Mitsubishi ASX, acum și mai economic

Da mai departe!

AutoReport.ro a testat cea mai nouă variantă a crossoverului compact Mitsubishi ASX cu cea mai ecologică motorizare, un diesel euro 6 de 1,6 litri, pe un traseu de peste 600 km. În cadrul acestui test complet, ASX-ul a întâlnit traficul urban, dar și drumuri naționale.

Acest test ne-a dus cu crossoverul japonez în Bușteni. Soft-roader-ul japonez a venit la noi în versiunea de echipare de top, ASX dovedindu-se a fi același SUV de stradă care poate face față incursiunilor pe teren accidentat atunci când situația o cere.
Deși apreciat de mulți clienți, ASX-ul celor de la Mitsubishi este privit de publicul larg drept o alternativă în acest segment de SUV-uri. Șasiul modelului nipon este o versiune scurtată a celui regăsit pe fratele mai mare Outlander, principalele modificări aduse versiunii facelift fiind setările suspensiei și ale diferențialului. Pentru 2013, ASX a renunțat la grila frontală inspirată de sportivul Lancer Evo în detrimentul unei stilizări mai cuminți, mai rotunjite, aliniată filosofiei de design a citadinei Space Star.
Per total, restilizarea este reușită și îl întinerește pe ASX cu câțiva ani buni.

Sub capota modelului de test sălășluiește unitatea turbodiesel DID SOHC de 1,6 litri, care livrează 114 cai putere și un cuplu maxim de 270 Nm.
Împreună cu transmisia manuală cu 6 rapoarte, motorul este deosebit de economic, fiindu-i necesari numai 5 litri pentru o distanță de 100 km.
Sunetul motorului nu pătrunde în interiorul mașinii mulțumită antifonării de calitate.

Modelul din cadrul testului nostru este echipat cu tapițerie de piele, keyless go, jante din aliaj și un sistem multimedia Rockford Fosgate cu navigație și conectivitate Bluetooth/USB. Ce ne-a plăcut nouă foarte mult la soft-roader-ul Mitsubishi este plafonul panoramic de sticlă care inundă interiorul mașinii cu lumină, oferind o senzație plăcută de spațiu pasagerilor din spate. Cuvinte de laudă avem și la adresa sistemului audio cu subwoofer, care scoate tot ce e mai bun din frecvențele oricărui gen de muzică inventat până acum.

Comportamentul dinamic al lui Mitsubishi ASX ne-a surprins plăcut, ca și direcția precisă, cu suficient feedback oferit prin volanul de dimensiuni mici. Un astfel de SUV este perfect în oraș datorită dimensiunilor compacte și liniilor drepte ale caroseriei. Suprafața vitrată oferă o vizibilatate excelentă la 360 de grade, dar pentru siguranță, Mitsubishi oferă la acest nivel de echipare și o cameră de marșarier. Comportamentul suspensiilor este setat mai mult pentru confort, amortizoarele reușind să acopere disconfortul creat în mod obișnuit de suprafața asfaltică imperfectă. La viteze de peste 70 km/h nu este recomandată abordarea virajelor ca în WRC deoarece ruliul își face simțită prezența, mai ales atunci când stai pe bancheta din spate.

Ergonomia este exemplară chiar și pentru persoanele mai mici de statură. În afara butoanelor de pe volan, comenzile de pe bord sunt orientate înspre șofer, facilitându-i acestuia accesul la ele. SUV-ul compact al celor de la Mitsubishi oferă suficient spațiu pentru 5 adulți și bagajele lor. Cabina este suficient de spațioasă chiar și pentru cei mai înalți dintre noi, iar portbagajul de 416 litri poate înghiți bagaje cât pentru un weekend la munte sau la mare.

Mitsubishi ASX facelift 1.6 DID 4×4

– 0-100 km/h: 11,5 secunde
– Viteza maximă: 180 km/h
– L/l/î: 4.295/1.770/1.615
– Masă proprie: 1.565 kg
– Volum portbagaj (l) 416
– Cilindree (cmc) 1.560
– Putere (CP) 114 la 3.600 rpm
– Cuplu maxim (Nm) 270 la 1.750 rpm
– Consum mediu 5 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze manuală 6 trepte

Urmăriți AUTOREPORT pe FACEBOOK

Related posts