EV6 este simbolul noului brand Kia și primul automobil BEV construit pe noua platformă EV dedicată. Noul Kia EV6 vine cu o autonomie pentru distanțe lungi, propulsie cu zero emisii, încărcare ultra-rapidă și un stil distinct pe piața crossover-elor SUV. Modelul EV6 este primul automobil Kia construit pe noua platformă BEV (Battery Electric Vehicle) dedicată a companiei.
Acest crossover avangardist – primul automobil BEV (100% electric) dedicat lansat sub noua filozofie de design Kia ‘Opposites United’ – afișează un design EV futurist, caracterizat prin detalii high-tech. Este alimentat exclusiv cu energie electrică, dispunând de o gamă variată de configurații pentru sistemul de propulsie cu autonomie pentru distanțe lungi, cu zero emisii. Capacitatea de încărcare de 800 V înseamnă că modelul EV6 poate încărca bateria de la 10 la 80% în doar 18 minute, în timp ce versiunea GT, proiectată pentru a inspira șoferii cu performanțe captivante, poate accelera de la 0 la 100 km/h în 3.5 secunde și atinge viteza maximă de 260 km/h.
EV6 este primul automobil BEV dedicat produs de Kia folosind noua platformă modulară E-GMP (Electric-Global Modular Platform) și constituie prima etapă a tranziției Kia către noua eră a electrificării sub noul slogan al mărcii, ‘Movement that inspires’ (‘Mișcarea care inspiră’). De asemenea, dă startul strategiei pe termen mediu și lung pentru automobilele BEV, plug-in hybrid (PHEV) și hybrid electric (HEV) care urmează să reprezinte 40% din vânzările totale ale Kia până în 2030, cu un obiectiv anual de vânzări de 1.6 milioane de unități pentru aceste modele eco. Ca parte a acestei strategii, Kia își propune să crească vânzările automobilelor BEV la 880.000 de unități în 2030 și să devină un vânzător global de top. EV6 este primul dintre cele 11 modele BEV noi de la Kia ce urmează a fi lansate până în 2026 – șapte construite pe arhitectura E-GMP și patru automobile EV derivate bazate pe modelele existente.
„EV6 este întruchiparea noii mărci Kia. Este creat pentru a oferi inspirație în fiecare călătorie, printr-un design îndrăzneț, proiectare avansată, tehnologii inovatoare și performanțe electrice captivante”, a spus Ho Sung Song, președintele și CEO-ul Kia. „Modelul EV6 reprezintă, de asemenea, începutul angajamentului pe termen lung al mărcii Kia pentru o mobilitate sustenabilă, accelerând tranziția nu numai către transportul fără emisii, dar și către produse, materiale și procese de producție prietenoase cu mediul.”
Modelul EV6 va fi produs în Coreea de Sud. Va fi comercializat pe piețele globale începând din a doua jumătate a anului 2021, rezervările online putând fi făcute din 30 martie, pe anumite piețe.
Modelul EV6 a fost proiectat sub noua filozofie de design a mărcii ‘Opposites United’, care se inspiră din contrastele regăsite în natură și umanitate. În centrul filozofiei de design se află o nouă identitate vizuală care evocă forțe pozitive și energie naturală, cu combinații contrastante de elemente stilistice precise și forme sculpturale.
Karim Habib, Senior Vice President and Head of Kia Global Design Center, a explicat: „EV6, ca prim automobil EV Kia dedicat, este o prezentare a designului progresist, concentrat în jurul omului și a puterii electrificate. Credem cu tărie că EV6 este un model convingător și relevant pentru noua eră EV. Cu EV6 ne-am propus să creăm un design distinct, de impact, utilizând o combinație de caracteristici sofisticate, high-tech, cu volume pure și ample, fiind un model EV menit să ne definească viitorul.”
Concepută pentru a oferi ceva diferit în clasa crossover, versiunea GT a modelului EV6 oferă un exterior distinct, de impact, cu caracteristici high-tech și niveluri de performanță fără precedent la un automobil electric Kia.
În partea frontală, conceptul ‘tiger face’ Kia a fost reintrerpretat pentru era digitală. Fâcând parte din conceptul ‘Digital Tiger Face’, luminile de zi afișează un aspect îngust, modern și includ un model de lumină dinamică „secvențială”. Sub acestea, gurile de admisie a aerului lărgesc vizual partea din față a mașinii, accentuând imaginea sa high-tech.
