Kia Motors a realizat pentru prima dată vânzări anuale de peste jumătate de milion de automobile în Europa, potrivit noilor date publicate astăzi de Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA).
Vânzările anuale înregistrate de Kia în Europa*, totalizând 502.845 unități, reprezintă o creștere a vânzărilor de +1.7% și al 11-lea an consecutiv de creștere a mărcii. Anul trecut, Kia a atins, de asemenea, o cotă de piață de 3.2%, cea mai mare din istoria sa în Uniunea Europeană și țările EFTA (European Free Trade Area).
Creșterea vânzărilor a fost susținută de creșterea interesului clienților pentru gama extinsă de automobile electrice hibride, plug-in hybrid și electrice, precum și de succesul vânzărilor rezultate din lansarea recentă a modelelor noi și îmbunătățite, precum Ceed și Stonic.
Emilio Herrera, Chief Operating Officer al Kia Motors Europe, a declarat: „2019 a marcat un an important pentru Kia, deoarece am introdus primele automobile electrice de generație nouă și am lansat noi modele derivate și sisteme de propulsie pe unele dintre cele mai populare familii de modele. Ca o primă mișcare în tranziția industriei auto către electrificare, Kia valorifică dorința consumatorilor de a reduce impactul asupra mediului și costurile de întreținere asociate condusului.”
„Clienții noștri ne spun că sunt receptivi la ideea de a ‘merge electric’, iar strategia mărcii și evoluția produselor noastre înseamnă că suntem capabili să oferim automobile electrificate care nu sacrifică calitatea, designul sau caracterul”, adaugă Herrera.
„Privind spre 2020, modificările aduse liniilor noastre globale de producție și livrare ne vor permite să rezolvăm blocajele în livrarea automobilelor electrice. Anul trecut, Kia vânzările automobilelor electrice aproape s-au dublat comparativ cu 2018 și suntem siguri că oferta din ce în ce mai mare ne va ajuta să răspundem cererii în continuă creștere”, încheie el.
Vârf semnificativ în vânzările de automobile electrificate
Creșterea interesului clienților pentru sisteme de propulsie avansate a dat un impuls succesului pe care Kia l-a înregistrat anul trecut. Vânzările automobilelor hibride, plug-in hibride și complet electrice ale mărcii au crescut de la 58.029 la 66.386 de unități (+ 14,4%) în 2019.
Gama Niro, care include variantele hybrid, plug-in hybrid și complet electrice, rămâne cea mai bine vândută familie de modele electrificate a mărcii, cu vânzări totale de 57.519 unități (+27.1% comparativ cu 2018). Niro Hybrid a adunat vânzări de 37.475 unități (+8.2%), o creștere înregistrând și modelul Niro Plug-in Hybrid (10.144 unități, +1.9%) și noul model complet electric e-Niro (9.900 unități).
Cu ajutorul noului model complet electric e-Soul, comercializat pe anumite piețe către sfârșitul anului, vânzările totale ale automobilelor electrice Kia aproape s-au dublat, de la 7.064 unități în 2018, la 13.132 unități în 2019 (+85.9%). Modelului Optima Plug-in Hybrid, disponibil în variantele sedan și Sportswagon, a înregistrat vânzări în creștere, cu 5.635 unități vândute anul trecut (+23.2%).
Un nou bestseller în vânzări pentru Kia: familia Ceed
În 2019, familia modelului Ceed a devenit cel mai vândut produs al Kia în Uniunea Europeană și țările EFTA, cu vânzări totale de 110.201 de unități – o creștere anuală de 46,0%. Precedentul cel mai bine vândut model al mărcii, Kia Sportage, a fost foarte aproape, înregistrând vânzări puternice de 109.838 de unități pe parcursul anului.
În 2019, familia modelului Ceed a devenit cel mai vândut produs al Kia în Uniunea Europeană și țările EFTA, cu vânzări totale de 110.201 de unități – o creștere anuală de 46,0%. Precedentul cel mai bine vândut model al mărcii, Kia Sportage, a fost foarte aproape, înregistrând vânzări puternice de 109.838 de unități pe parcursul anului.
Creșterea interesului față de familia modelului Ceed urmează lansării cu succes a modelului shooting brake în cinci uși, ProCeed și a crossover-ului urban XCeed anul trecut, deși toate cele patru modele derivate au înregistrat o creștere a vânzărilor în 2019. Modelul Ceed hatchback în cinci uși și modelul Ceed Sportswagon au adunat vânzări de 45.917 (+ 12,7%) și, respectiv, 34.041 (+ 22,0%) unități. 19.644 de modele ProCeed au fost vândute de la începutul comercializării sale în primul trimestru al anului 2019 – de peste 11 ori mai mult decât vânzările totale din 2018 ale predecesorului său, modelul pro_cee’d în trei uși. XCeed a fost de asemenea comercializat în ultimul trimestru al anului 2019, înregistrând 10.599 de unități vândute în ultimele trei luni ale anului.
Automobilul de oraș, Picanto, și-a recâștigat poziția ca cel de-al treilea bestseller al mărcii în Europa, cu 75.187 unități rămânând la nivelul vânzărilor din anul precedent (75.315 unități). Interesul în creștere pentru modelul Stonic, SUV-ul de segment B, a dus la o îmbunătățire a vânzărilor de + 19,8% în 2019, cu 66.749 de unități vândute (o creștere de la 55.742 unități).
Noi piețe europene pentru sediile regionale Kia
Sediul regional european al Kia, situat în Frankfurt, Germania, a preluat mai multe piețe noi din Europa și regiunea caucaziană, pe lângă țările UE și EFTA. Sediul european al companiei acoperă acum 39 de piețe în total, având în subordine Turcia, Ucraina, Azerbaidjan, Serbia, Bosnia, Muntenegru, Georgia, Macedonia, Moldova și Albania. În 2019, vânzările de modele Kia pe toate cele 39 de piețe au crescut cu + 1,8%, de la 510,650 la 519,789 de unități.
Sediul regional european al Kia, situat în Frankfurt, Germania, a preluat mai multe piețe noi din Europa și regiunea caucaziană, pe lângă țările UE și EFTA. Sediul european al companiei acoperă acum 39 de piețe în total, având în subordine Turcia, Ucraina, Azerbaidjan, Serbia, Bosnia, Muntenegru, Georgia, Macedonia, Moldova și Albania. În 2019, vânzările de modele Kia pe toate cele 39 de piețe au crescut cu + 1,8%, de la 510,650 la 519,789 de unități.