KIA NIRO în versiunea electrică s-a înnoit sub forma unei noi generații, în această formă a sosit la testele Autoreport.ro pentru a ne convinge că producătorul coreean va avea un cuvânt de spus în mobilitatea viitorului.
Redesenat complet de la zero, noul Niro a fost dezvoltat conform filozofiei de design „Opposites United” a companiei, împlinind spiritul pilonului „Joy for Reason” (Bucurie în lucruri simple) . Acesta se inspiră din natură nu numai în design, ci și în alegerea culorilor, materialelor și a finisajelor pentru a găsi un echilibru perfect între o abordare responsabilă față de mediu și o perspectivă orientată spre viitor.
Influența puternică a conceptului Habaniro 2019 este evidentă în designul exterior al modelului Niro, cu aspectul său de crossover elegant și îndrăzneț și caroseria high-tech în două tonuri de culori. Un montant lat în spate îmbunătățește fluxul de aer pentru a crește caracterul aerodinamic și se îmbină cu blocurile optice din spate în formă de bumerang.
Semnătura Kia „tiger face” a fost transformată pentru noul Niro și se extinde acum de la capotă până la partea inferioară a aripii robuste. Designul frontal contemporan este completat de tehnologia LED DRL, care inspiră încredere și oferă un aspect frapant pe șosea.
Designul unic al blocurilor optice verticale din spate evidențiază aerodinamica și tehnologia, complimentând atitudinea puternică și stabilă a automobilului cu ”umeri” largi și geamuri înalte. Designul spate al modelului Niro combină suprafețe simple cu secțiuni dinamice pentru a sublinia modernitatea și a oferi un alt punct de atracție pentru consumatori.
Aerodinamica eficientă și materialele sustenabile sunt unite prin coeziunea designului. Această combinație perfectă oferă spațiu și un aspect de SUV. În plus, Kia introduce tehnologia „Greenzone Drive Mode” care comută automat modul (P)HEV în modul de condus electric (EV), astfel încât să răspundă cererii de soluții de mobilitate sustenabilă. Atunci când este condus în zone ”verzi”, cum ar fi zonele rezidențiale, sau școli și spitale din apropiere, automobilul folosește automat energia electrică pe baza indicațiilor de navigație și a datelor din istoricul călătoriilor. De asemenea, recunoaște locurile preferate ale șoferului, inclusiv casa și biroul înregistrate în sistemul de navigație ca zonă verde.
Prin creșterea dimensiunilor exterioare ale noului Niro cu până la 65 mm în lungime și cu 20 mm în ampatament în comparație cu modelul anterior, Kia a creat un interior spațios și funcțional care va răspunde nevoilor tuturor clienților. Materialele sustenabile din cabină limitează și mai mult impactul automobilului asupra mediului.
Kia Niro prezintă noi materiale reciclate în interiorul habitaclului. Plafonul interior este realizat din tapet reciclat, scaunele sunt din poliuretan Bio (Bio PU) cu material Tencel din frunze de eucalipt, iar pe panourile ușilor este folosită vopsea fără BTX* pentru a minimiza impactul asupra mediului și a reduce deșeurile.
Planșa de bord, deplasată puțin față de centru, se curbează în jurul ocupanților din față cu linii orizontale și diagonale opuse una cu cealaltă pentru a crea o un aspect estetic liniștitor, dar neobișnuit. Consola centrală elegantă este ușor de operat și dispune de butonul rotativ electronic pentru schimbarea treptelor de viteză. Este poziționat pe suprafața largă în culoarea negru lucios, pentru un aspect simplu și modern. Ecranul display-ului audio-video și gurile de ventilație sunt încorporate în spațiile diagonale ale designului modern al planșei de bord, în timp ce iluminarea ambientală provoacă plăcut simțurile și creează un interior primitor. Scaunele subțiri, moderne, sporesc senzația de spațiu, confortul și eleganța prin aplicarea unui mecanism ușor, de înaltă tehnologie. Partea din spate a tetierelor încorporează un cuier practic, în timp ce dimensiunile subțiri ale tetierei ajută la creșterea senzației de spațiu.