Din lateral, automoblul afișează o estetică de design de tip crossover, modernă, elegantă și aerodinamică. O linie ce accentuează caracterul rulează de-a lungul părții inferioare a ușilor, curbându-se în sus spre arcurile roților din spate, alungind vizual profilul mașinii. Proiectată pentru a obține performanțe aerodinamice maxime, partea posterioară afișează un stâlp C spate înclinat, cu o inserție de culoare negru lucios integrată, care lărgește vizual geamul din spate. Deasupra acestuia, pe plafon, se află un eleron proeminent care dirijează aerul în jos către un eleron inferior ridicat, care se află deasupra blocului unic de lumini din spatele mașinii.
Un produs distinct al epocii electrificate, designul interior beneficiază foarte mult de aplicarea platformei dedicate E-GMP Kia. În ciuda dimensiunilor exterioare compacte ale modelului EV6, ampatamentul său de 2.900 mm are ca rezultat un spațiu în habitaclu similar cu multe SUV-uri de clasă medie.
Jochen Paesen, Vice President for Interior Design, a comentat: „Oamenii sunt atrași mai întâi de exteriorul mașinilor, dar în cele din urmă se îndrăgostesc de interior – unde își petrec cea mai mare parte a timpului. Așadar, proiectarea unui spațiu inspirațional pentru modelul EV6 a fost cel mai important lucru pentru noi. Credem că EV6 poate inspira clienții prin stimularea creativității lor.”
Unul dintre cele mai frapante elemente este un ecran infotainment hich-tech, curbat. Limbajul formelor simple ale ecranului larg și ale panoului de bord conferă interiorului o senzație de deschidere.
Scaunele sunt subțiri, ușoare și cu un stil contemporan fiind îmbrăcate în țesături moderne, interesante din punct de vedere vizual și robuste, create din materiale plastice reciclate – echivalentul a 111 sticle de apă din plastic.
Modelul EV6 oferă o arhitectură interioară inteligentă și flexibilă și o mulțime de spații de depozitare în cabină, inclusiv un volum de 520 litri (VDA) al spațiului din portbagaj cu scaunele din al doilea rând nerabatate. Cu scaunele din al doilea rând rabatate, capacitatea de depozitare crește la aproximativ 1.300 de litri. De asemenea, modelul dispune de un spațiu de depozitare frontal (front trunk) care oferă încă 52 de litri la pentru modelele cu tracțiune față (2WD) și 20 de litri la modelele cu tracțiune integrală (AWD).
Modelul EV6 oferă cumpărătorilor posibilitatea alegerii mai multor configurații pentru sistemul de propulsie complet electric, cu zero emisii, cu pachete de baterii pentru autonomie extinsă – 77.4 kWh și pentru autonomie standard – 58.0 kWh. Modelul EV6 GT-line este disponibil atât cu pachetul de baterii pentru autonomie extinsă cât și pentru autonomie standard, în timp ce modelul EV6 GT dispune doar de pachetul de baterii pentru autonomie extinsă. EV6 este primul model electric Kia disponibil cu tracțiune pentru roțile din spate (2WD) sau tracțiune integrală (AWD) – ultimul oferind capabilități dinamice îmbunătățite chiar și în cele mai provocatoare condiții de rulare.
Modelul EV6 cu tracțiune spate (2WD), echipat cu pachetul de baterii de 77.4 kWh poate parcurge peste 510 kilometri (316 mile) cu o singură încărcare, conform ciclului combinat WLTP. Cu un cuplu maxim de 605 Nm disponibil pentru versiunea cu tracțiune integrală, modelul EV6 poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 5.2 secunde. Pachetul de baterii de 77.4 kWh este cuplat la un motor electric de 168 kW (229 CP) ce trimite putere către roțile din spate, iar pentru modelele cu tracțiune integrală configurația este cu două motoare, câte unul pe fiecare punte, având puterea combinată de 239 kW (325 CP).
Modelul EV6 echipat cu motorul electric de 58.0 kWh poate accelera de la 0 la 100 km/h în 6.2 secunde, oferind un cuplu maxim de 605 Nm, disponibil pentru versiunile cu tracțiune integrală. Pachetul de baterii de 58.0 kWh este cuplat cu un motor electric de 125 kW (170 CP) ce transmite putere roților din spate și, pentru modelele cu tracțiune integrală, configurația este cu două motoare, câte unul pe fiecare punte, având puterea combinată de 173 kW (235 CP).
