Viitorul cere metode de propulsie noi, una dintre acestea a fost văzută pe Mazda MX-30. Electrica japoneză a sosit la testele Autoreport.ro cu un range-extender din istorie: motorul rotativ.
La testul cu MX-30, versiunea 100% electrică spuneam că mașinile electrice devin atrăgătoare estetic și că ar fi trimpul să ajungă și atrăgătoare din punctul de vedere al autonomiei. Parcă japonezii m-au auzit și au montat range extender pe superbul lor SUV ecologic.
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV este un model unic hibrid plug-in care utilizează un motor rotativ ca generator. A fost prezentat în premieră anul trecut.
Noua Mazda MX-30 este cel de-al doilea model creat pe baza liniei de design evoluate Kodo – designul artistic, care are ca sursă estetica tradițională japoneză. Îmbinarea fiecărui element în conformitate cu principiul „less is more” a dus la suprafețe simple și frumoase la CX-30 și a adus un aspect complet original segmentului de SUV crossover compact.
Designul Edition R prezintă un finisaj Roșu Maroon Metallic – o reinterpretare a culorii de acoperiș a primului vehicul Mazda, R360 Coupe – o culoare de exterior exclusivă pentru accentul din jurul părților laterale ale acoperișului. Restul caroseriei și interiorul sunt finisate în negru. Ediția R include, de asemenea, elemente de design unice, cum ar fi o emblemă în formă de rotor cusută în relief pe covorașele de podea și pe tetierele scaunelor.
Ușile freestyle îi oferă Mazdei MX-30 o siluetă distinctivă și elegantă, iar pasagerilor le asigură acces mai ușor atât la scaunele din față, cât și la cele din spate. La interior sunt folosite materiale ecologice și este înlocuită o mare parte din pielea reală cu o alternativă vegană. În consola centrală este integrată și o plută de proveniență ecologică ce oferă un spațiu de stocare creativ. Tot în interior regăsim display-ul color central de 8,8” cu sistemul MZD Connect, proiecție laser pe parbriz, indicatoare de bord digitale pe ecran de 7”, centru de comandă HMI, volan îmbrăcat în piele, climatizare automată, geamuri electrice, conectivitate Bluetooth, Apple Carplay și Android Auto, recepție radio digitală (DAB), sistem audio cu 8 difuzoare și sistem de navigație. Toate acestea într-o mașină în care au suficient loc 4-5 persoane.
Mazda a optat pentru utilizarea unui motor rotativ la alimentarea acestui generator, profitând astfel de avantajul unic pe care îl oferă un m rotativ: acela de a produce randamentul necesar cu o unitate de putere mică. Motorul rotativ 8C, dezvoltat recent, este încorporat alături de generator și de un motor de mare putere în compartimentul acestuia. Această mini centrală electrică împreună cu bateria litiu-ion de 17,8 kWh și cu un rezervor de benzină de 50 de litri, creează un sistem hybrid plug-in unic, cu o autonomie totală de deplasare foarte competitivă. Vehiculul este întotdeauna acționat de motorul electric.
Modelul oferă caracteristici cum ar fi: încărcarea normală la curent alternativ cu 2 sau 3 faze, încărcarea rapidă la curent continuu, priză de alimentare de 1.500 W și trei moduri de condus pentru a se potrivi diferitelor situații de mers: Normal, EV și Charge. Mai mult, cu un motor electric puternic de 125 kW, modelul oferă performanțe de condus mult mai bune decât MX-30 BEV.
În timp ce autonomia de 85km a bateriei electrice a modelului MX-30 e-Skyactiv R-EV este suficientă pentru majoritatea nevoilor cotidiene de condus, motorul rotativ extinde autonomia dacă este cazul.
La Mazda MX-30, abordările tehnice inovatoare din pachetul e-Skyactiv presupun integrarea bateriei în structura caroseriei vehiculului, ceea ce îmbunătățește rigiditatea generală a caroseriei și oferă un răspuns excelent la manevrele șoferului. Rezultatul este o senzație de condus foarte naturală cu un răspuns rapid al accelerației, pe viraje și la frânare, exact așa cum te aștepți în situații cotidiene.
Totodată, având în vedere importanța sunetului pentru percepția șoferului asupra cuplului și vitezei, inginerii Mazda au creat, de asemenea, un sistem de sunet electronic în interiorul Mazda MX-30, care este sincronizat cu cuplul motorului în ceea ce privește frecvența și presiunea sunetului. Acest lucru duce la o variație mai mică a vitezei vehiculului și la un comportament stabil, care este susținută și de sistemul unic G-Vectoring Control (GVC) al Mazda ce a fost extins și folosește avantajele motorului electric (electric G-Vectoring Control Plus).
În ceea ce privește sistemele de siguranță activă cel mai nou model Mazda integrează un set cuprinzători dintre cele mai noi tehnologii ale producătorului, cum ar fi e-GVC Plus, asistență la plecarea din pantă, pilotul automat adaptiv și asistentul inteligent de accelerare, sistemul de alertă a șoferului, asistentul inteligent de frânare cu funcția de detectare a pietonilor, sistemul de monitorizare a unghiului mort, sistemul de avertizare la depășirea benzii de rulare, sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație, sistemul de asistență pentru menținerea benzii de rulare, sistemul de control automat al fazei lungi precum și sistemul E-Call pentru urgențe și alarma de efracție.