MG a marcat primii 100 de ani si mărcii cu stil, la Festivalul Vitezei de la Goodwood, trecutul și viitorul combinându-se pentru a crea o vitrină memorabilă și emoționantă. Ducele de Richmond a deschis Festivalul Vitezei conducând o paradă unicăde mașini MG noi și vechi, pornind de la Goodwood House și apoi pe faimoasa urcare în coastă.
Excelența sa a condus una dintre mașinile de curse emblematice MG C-Type ale bunicului său, care a concurat la Brooklands Double 12 în 1931. Alături de C-Type a fost o adunare unică de mașini reprezentând cele mai bune momente ale MG atât pe șosea, cât și pe pistă. Noul MG Cyberster decapotabil a fost aliniat alături de MGA Le Mans, MGC GTS Sebring și MG 6R4.
Viitorul dinamic al mărcii MG a fost prezentat cu un debut global la Festivalul Vitezei – conceptul dramatic MG Cyber GTS afost dezvăluit pentru prima data, cu Jozef Kaban, vicepreședinte al Centrului Global de Design al MG, prezentând conceptul Ducelui de Richmond.
Conceptul MG Cyber GTS aduce un omagiu legendarului MGC GTS Sebring, care a obținut cel mai bun rezultat al echipei de uzină MG la faimoasa cursă de 12 ore din 1968 la clasa prototip și care este o parte esențială a identității MG ca marcă sportivă britanică. Doar șase exemplare au fost fabricate, iar mașina poreclită „Mable”, pilotată de legendarii Paddy Hopkirk și Andrew Hedges, a terminat pe locul 10 în clasamentul general. Terminând pe locul trei în categoria sa la Sebring, cele două mașini din fața curajosului MG au fost prototipuri exotice de curse care nu au legătură cu nicio mașină sport de stradă.
Pentru a sărbători aniversarea a 100 de ani MG, designerii mărcii au creat un concept special care surprinde spiritul MGC GTS Sebring și oferă în același timp o mașină cu tracțiune spate care utilizează sistemul de propulsie avansat și de înaltă performanță 100% electric. Conceptul Cyber GTS explorează potențialul MG de a crea un nou viitor pentru un model GTS în era EV și calcă pe urmele Cyberster, care este primul EV decapotabil cu două locuri din lume care intră în producție.
Standul MG prezintă, de asemenea, uimitorul EXE181, o piesă unică de artă auto de la echipa de design MG din Londra condusă de Carl Gotham.
EXE181 este inspirat de originalul MG EX181, care a doborât o serie întreagă de recorduri pentru motoare mici în 1957 și din nou în 1959, și recordul de viteză pe uscat în 1957, când piloții britanici Sir Stirling Moss și Phil Hill au triumfat la emblematicul Bonneville Salt Flats. MG a asigurat recordul mondial de clasă F cu o viteză înregistrată de 245.64mph / 395.31 kmh.
Cunoscută sub numele de „Roaring Raindrop”, încercarea reușită EX181 a subliniat capacitățile complete ale unui motor de producție MG. Acest motor era un MGA Twin Cam de 1,5 litri cu compresor Shorrock și carburatoare SU duble, iar motorul ar fi capabil de o uimitoare putere de 290 CP la 7.300 rpm.
Originalul EX181 a reprezentat o mare parte din spiritul rebel al MG, un producător britanic de mașini sport care călătorește până la pământului și se întrece cu cei mai buni din lume, folosind un motor de producție cu cilindree mică pentru a atinge noi culmi ale performanței.
EXE181 se inspiră din „Roaring Raindrop” și apoi reimaginează cu îndrăzneală cum ar arăta astăzi un record electric MG de viteză pe uscat. Este fidel multora dintre caracteristicile cheie ale ilustrului său predecesor, iar acest lucru include coloana centrală extrem de distinctivă, o cabină extrem de compactă cu un singur loc, fără linii închise și o “carlingă” deschisă.
Utilizarea celor două culori dominante la Bonneville, alb pentru pista de sare de la Bonneville și albastru pentru cerul imens și deschis este un tribut suplimentar adus mașinii Moss-Hill.
Un element cheie al EXE181 a fost proiectarea cu scop și autenticitate. Aceasta înseamnă dovedirea aerodinamicii EXE181, care are un coeficient aerodinamic de 0,181 și o interfață de utilizator modernă și conectată în interiorul cabinei.
Jozef Kaban a descris proiectul ca o oportunitate unică de a aduce un omagiu spiritului de pionierat al MG, explorând în același timp viitorul cu o interpretare dramatică a unui potențial concurent EV de viteză terestră care ar purta logo-ul octogon distinctiv al mărcii.
Festivitățile MG au avut loc, de asemenea, în fața Goodwood House, unde frumosul Festival of Speed Central Feature al lui Gerry Judah prezintă Cyberster alături de unul dintre cei mai iluștri și iubiți predecesori ai săi, MGB. În stilul tipic Goodwood, a existat un spectacol senzațional de artificii pentru a marca momentul.
Noul MG HS și-a făcut, de asemenea, debutul global la Goodwood. Noile modele HS pe benzină și plug-in hybrid (PHEV) subliniază angajamentul MG față de valoarea excepțională, oferind în același timp o gamă largă de caracteristici noi, spațiu sporit în habitaclu și stil îmbunătățit; toate concepute pentru a face din acest SUV căutat o ofertă și mai convingătoare.