit LED-uri integrate în forma unui bumerang caracteristic modelelor recente Nissan. Pentru prima dată, sunt disponibile blocurile față full-LED adaptive Adaptive Front Lighting System. Blocurile anticeață circulare au fost înlocuite cu unele noi rectangulare. Mai mult, barele de protecţie faţă/spate modificate, iar blocurile optice spate au fost redesenate,
În partea frontală a apărut și un radar pentru sistemul frânării autonome cu detectarea pietonilor și cruise-controlul adaptiv, astfel, logoul a trebuit să fie unul „integrat” pe acolo și nu fizic ca până acum.
La interior regăsim un design mai apropiat de clasa premium, materialele fiind și ele cam de pe acolo. Volanul este cel de la Nissan Qashqai facelift, pentru prima dată având funcția de încălzire. Aici au loc 5 persoane, iar spațiul destinat portbagajului a crescut, deși mașina este practic, un facelift. Sistemul de infotainment a rămas la fel, dar la bord avem un sistem audio Bose care se aude foarte bine.
Sub capotă avem un motor diesel de 2 litri care produce 177 CP. În combinație cu cutia automată X-Tronic, avem o mașină care nu duce lipsă nici de putere, nici de cuplu. Sistemul inteligent de tracțiune integrală se adaptează celor mai diverse condiții, de la condiții de autostraddă și până la urcat pe drum cu zăpadă.
Nissan vine cu un nou concept: Sistemul inteligent de asistenţă Nissan Intelligent Driving. Acesta cuprinde sistemul de asistență la parcare, frânarea de urgență cu recunoașterea pietonilor, avertizarea la părăsirea benzii, arround view monitor, recunoașterea semnelor de circulație și asistența inteligentă pentru lumini, foarte utilă, mai ales în condiții mai grele de vizibilitate.
Nissan X-Trail facelift 2.0 D X-Tronic Allmode 4x4i
0-100 km/h: 10 secunde
Viteza maximã: 196 km/h
L/l/î: 4.690/1.830/1.740
Masã proprie: 1.675 kg
Volum portbagaj (l): 445
Cilindree (cmc): 1.995
Putere (CP): 177 la 3.750 rpm
Cuplu maxim (Nm): 380 la 2.000 rpm
Consum mediu: 6,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: X-Tronic