Profitul trimestrial al Nissan a crescut de peste zece ori, pe fondul deprecierii yenului şi al vânzărilor solide de vehicule pe plan global, transmit AP şi Reuters.
În trimestrul trei din 2023, producătorul auto nipon a înregistrat un profit de 190,7 miliarde de yeni (1,3 miliarde de dolari), de la 17,4 miliarde de yeni în perioada similară din 2022. Vânzările au urcat cu 25%, la 3.150 miliarde de yeni (20,9 miliarde de dolari).
Nissan, producătorul vehiculului electric Leaf, a modelului de lux Infiniti şi a SUV-ului Rogue, a avut un sprijin semnificativ de pe urma deprecierii yenului, aşa cum s-a întâmplat şi în cazul rivalelor nipone Toyota şi Honda. Deprecierea monedei naţionale ajută rezultatele exportatorilor niponi majorând valoarea câştigurilor lor peste hotare când sunt convertite în yeni. Luna trecută, dolarul american se tranzacţiona pentru 150,165 yeni, cel mai ridicat nivel din octombrie 2022, după ce anul trecut se înregistraseră niveluri de 130 – 140 yeni.
Singura piaţă regională în care Nissan a avut dificultăţi a fost China, unde cererea pentru vehicule electrice este solidă. Producătorii auto niponi sunt în urmă cu lansarea de vehicule complet electrice.
Nissan, cu sediul în Yokohama, a revizuit în creştere estimările de profit pentru anul fiscal ce se va încheia la 31 martie 2024 la 390 miliarde de yeni (2,6 miliarde de dolari), după ce anterior previziona 340 miliarde de yeni (2,3 miliarde de dolari). În precedentul an fiscal compania raportase un profit de aproape 222 miliarde de yeni.
Directorul general Makoto Uchida a afirmat că se înregistrează progrese, în special în China, unde sunt planificate lansări de vehicule complet electrice în 2024.
În primul semestru din acest an, vânzările Nissan în China, cea mai mare piaţă auto din lume, au scăzut cu 34%, dar s-au înregistrat creşteri de aproape 11% în Japonia, de 40% în America de Nord şi de 19% în Europa.
Nissan a menţinut estimările privind vânzările în anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2024 la 3,7 milioane de vehicule, după ce precedentul an fiscal compania vânduse 3,3 milioane de unităţi.