Panoul de bord se curbează în jurul ocupanților din față, cu linii orizontale și diagonale opozante care conduc la o estetică liniștitoare, dar îndrăzneață. Iluminarea ambientală, disponibilă în nu mai puțin de 74 de combinații de culori, ajută la intensificarea simțurilor creând în același timp un mediu cald și linișitor.
Poziționat între liniile diagonale se află un display digital panoramic de înaltă definiție de 10.25 inci care integrează atât grupul de instrumente, cât și funcțiile de infotainment într-un singur pachet simplificat. Sistemul a fost proiectat pentru a fi ușor de utilizat, cu o grafică clară și o structură extrem de intuitivă, permițând utilizatorilor să personalizeze, să acceseze și să opereze caracteristicile de conectivitate, utilizare și funcționalitate ale automobilului cu ușurință și încredere.
Situat sub display-ul central se află un sistem integrat de control al infotainment-ului și climatizării care înlătură aglomerația comenzilor, asigurând un aspect curat și coerent și asigurând ocupanților scaunelor din față accesul la aceste comenzi importante fără a fi nevoie să navigheze prin mai multe meniuri.
Un sistem head-up display (HUD) de 10 inchi afișează informații cheie despre călătorie, inclusiv viteza, datele ADAS și comenzile de navigare direct pe parbrizul din față. Grafica foarte clară este afișată direct în fața șoferului, ajutând la minimizarea mișcării ochilor în timpul condusului, sporind siguranța și confortul în acest proces.
Aplicația pentru smartphone Kia Connect permite utilizatorilor să se conecteze de la distanță cu automobilul lor. Șoferii pot sincroniza calendarele, pot planifica călătorii cu navigarea online și pot accesa funcțiile cheie de la bord, inclusiv alerte de trafic în timp real, informații despre stațiile de alimentare locale și prognoze meteo în timp real. O funcție de ghidare către destinația finală îi ajută pe clienți să navigheze la destinația finală pe jos, odată ce modelul Niro este parcat, folosind Google Maps și tehnologia de realitate augmentată (AR). Modul Valet permite clienților să-și monitorizeze automobilul de la distanță atunci când este condus de un alt utilizator.
Niro EV poate depozita o cantitate considerabilă de bagaje datorită capacității sale de încărcare unice în clasa sa. Dispunând de un spațiu de depozitare de 475 de litri, utilizatorii îl pot extinde prin rabatarea comodă 60/40 a scaunelor din spate pentru a obține un spațiu suplimentar de stocare voluminos de 1.392 de litri. În plus, caracterul practic și flexibil al portbagajului îi oferă posibilitatea de fi folosit ca un ecran pliabil inteligent, care se poate dubla ca un parasolar. Fabricat din polietilen terephthalate (PET) reciclat, utilizatorii pot plia și depozita ecranul într-o pungă atunci când nu este folosit.
De asemenea, noul Niro EV beneficiază de un spațiu de depozitare frontal („frunk”) util de 20 de litri. Situat sub capotă, acesta poate fi folosit pentru a stoca cablul de încărcare al automobilului, în timp ce locația acestuia este situată în mod ideal aproape de portul de încărcare al automobilului. Portul de încărcare al modelului Niro EV este poziționat în centrul grilei frontale pentru un acces ușor la punctele de încărcare. Portbagajul frontal poate stoca, de asemenea, adaptorul V2D (Vehicle-to-Device) al modelului Niro EV, o caracteristică care permite utilizatorilor să alimenteze aparatele electrice externe direct de la bateria automobilului.
O altă soluție inteligentă de depozitare este o cutie adaptabilă a consolei centrale care oferă ocupanților scaunelor din față multiple soluții de depozitare. Aceștia pot folosi funcția pentru a accesa suporturi de pahare, în timp ce o partea detașabilă a suportului din mijloc oferă mai mult spațiu pentru a stoca articole precum laptop, tabletă sau documente.