Flexibilitate a platformei pentru performanțe electrice
Noua platformă dedicată E-GMP Kia reduce complexitatea prin modularizare și standardizare, permițând dezvoltarea rapidă și flexibilă a produselor cu atribute variate. Această dezvoltare flexibilă poate satisface diverse nevoi ale clienților în ceea ce privește performanța automobilului, în cadrul unei singure linii de modele precum EV6.
Cu o putere combinată a celor două motoare de 430kW (585 CP), modelul EV6 GT duce performanța electrică la un alt nivel. Cu un cuplu maxim de 740 Nm, versiunea cu tracțiune integrală AWD GT accelerează de la 0 la 100 km/h, în doar 3.5 secunde și poate atinge o viteză maximă de 260 km/h (obiective preliminare de dezvoltare). Prin adăugarea unui software de diferențial cu alunecare limitată, disponibil doar pentru versiunea EV6 GT, șoferii se vor bucura de un nivel ridicat de control, de o deplasare dinamică și de manevrabilitate în toate condițiile.
„Versiunea GT a modelului EV6 demonstrează leadership-ul noastru tehnologic prin combinația sa de încărcare de mare viteză și performanțe de accelerație similiare mașinilor super sport. Cu platforma noastră dedicată EV, nu este nevoie de un compromis între spațiu și performanță”, a declarat Albert Biermann, President and Head of R&D Division al Hyundai Motor Group.
Încărcare ultra-rapidă de 800V – Încărcare la 80% în doar 18 minute; noua funcție V2L (vehicle-to-load)
Modelul EV6 oferă capacități de încărcare de 800V și 400V, fără a fi nevoie de componente sau adaptoare suplimentare. Mașina este capabilă de o încărcare de mare viteză de la 10 la 80 la sută în doar 18 minute pentru toate variantele și de o încărcare pentru 100 km în mai puțin de patru minute și jumătate atunci când varianta 2WD este cuplată la bateria de 77.4 kWh.
Sistemul de încărcare al mașinii este mai flexibil decât cel al modelelor BEV din generația anterioară, datorită unei unități integrate de control a încărcării (ICCU – Integrated Charging Control Unit). Unitatea ICCU permite o nouă funcție de încărcare a vehiculului (V2L), care este capabilă să descarce energie din bateria autonomobilului. Funcția V2L poate furniza o putere de până la 3.6 kW și este capabilă, de exemplu, să permită funcționarea simultană a unui televizor cu diagonala de 55 inch și a unui aparat de aer condiționat mai mult de 24 de ore. De asemenea, sistemul poate încărca un alt automobil EV, dacă este necesar.
Cu un nivel de încărcare a bateriei mai mare de 35%, modelul EV6 poate tracta încărcături cu o greutate de până la 1.600 kg. Dată fiind și funcția V2L, proprietarii de EV6 pot lua tot ce au nevoie într-o aventură în aer liber cu prietenii și familia și pot face toate aceste lucruri cu zero emisii.
Modelul EV6 este echipat cu tehnologii de recuperare a energiei pentru a maximiza autonomia. Acestea includ pompa de căldură de ultimă generație Kia, eficientă din punct de vedere energetic, oferită în dotarea standard, care recoltează” căldura reziduală din sistemul de răcire al mașinii. Acest lucru face ca la minus șapte grade Celsius mașina să poată atinge 80% din autonomia care ar fi posibilă la 25 de grade Celsius.
De asemenea, este disponibilă ultima generație a sistemului inteligent de frânare regenerativă Kia, care este acționat de padelele situate în spatele volanului, astfel încât șoferii să poată încetini rapid și ușor mașina și să recupereze energia cinetică pentru a maximiza autonomia și eficiența. Șoferii pot alege dintre șase niveluri de frânare regenerativă (nici unul, de la 1 până la 3, „i-PEDAL” sau modul automat), în funcție de nivelul dorit de recuperare a energiei. Modul de conducere „i-PEDAL” al sistemului permite, de asemenea, mașinii să colecteze cantitatea maximă de energie oferită de frânele sale și permite șoferului să oprească ușor mașina, fără a fi nevoit să apese pedala de frână.
Noi funcționalități de conectivitate și infotainment pentru epoca electrificării
Modelul EV6 introduce o suită de tehnologii care sporesc siguranța, conectivitatea și funcțiile sistemului infotainment. Acestea sunt concepute pentru a face călătoria mai sigură, mai ușoară și mai puțin stresantă.
