Kia Motors Europe a finalizat o serie de modernizări la uzina sa europeană de automobile și motoare din Žilina, Slovacia. Modernizările sunt rezultatul unei investiții de 70 de milioane de Euro făcută de Kia în acest an, pregătind fabrica pentru a produce noile sisteme de propulsie „Smartstream” cu combustie internă și hibride ale companiei.
Investiția de la Žilina permite fabricii să producă și să asambleze noi motoare pe benzină ca răspuns la cererea în continuă schimbare a pieței auto. Kia va construi acum motoare de mic litraj pe benzină eficiente, compatibile cu hibridizarea, pe trei linii de producție, a patra fiind dedicată celui mai recent motor diesel ‘Smartstream’ de 1.6 litri al mărcii. Aceasta este o mișcare proactivă a mărcii Kia către hibridizare și electrificare, în conformitate cu tendințele pieței europene.
De asemenea, investiția permite producția celui mai recent sistem de propulsie ‘Smartstream’ dezvoltat de Kia, construit pe baza noilor motoare ‘Kappa’ de 1.5 litri și ‘Gamma’ T-GDi de 1.6 litri. Aceste noi motoare cu patru cilindri vor fi baza procesului de hibridizare desfășurat de marcă și a strategiei de reducere a emisiilor în Europa. Ambele motoare noi sunt proiectate să integreze sistemul ‘EcoDynamics+’ mild-hybrid de 48V dezvoltat de Kia. În plus, motorul T-GDi ‘Gamma’ de 1.6 litri este proiectat să fie integrat cu tehnologiile sistemului de propulsie hibrid pe măsură ce Kia explorează o gamă extinsă de noi opțiuni de sisteme de propulsie pentru viitor.
„Investițiile continue în fabrica noastră din Slovacia ne vor ajuta să răspundem cerințelor în schimbare ale șoferilor europeni”, a declarat Emilio Herrera, Chief Operating Officer al Kia Motors Europe. „Am văzut deja o creștere semnificativă a cererii de automobile electrificate pe benzină. Această investiție în producția de sisteme de propulsie avansate ne abilitează să aducem electrificarea către o bază mai largă de clienți.”
„În prezent, mai mult de un sfert din mașinile pe care Kia le vinde în Europa sunt electrificate într-o anumită măsură – un număr care va crește continuu în anii următori”, a adaugat Herrera. „Noile noastre motoare permit o eficiență și mai mare și o tranziție mai rapidă către „era electrificată”, datorită ușurinței lor de integrare cu sistemele hibride. Suntem mândri că putem produce cele mai noi tehnologii de propulsie Kia aici, în Europa, pentru clienții europeni.”
Investiția Kia de la Žilina transformă uzina într-un lider global în producția de sisteme de propulsie HEV. Linia de asamblare pentru noul motor T-GDi de 1.5 litri funcționează alături de noua linie de producție convertită pentru motorul T-GDi de 1.6 litri. De asemenea, Žilina găzduiește producția motorului diesel ‘Smartstream’ de 1.6 litri și a sistemului de propulsie diesel mild-hybrid de 48V, găsit în acest moment pe familiile modelelor Ceed și Sportage.
Expertiză în tehnologia hybrid – proiectate în Coreea de Sud, construite în Europa
Noile motoare au fost proiectate și dezvoltate intern la sediul global de cercetare și dezvoltare Kia din Namyang, Coreea de Sud. Echipele de dezvoltare ale grupului propulsor au îmbunătățit răspunsul motorului, eficiența consumului de combustibil și accesul la cuplul motor pe o plajă largă de turație. Integrarea tehnologiei hibride dezvoltată Kia a fost, de asemenea, cheia dezvoltării ambelor motoare.
Aceste motoare sunt parte a strategiei extinse Kia de a dezvolta o gamă largă de tehnologii de propulsie – incluzând sistemele de propulsie cu combustie internă, hibride și electrice – care satisfac nevoile unei game largi de clienți.
Mai multă putere și emisii scăzute datorită noilor tehnologii ‘Smartstream’
Noul motor T-GDi de 1.5 litri îl înlocuiește pe cel actual T-GDi de 1.4 litri și va fi lansat pe numeroase modele Kia în viitor. De asemenea, motorul va fi livrat către Nošovice, în Republica Cehă, pentru utilizarea pe modelul Hyundai i30. Producând 160 CP, noul motor ‘Kappa’ nu este doar cu 14% mai puternic decât cel anterior de 140 CP, dar oferă, de asemenea, un cuplu cu 4.5% mai mare (253 Nm) și este cu 7% mai eficient.
Noul motor ‘Gamma’ este o dezvoltare a motorului actual T-GDi de 1.6 litri. Acesta include ultimele tehnologii ‘Smartstream’ dezvoltate de companie pentru a micșora consumul de combustibil cu până la 8% în comparație cu predecesorul său. Între timp, puterea sa crește de la 177 CP la 180 CP iar cuplul rămâne la 265 Nm.
Ambele motoare noi dispun de ultimele inovații ‘Smartstream’, proiectate să reducă emisiile și să ajute performanța pe șosea. Aceste inovații includ tehnologia CVVD (Continuously Variable Valve Duration) dezvoltată de Kia și un sistem de presiune scăzută pentru recircularea gazelor de eșapament (LP-EGR) pentru a îmbunătăți eficiența consumului de combustibil și emisiile.
Tehnologia CVVD modifică durata de operare a supapelor motorului pentru a îmbunătăți eficiența consumului de combustibil în timp ce contribuie simultan la reducerea emisiilor. Sistemul LP-EGR este activ la turații mici ale motorului reducând cobustia prematură și fenomenul de ”knocking” în motor și îmbunătățind, de asemenea, eficiența consumului de combustibil. Combinarea tehnologiei CVVD în tandem cu sistemul LP-EGR duce la o îmbunătățire semnificativă a consumului de combustibil.
De asemenea, motoarele dispun de injectoare cu presiune mai mare și filtre de particule pentru benzină (GPF) pentru emisii reduse de particule. Pe lângă reducerea emisiilor, noile tehnologii îmbunătățesc și modul de funcționare a motoarelor în timp, cu mai multă putere și cuplu disponibile la turații mai mici.
Lansarea modelelor și datele de începere a comercializării
Kia va dezvălui planurile viitoare pentru lansarea noilor sale motoare înainte de sfârșitul anului 2020, incluzând motoarele cu combustie internă și variantele mild-hybrid, hybrid și plug-in hybrid. Procesul de omologare pentru emisii și consumul de combustibil vor fi comunicate, de asemenea, alături de anunțul privind gamele de modele specifice.