Potrivit noilor cifre publicate de ACEA (European Automobile Manufacturers Association), Kia a înregistrat cea mai bună performanță din istoria mărcii în primul trimestru – cu înmatriculări de 148.571 de unități. Aceasta reprezintă o creștere de 2,23% față de aceeași perioadă a anului 2022 și în creștere față de cele 113.812 unități înregistrate în T1 2021. Numai în martie s-au vândut 63.053 de unități, în creștere cu 6,9% față de luna martie a anului trecut. Creșterea ajută la menținerea cotei de piață Kia din Europa la o valoare solidă de 4,6%.
Demonstrând că cererea de automobile Kia electrificate continuă să crească, cel mai bine vândut model Kia în primul trimestru pe piețele UE, EFTA și Marea Britanie a fost Sportage (inclusiv variantele hybrid și plug-in hybrid) cu 41.275 unități. Aceasta a fost urmat de familia Ceed (inclusiv motorizările mild-hybrid și plug-in hybrid) cu 35.207 unități și modelul electrificat Niro cu 19.115 unități.
Exemplificând transformarea mărcii pentru a deveni un furnizor de soluții de mobilitate sustenabilă, este important de menționat că automobilele hybrid, plug-in hybrid și electrice (EV) de la Kia au reprezentat 35% din vânzările totale în Europa. Vânzările de automobile electrice au fost stimulate de premiatul model EV6 și vor crește și mai mult odată cu lansarea mult așteptatului model EV9 în cursul acestui an.
Jason Jeong, președintele Kia Europe, a comentat: „Acest record înregistrat la început de an arată că brandul Kia își continuă creșterea puternică, clienții noștri europeni răspunzând pozitiv la gama noastră de automobile electrificate în creștere”.