Sistemul de infotainment de înaltă tehnologie afișează pe ecrane duale de 12 inch. Ecranele curbate montate pe modelul EV6 dispun de panouri cu peliculă subțire care utilizează o nouă structură și o tehnologie avansată pentru reducerea impactului luminii înconjurătoare. Ceasurile de bord și sistemul de infotainment sunt conectate de parcă ar fi un singur obiect din sticlă armată. Extinzându-se de la volan până în centrul mașinii, ecranele afișează un grup de ceasuri de bord digitale în fața șoferului și un sistem de infotainment deasupra consolei centrale.
De asemenea, modelul EV6 dispune de un sistem head-up display cu realitate augmentată (AR), care proiectează informații la baza parbrizului în raza vizuală a șoferului. Sistemul afișează alerte oferite de sistemul avansat de asistență a șoferului, detalii despre viteza automobilului și instrucțiuni de navigare pas cu pas.
Cea mai recentă versiune a sistemului inovator „Kia Connect”, denumită anterior UVO, este inclusă, oferind o gamă de servicii Kia în timp real și actualizări over-the-air (OTA). Accesibil prin intermediul ecranului tactil, sistemul Kia Connect permite utilizatorilor să găsească locațiile și prețurile punctelor de încărcare EV, să vizualizeze starea de încărcare a bateriei automobilului lor, să planifice sesiunile de încărcare inteligentă și să verifice autonomia pe baza nivelului disponibil în baterie.
De asemenea, este disponibil și un puternic sistem audio surround Meridian® cu 14 difuzoare, o premieră pentru un automobil BEV Kia, care oferă o experiență audio cu adevărat captivantă. Sistemul audio cu 14 difuzoare a fost proiectat de experții de la Meridian și include mai multe dintre tehnologiile de procesare a semnalului digital (DSP) ale pionierului audio britanic. Filozofia de bază a sunetului oferit de Meridian a fost integrată în modelul EV6, permițând clienților să se bucure de un sunet natural, realist și autentic în timpul deplasării.
Sistemul de difuzoare oferă, de asemenea, opțiunea Active Sound Design (ASD), o caracteristică recent dezvoltată de Kia, care oferă șoferilor feedback sonor la viteza pe care o are mașina și este controlată printr-o interfață de utilizare.
Sistemul avansat de asistență pentru șofer cu sistemul inteligent de asistare la parcarea de la distanță
Modelul EV6 oferă niveluri de siguranță și confort de vârf, datorită suitei sale de sisteme îmbunătățite de asistență a șoferului (ADAS). Acestea contribuie la reducerea multor pericole inerente în timpul condusului, protejând ocupanții și ceilalți participanți în trafic în fiecare călătorie.
Sistemul Safe Exist Assist (SEA) ajută pasagerii să evite coliziunile cu un automobil care vine din spate în momentul coborârii din EV6. Când ocupantul deschide ușa pentru a ieși din mașină după o oprire, sistemul oferă un avertisment dacă este detectat un automobil care se apropie din partea din spate. Sistemul SEA ajută, de asemenea, la menținerea ușii spate închise prin acționarea încuietorii electronice pentru copii.
Sistemul de asistență la păstrarea benzii de circulație (LFA – Lane Following Assist) ajută la menținerea automobilului în centrul benzii de rulare. În timpul deplasării, sistemul LFA poate fi pornit sau oprit prin apăsarea unui buton.
Sistemul Highway Driving Assist 2 (HDA 2) ajută la menținerea unei distanțe și viteze stabilite față de automobilul din față în timpul deplasării pe o autostradă și, de asemenea, ajută la păstrarea automobilului pe centrul benzii de rulare, chiar și într-un viraj. În cazul în care un automobil circulă în imediata apropiere, sistemul HDA 2 asistă la ajustarea traiectoriei lui EV6, astfel încât să se evite orice risc posibil de coliziune. De asemenea, cu mâinile șoferului pe volan și peste o anumită viteză, o acționare a baghetei semnalizatoarelor va muta mașina pe banda dorită.
Sistemul inteligent de asistență pentru parcarea de la distanță (RSPA – Remote Smart Parking Assist) ajută la parcarea de la distanță sau la ieșirea dintr-un spațiu de parcare a modelului EV6, operațiunea efectuându-se de către șoferul aflat în afara automobilului.