Sub caroserie avem motor electric cu o putere disponibilă de 150 kW și un cuplu de 255 Nm. În mediul urban, acest ansamblu oferă autonomie de peste 450 kilometri.
Încărcarea bateriei modelului Niro EV este, de asemenea, rapidă și convenabilă, necesitând doar 43 de minute pentru o încărcare de la 10-80% în condiții optime, folosind un încărcător rapid.
Pentru a permite o experiență de condus plăcută și dinamică, noua platformă a modelului Niro are suspensie de tip MacPherson în partea frontală și o configurație multi-link cu patru brațe în spate, în timp ce un raport optimizat al transmisiei a fost reglat pentru o reacție îmbunătățită, stabilitate și confort în timpul călătoriei.
În timpul dezvoltării automobilului, a fost important să se asigure faptul că noul Niro oferă calități excepționale de siguranță. Fiecare model are o structură cu mai multe niveluri de rezistență pentru performanță optimă la impactul frontal, în timp ce proporția de oțel ștanțat la cald de înaltă rezistență utilizat în construcția modelui Niro a crescut cu 22% față de modelul anterior, sporind și mai mult rezistența structurii generale a automobilului.
A doua generație a modelului Niro include o gamă completă de sisteme inteligente Kia DriveWise de asistență avansată pentru șofer (ADAS), care sunt concepute pentru a evita potențialele pericole și pentru a îmbunătăți încrederea și confortul la volan. Sistemul Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) avertizează șoferul dacă este detectat riscul unei coliziuni cu alte automobile, pietoni sau bicicliști. Funcțiile Junction Turning și Junction Crossing oferă siguranță preventivă maximă atunci când vă deplasați în intersecții. Dacă semnalul de direcție al noului Niro este activat, sistemul va avertiza șoferul dacă există un risc de coliziune cu un automobil care se apropie. În mod similar, este furnizat un semnal de avertizare dacă există un risc de la automobilele care se apropie din stânga sau din dreapta atunci când șoferul circulă înainte într-o intersecție. Dacă unul dintre riscuri devine iminent, sistemul va avertiza șoferul înainte de a aplica automat frânele pentru a evita o coliziune.
Folosind informațiile oferite de camera de vedere frontală și de sistemul de navigație al noului Niro, sistemul Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) emite un avertisment și reglează viteza dacă șoferul depășește limita de viteză. Odată parcat, sistemul de asistență pentru ieșirea în siguranță din automobil (SEA – Safe Exit Assist) oferă o avertizare când un automobil se apropie din spate atunci când o persoană iese din mașină, blocarea electronică pentru copii împiedicând pasagerii de pe scaunele din spate să deschidă ușa.
Sistemul Remote Smart Parking Assist (RSPA) este o caracteristică care permite automobilului să parcheze în mod autonom, indiferent dacă șoferul se află sau nu în mașină. Acesta permite șoferilor să-și mute mașina de la distanță dintr-un spațiu de parcare, cu ajutorul comenzilor de pe cheie. Alte funcții ADAS includ sistemul de asistență pentru menținerea benzii de circulație (LKA – Lane Keeping Assist), sistemul de asistență pentru evitarea coliziunilor cu obiectele aflate în unghiul mort (BCA – Blind-Spot Collision-Avoidance Assist), sistemul de avertizare pentru atenția șoferului (DAW – Driver Attention Warning), sistemul de asistență pentru faza lungă (HBA – High Beam Assist), sistemul Smart Cruise Control bazat pe navigație (NSCC – Navigation-based Smart Cruise Control), sistemul de asistență pentru păstrarea benzii de rulare (LFA – Lane Following Assist), sistemul de asistență la condusul pe autostradă (HDA – Highway Driving Assist), sistemul Rear View Monitor (RVM), sistemul de asistență pentru evitarea coliziunilor cu automobilele care circulă din spate (RCCA – Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist), sistemul de asistență pentru evitarea coliziunilor la parcarea cu spatele (PCA-R – Parking Collision-Avoidance Assist) și sistemul Front/Rear Parking Distance Warning (PDW- F/R).