După fuziunea cu grupul Chrysler, Fiat a încercat să creeze o gamă ce cuprinde noi modele pentru toate mărcile grupului. Jeep Renegade este unul dintre aceste noi modele și abia am așteptat să îl testăm.
Renegade este primul Jeep care se depărtează oarecum de filozofia mărcii americane, păstrând doar liniile robuste și unghiurile drepte ce amintesc de robustul offroader american, fiind, însă, acum adaptate la o scară mai mică, de crossover de oraș.
De fapt baza pentru acest mini-SUV pătrățos este aceeași ca la Fiat 500X. Deci, avem în față primul Jeep creat pentru drumurile din oraș.
În ceea ce privește designul, spun din start că îmi plac mașinile pătrățoase, iar designerii Jeep pare că au fost determinați să îmi facă pe plac, de la farurile din față până la blocurile optice spate, Renegade este o adunare de pătrate și unghiuri drepte. Pe parcursul testului unii dintre cei care vedeau mașina nu apreciau designul, dar cu siguranță Renegade îți atrage atenția în trafic.
Sub capotă aveam un motor diesel de 2 litri care produce 170 CP. Cuplul maxim de 350 Nm se simte destul de devreme, deja de la 1.750 rotații pe minut, deci nimeni nu a putut să se plângă de lipsă de putere. Modelul testat de noi este echipat cu cea mai nouă transmisie pusă la dispoziție de gamele Jeep: o automată cu 9 trepte. Aceasta face schimbările de treaptă foarte prompt și ajută la optimizarea consumului de carburant.
În interior avem un design interesant, care continuă liniile drepte din exterior, finisajele sunt bune, dar materialele, pe alocuri sunt destul de tari. Imaginea farurilor rotunde care încadrează grila este aproape peste tot, dovadă că marca Jeep lucrează la imaginea sa. Spațiile de stocare sunt generoase, iar în interior au suficient loc chiar și 5 persoane. Avem câteva obiecții legate de antifonarea mașinii, zgomotul motorului diesel este perceput în habitaclu, la fel și fășâitul vântului de la viteze mai mari.
Dacă interiorul amintește de tradiția mărcii americane, la bord nu lipsesc un computer modern, cu o grafică foarte bună, dar nici sistemul multimedia Uconnect cu display tactil de 6,5 inch.
Avem în față cel mai capabil SUV din clasa sa și asta nu este datorată unui cuplu impresionant sau a unui sistem de tracțiune integrală deosebit. Pur si simplu mașina asta a fost concepută pentru așa ceva, are o gardă la sol destul de mare și unghiuri de atac și degajare generoase. Astfel, Renegade te îndeamnă să ataci și trasee accidentate. Tracțiunea integrală inteligentă propune mai multe moduri de rulare în teren ostil, fiecare gândit pentru tipuri diferite de aderență: Rock, Sand, Mud, Snow. Avem Hill Descent Assist, modul 4WD Low și nici diferențialul blocabil.
În materie de siguranță, Renegade a luat 5 stele EuroNCAP și are programe de siguranță active precum: ESC (Electronic Stability Control), avertizare pentru unghiul mort la depăşire, cruise control adaptiv şi un sistem de evitare numit Forward Collision Warning-Plus.
Jeep Renegade 2.0 MultiJet AT
– 0-100 km/h: 8,9 secunde
– Viteza maximă: 196 km/h
– L/l/î: 4.236/1.805/1.697
– Masă proprie: n/a
– Volum portbagaj (l) 351
– Cilindree (cmc) 1.956
– Putere (CP) 170 la 3.750 rpm
– Cuplu maxim (Nm) 350 la 1.750 rpm
– Consum mediu 7 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze automată 9 trepte