Mitsubishi pare că se redresează tot mai rapid, după perioada de declin din anii post-Ghosn. Compania a anunțat o creștere de aproape 30% a veniturilor în ultimul trimestru al anului 2022, cu o triplare a profitului operațional, în pofida scăderii vânzărilor.
Mitsubishi a încheiat trimestrul al treilea al anului fiscal 2022 – 2023 cu 204.000 de vehicule livrate, în scădere față de trimestrele anterioare și față de perioada similară din 2021, dar a reușit să obțină o creștere importantă a veniturilor și a profitului operațional. Veniturile totale din vânzări au urcat la 647,1 miliarde yeni (4,6 miliarde euro), în trimestrul septembrie – decembrie, iar profitul operațional s-a ridicat la 69 de miliarde yeni (aproximativ 500 milioane de euro). Pe cele trei trimestre ale anului fiscal (1 aprilie 2022 – 31 decembrie 2022), veniturile Mitsubishi Motors au fost de 1.805 miliarde yeni (12,8 miliarde euro), în creștere cu 27% față de anul anterior, iar profitul operațional aproape s-a triplat (creștere de 175%), la 153,7 miliarde yeni (un miliard euro), cu o marjă operațională de 8,5%, mai mult decât dublu față de anul anterior.
Compania spune că a înregistrat creșterile cu ajutorul creșterilor de volume pe anumite piețe, a îmbunătățirii mixului prețurilor, dar și printr-o reducere a costurilor activităților de vânzare. De asemenea, o reducere a costurilor de achiziții a adus peste 26 de miliarde de yeni. De cealaltă parte, creșterea prețurilor la materii prime, creșterea cheltuielilor de producție și a costurilor de transport au tras în jos rezultatul net al companiei. Vânzările au avut o evoluție diferită de la o piață la alta. La nivel global, scăderea a fost de 8%, cu un total de 630.000 de vehicule pe cele trei trimestre, însă scăderile care au influențat rezultatul au fost în Europa, cea mai mare, de 45%, la 52.000 de vehicule, aproape jumătate față de anul anterior, pe fondul reducerii gamei de produse și a contracției pieței pe ansamblu, în China (-40%), aici volumul scăzând la un nivel critic, de 39.000 de vehicule, și în America de Nord (-16%), la un volum total de 97.000 de vehicule. Regiunea ASEAN rămâne cea mai mare piață a mărcii, cu 196.000 de vehicule și o creștere de 9%.
Pentru finalul anului fiscal, la 31 martie 2023, Mitsubishi prognozează venituri de 2,5 miliarde yeni, în creștere cu 22% față de anul anterior, cu un profit operațional aproape dublu (+95%), respectiv 170 miliarde yeni, în timp ce vânzările sunt estimate în scădere cu 8%, la 866.000 de unități. Mitsubishi, al cărei principal acționar este Nissan, a început o restructurare importantă a activității sale în urmă cu trei ani, mizând pe reducerea costurilor, reducerea amprentei industriale și concentrarea pe profitabilitate, în locul volumului. De la vârful de vânzări din 2018, de 1,2 milioane de vehicule, marca a pierdut aproape 400.000 de vehicule, după ce în 2020 a trecut prin cel mai slab an al său, din ultimul deceniu, cu pierderi de peste 300 de miliarde yeni. În urma restructurării, anul fiscal 2022 ar putea aduce un profit mai mare decât cel din 2018, cu numai 75% din volumul vândut la nivel global.