Mitsubishi Outlander PHEV – facelift la design, generație nouă din punct de vedere tehnic

Da mai departe!

Mitsubishi este în criză de modele noi. Cu toate acestea, reîmprospătează gama Outlander, SUV care a venit la testele Autoreport.ro în varianta PHEV.

La un an după premiera mondială la Salonul Auto de la Paris 2012, Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a explorat teritorii complet noi cu aceast model – primul SUV cu motor dublu 4WD, bazat pe o arhitectură specifică mașinilor electrice. Acest model a inventat segmentul SUV Plug-in hibrid.
Masivul SUV japonez eco a avut în scurta sa istorie o schimbare de generație, iar modelul testat acum este un facelift a celei de-a doua generații cu versiune PHEV.
Dacă în trecut Outlander era unul dintre cele mai conservatoare SUV-uri din clasa sa, acum situația s-a schimbat radical: cel puțin din punct de vedere al designului este unul dintre cele mai futuriste. Pentru SUV-ul Outlander, aceasta este un facelift adus generației 3. O dată cu faceliftul au sosi pe model numeroase îmbunătățiri tehnologice, dar și modificări de design consisente mai ales în partea față.
Identitatea vizuală se numește „Dynamic Shield” și pare că place tuturor celor care au intrat în contact cu mașina noastră de test. Partea față este mai agresivă, grila a căpătat o nouă formă, iar liniile laterale sunt mai frumos conturate. Pe partea spate destul de masivă, Outlander are blocuri optice mai bine desenate.
Interiorul a primi modificări subtile, un sistem de infotainment mai performant, dar și materiale mai bune. Forma volanului a rămas aceeași, dar cockpitul a mai câștigat punct din punct de vedere al ergonomiei.
Sub această mașină sunt adevăratele inovații, din punct de vedere al soluțiilor tehnice, având parte de o adevărată nouă generație. Sub capotă este un motor pe benzină mai mare, de 2,4 litri, ajutat de două motoare electrice aflate pe puntea față și spate. Propulsorul pe bezină oferă 135 CP, cele electrice oferă 82 și 95 CP, iar transmisia CVT îl face pe Outlander PHEV foarte dinamic. Mașina stă foarte bine pe drum datorită sistemului de tracțiune integrală, dar și a așezării destul de joase a acumulatorilor. Suspensiile oferă un confort destul de bun. În cazul Noului Outlander, sistemul S-AWC oferă patru modele de operare: AWC Eco, Normal, Snow și Lock. Dar poate că cel mai interesant lucru oferit de mașina asta este că o poți încărca peste noapte și te poți duce la serviciu cu ea aproape cu consum 0 de combustibil și implicit 0 emisii. Adică, japonezii promit o autonomie de 57 kilometri… noi am reușit, iarna să mergem peste 40 km doar în mod electric.
5 persoane adulte au loc în interiorul acestei mașini, cu tot cu bagajele aferente. Pe de altă parte, japonezii ne-au prezentat la lansare o mulțime de tabele care arată că noul model este mai bine antifonat și mai confortabil. Dar, după testul nostru putem să confirmăm acest lucru. Ne-au încântat materialele, dar și lipsa zgomotelor din interior la viteze mari.
În ceea ce privește siguranța, în plus faţă de sistemele Lane Departure Warning (LDW), Adaptive Cruise Control (ACC), Forward Collision Mitigation (FCM), Noul Outlander PHEV (MY19) este dotat în plus la capitolul siguranţă cu mai multe noi sisteme: Ultrasonic Mis-acceleration Mitigation System (UMS) și noul Monitor Multi-around cu imagine Bird-View. La acestea se adaugă Lane Assist, sistemul de frânare automată și o versiune nouă a sistemului de asistență a unghiului mort.

Mitsubishi Outlander PHEV 4×4
0-100 km/h: 11 secunde
Viteza maximă: 170 km/h
L/l/î: 4.695/1.800/1.710
Masă proprie: 1.845
Volum portbagaj (l) 463
Cilindree (cmc) 2.360
Putere (CP) 135 la 4.500 rpm (motor termic)
Putere (CP) 82 (față) 95 (spate) – (motor electric)
Cuplu maxim (Nm) 211 la 4.500 rpm
Cuplu motor electric față 137
Cuplu motor electric spate 195
Autonomie în mod electric: 57 km
Consum mediu 2,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze CVT

Related posts