Marca MG a intrat recent în România, iar primul model testat de noi este SUV-ul ZS, un concurent pentru Dacia Duster și un atu pe piețele emergente pentru marca britanica reînviată de grupul chinezesc SAIC.
În primul rând începem prin a spune că acest model este pe piața mondială încă din 2017, ceea ce testăm noi acum este un facelift apărut în 2020.
Designul modelului este adaptat pieței europene, blocurile optice față sunt frumos conturate, iar grila masivă adăpostește o siglă MG de dimensiuni mari. Silueta este una zveltă, iar partea spate păstrează niște proporții frumos conturate, deși avem în față un SUV subcompact.
Reflectând faptul că aproape toți cumpărătorii europeni de MG ZS au optat pentru versiunile cu specificații superioare, SUV-ul este disponibil în doar două versiuni bine echipate; Excite și Exclusive. Modelul testat este prima versiune de echiare și, cu toate acestea este destul de bine dotat.
Modelul testat vine cu motorizarea de 1.5 litri DOHC VTI-tech aspirată, cu patru cilindri, care dezvoltă 106 CP. Este cuplată la o cutie de viteze manuală bine etajată, cu cinci trepte. Modelul vine cu trei moduri de setare a servodirecției – Urban, Normal și Dynamic – care sunt concepute pentru a oferi șoferului control complet asupra călătoriei. În timp ce modul „Urban” oferă un răspuns mai ușor și mai rapid la viteze mici și la parcare, modul „Dynamic” este conceput pentru a crește efortul la manevrarea direcției, pentru a oferi un efect de amortizare mai mare și pentru a crește controlul la viteze medii și mari ale automobilului. Modul „Normal” oferă o potrivire excelentă la configurația suspensiei și răspunsul dinamic al automobilului.
MG ZS se conduce foarte bine, direcția este destul de precisă, dar motorul aspirat este unul care nu promite sprinturi, dar comportament bun la viteze de autostradă, economie și fiabilitate (așa cum stă bine unui producător ce oferă o garanție de 7 ani).
În interior, cu un spațiu pentru umeri, picioare și cap printre cele mai generoase din segmentul său, MG ZS oferă o experiență de călătorie confortabilă atât pentru șofer, cât și pentru pasageri, cu aproximativ 55 mm spațiu pentru umăr și 80 mm spațiu pentru cap pentru locurile din spate, suplimentar față de media segmentului. Capacitatea generoasă a portbagajului de 448 de litri (cu aproximativ 60 de litri mai mare decât B-SUV-ul obișnuit) – plus un portbagaj dublu stratificat– oferă mult spațiu pentru cărucioare, bagaje, echipamente de agrement în aer liber sau cumpărături, în timp ce bicicliștii și pasionații de sporturile de aventură vor beneficia de numeroase compartimente în toată mașina care oferă spațiu suplimentar de depozitare. Sistemul infotainment are un ecran tactil color de 10,1” cu Apple CarPlay și Android Auto pentru ambele versiuni.
Pentru că este vândut în Europa, MG ZS vine cu toate sistemele de siguranță activă cerute pe acest continent. Astfel, avem monitorizare a unghiului mort, frânare automată și multe alte programe care ajură șoferul.