McLaren a devenit prima echipă de Formula 1 care a intrat în arena sporturilor electronice, anunțând World’s Fastest Gamer – ca cea mai intensă și mai competitivă competiție din lume pentru piloții de simulatoare. Această competiție va oferi câștigătorului cel mai bun loc de muncă din esports: postul de pilot oficial pentru simulatoarele auto al celebrei echipe de Formula 1.
World’s Fastest Gamer este o colaborare între McLaren, Logitech G, lider mondial în domeniul perifericelor și echipamentelor destinate gaming-ului și fondatorul celebrului joc GT Academy, Darren Cox. Pe lângă aceștia, echipei McLaren se mai adaugă alți doi parteneri: platforma media sportivă GIVEMESPORT și Sparco, inovatorul brand din lumea sporturilor cu motor și a simulatoarelor auto.
Formatul urmărește să găsească cei mai buni gameri din lume de pe mai multe platforme dedicate curselor auto, care urmează să se dueleze pentru a descoperi “campionul campionilor”.
Câștigătorului i se va oferi un contract timp de un an cu celebra echipă McLaren pentru a lucra în calitate de pilot pe simulator. Acesta va lucra cu ingineri atât la McLaren Technology Centre, cât și pe circuitele de Grand Prix din întreaga lume pentru a dezvolta și a îmbunătăți echipamentul condus în realitate de către pilotii echipei: Fernando Alonso și Stoffel Vandoorne.
Fiind considerat „cel mai bun loc de muncă în esports”, bătălia pentru a găsi cel mai nou recrut de la echipa McLaren va putea fi vizibilă în fiecare etapă, prin intermediul unui canal YouTube dedicat și a canalelor de social media ale McLaren. Șase finaliști internaționali vor fi selectați de către experți atât în jocuri, cât și în Formula 1, pentru a se alătura competiției din acest an. Alți patru finaliști vor fi selectați din evenimentele de calificare online care se vor desfășura pe timpul verii 2017.
Marea finală, care va avea loc în toamnă la McLaren Technology Centre, îi va supune pe toți cei 10 finaliști la unul dintre cele mai riguroase interviuri din lume. Nu numai că aceștia vor lupta unul împotriva celuilalt, jucând pe o varietate de jocuri pe diferite platforme, dar vor trebui să-și demonstreze și cunoștințele de inginerie, abilitatea de a lucra ca parte a unei echipe și să afișeze puterea mentală și fizică, absolut necesare pentru o poziție unică.
Cu echipe, ligi și jucători din lumea sportului care investesc foarte mult în sporturile electronice – de la Paris Saint-Germain și Manchester City, până la West Ham United și Philadelphia 76ers – colaborările virtuale versus realitate au o tendință de creștere foarte rapidă.
În SUA , sporturile electronice încep să fie în contact cu sporturi precum baseballul și hocheiul. Un raport recent din SUA a constatat că 76% dintre entuziaștii esports preferă acum echivalentul jocurilor în locul transmisiunilor sporturilor inițiale la televizor.
Esport (sportul electronic) este în momentul de față unul dintre cele mai mari sporturi din lume, cu venituri ce le depășesc pe cele de la Hollywood. La nivel mondial, gaming-ul are o valoare de 100 de miliarde de dolari, cu o creștere anuală de aproape 10% iar publicul internațional de esports a ajuns deja la 300 de milioane.