Nissan Motor va standardiza şi va pune la comun componentele pentru vehiculele electrice cu partenerul de alianţă Renault SA, a anunţat directorul operaţional al celui de-al treilea producător auto nipon, Ashwani Gupta, într-un interviu acordat Reuters.
Alianţa franco-niponă, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a fost afectată de arestarea fostului preşedinte Carlos Ghosn. Dar în urma pandemiei de coronavirus colaborarea între Nissan şi Renault s-a îmbunătăţit iar companiile caută să standardizeze componente şi platforme pentru a reduce costurile.
Nissan pune deja la comun platforme şi componente cu Renault şi Mitsubishi, dar aceste eforturi „au atins nivelul maxim a ceea ce ar trebui să facem. De aceea, luăm în considerare noi măsuri pentru reducerea costurilor, folosind ca principal pilon electrificarea”, a declarat Ashwani Gupta, Nissan.
Companiile se vor concentra pe punerea la comun a bateriilor, motopropulsoarelor electrice şi arhitecturii electronice, urmând să fie adoptate standarde uniforme în cadrul alianţei, care „vor contribui semnificativ la economiile de scară”, a adăugat directorul operaţional al companiei nipone.
Acesta a explicat că electrificarea nu va reprezenta o dificultate pentru aprovizionare deoarece Nissan îşi procură componentele din întrega lume. De exemplu, bateriile sunt aduse din China, Japonia, Europa şi Statele Unite.
Anul trecut, alianţa a vândut peste 7,8 milioane de maşini, un declin de aproximativ 23% faţă de 2019, din cauza efectelor pandemiei.
Nissan, unul dintre primii producători globali care a lansat vehicule exclusiv electrice – modelul Leaf – va pune la comun cu Renault platforma viitorului său SUV integral electric, Ariya.
Bateriile reprezintă una dintre cele mai costisitoare componente ale vehiculelor electrice, în timp ce materiile prime reprezintă cea mai mare parte a costurilor. Dar dezvoltarea bateriilor pentru vehiculele electrice este încă unul dintre punctele slabe ale alianţei, atât Nissan cât şi Renault procurându-şi separat bateriile.
Producătorul auto francez Renault şi partenerul său de alianţă Nissan sunt în negocieri pentru a colabora mai mult şi a îmbunătăţi reducerile de costuri care pot rezulta în urma folosirii aceleiaşi tehnologii pentru bateriile utilizate la vehiculele electrice, a afirmat luna aceasta directorul general al Renault, Luca de Meo.
„Dacă reuşim să venim cu o abordare bazată pe reducerea costurilor la baterii, alianţa va fi probabil una din primele care va depăşi pragul de un milion de maşini vândute cu aceleaşi module de baterii”, a declarat Luca de Meo, la o conferinţă pe teme auto organizată de Financial Times.
Renault şi Nissan se confruntă cu concurenţa din partea altor companii, cum ar fi Volkswagen, în cursa pentru producerea de vehicule electrice la preţuri convenabile pentru consumatori. Grupul german vrea să construiască numai în Europa şase fabrici de baterii, până în 2030.
Luca de Meo a declarat marţi că Renault şi Nissan cooperează strâns în domeniul producerii şi aprovizionării de componente.
În timp ce păstrarea caracterului distinctiv al fiecărui brand este importantă în alianţă, producătorii auto vor lua măsuri „pentru a elimina suprapunerea inutilă a resurselor”, a explicat Gupta.
Nissan va electrifica toate modelele noi de pe pieţele sale cheie până la începutul anilor 2030, şi se aşteaptă să vândă peste un milion de vehicule electrificate până la finalul anului fiscal 2023.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drept de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.