Pentru prima dată în istoria J.D. Power, o marcă non-premium este desemnată câștigătoare generală. Kia a urcat două locuri, de pe locul 3 în 2021, pe primul loc în 2022 în clasamentul cumulat al mărcilor non-premium și premium. Clienții raportează mai puține probleme cu automobilele Kia decât cu alte 31 de mărci participante la studiu.
Proprietarii Kia au clasat marca pe primul loc în cadrul studiului general „J.D. Power Vehicle Dependability Study” (VDS) din 2022 în Statele Unite, cu mai puține probleme raportate la automobilele Kia decât la alte 31 de mărci participante la studiu. Acesta este al doilea an consecutiv în care Kia a revendicat primul loc în rândul mărcilor populare, dar este pentru prima dată în istoria sondajului când o marcă non-premium s-a clasat pe primul loc în clasamentul general.
Clienții Kia au clasat marca înaintea tuturor mărcilor de pe piața auto “de masa” și premium, acordând un scor de 145 la capitolul „probleme la 100 de vehicule” (PP100), depășind media industriei cu o marjă largă de 47 de puncte. Kia Sorento și-a asigurat primul loc în categoria „Upper Midsize SUV” pentru al doilea an consecutiv.
Kia este una dintre cele trei mărci aflate în proprietatea Hyundai Motor Group, care a atras scoruri excelente în PP100. În sondajul de anul trecut, Kia s-a clasat pe locul al treilea în rândul mărcilor premium și non-premium și a urcat două locuri pentru a se clasa pe primul loc în acest an. Marca premium a Grupului, Genesis, a fost desemnată marca premium cea mai bine clasată și a patra în clasamentul general, la doar un loc în spatele mărcii Hyundai, care s-a clasat pe locul al treilea în clasamentul general.
Pentru studiul VDS 2022, J.D. Power a chestionat 29.487 de clienți din SUA, deținători a 32 de mărci de automobile. Au fost luați în considerare numai cumpărătorii și deținătorii de contracte de leasing de mașini și camioane ușoare noi produse în 2019 și înmatriculate pentru uz personal. Sondajul din acest an a introdus noi criterii stricte care au determinat creșterea cu 59% a problemelor raportate față de cifrele din 2021 și au crescut mediile problemelor PP100 de la 121 la 192.