- Despre Valetino, aplicația unică în lume care facilitează posesorilor de mașini găsirea unui valet auto certificat, am vorbit cu Ionuț Motoi, inventatorul acesteia. Cum a fost primită aceasta și ce planuri de viitor are antreprenorul, aflați în acest interviu.
- Cum v-a venit ideea de a înființa serviciul Valetino?
Acum câțiva ani buni eram chiar în biroul acesta, mă ocupam de compania de soluții de IT și aveam mai mereu mașina murdară. Voiam să mă bucur de mașina mea, dar nu aveam timp să o spăl… cum nu voiam să trimit unul dintre angajații mei să se ocupe (cum se mai practică prin alte firme), m-am gândit că ar fi nevoie de un astfel de serviciu. Mai făceau diverse spălătorii și diverse persoane așa ceva, dar am spus, trebuie să fie ceva profi. Ideea a fost să avem așa ceva și pentru ITP, service, schimb de anvelope, un astfel de facilitate la un click distanță. Am căutat să vedem dacă cineva a mai făcut așa ceva, nu făcuse nimeni.
După un an de zile, ideea notată într-un fișier cu idei de business a prins viață. Am strâns echipa și ne-am apucat de dezvoltat aplicația și serviciul. Dincolo de aplicație, trebuiau controlate destul de bine serviciile oferite. Așa că am stabilit și un set de standarde și ne-am pus pe treabă. - Cum este viața unui antreprenor din România?
Viața, mai ales de când cu pandemia s-a schimbat total. Trebuie să te reinventezi, să te îndrepți către online, după ce te îndrepți către online, constanți că onlineul este chiar mai scump decât business-ul fizic. Te lovești de tot felul de probleme, atât cu parteneri, cât și cu angajați.
După opinia mea este un fel de bumby road. Noi, companiile micro și mici ne descurcăm, nu avem de ales. - Ce investiție a presupus Valetino?
Până acum am ajuns undeva la 250.000 de euro și estimăm că ne mai trebuie încă pe atât. Am reușit să creștem destul de bine, avem peste 1.500 de pelări de mașini, toate fără incidente. Reușim să ne dezvoltăm și pe partea de corporate, dacă la început am avut mai mulți clienți persoane fizice, acum ne îndreptăm și către companii.
Văzând că suntem serioși, și companiile mari au început să lucreze cu noi. Au văzut că oamenii care lucrăm sunt foarte buni din punct de vedere al serviciilor. Clienții se întorc, chiar dacă nu avem bugete extraordinare de marketing și nu apărem chiar peste tot. - Ce înseamnă pentru dvs. numele Valetino?
Valetino vine de la Valet și Inovație. Pornind de la o idee și ajungând să aibă o evoluție destul de bine, acest business este ca și al doilea copil al meu.
Suntem în permanentă căutare de clienți noi, de soluții noi. Pregătim chiar și un serviciu prin care un valet îți duce și o mașină la încărcat. - Cum este clientul ideal pentru Valentino?
Clientul ideal Valetino pentru noi este… oricine.
Valetino gândită ca o soluție corectă atât pentru client, valet, cât și pentru noi. Prețul vrem să fie corect pentru toată lumea. De aceea prețul este dinamic, atât pe loc cât și pe partea de abonamente.
Ne îndreptăm spre toate tipologiile de clienți, dar, mai ales, este un client care își iubește mașina.
Cum vedeți România din punct de vedere al digitalizării?
Consider că este foarte bine că ne digitalizăm, dar mai este mult până când ajungem să facem digitalizarea cum trebuie, iar, momentan, în raport cu autoritățile digitalizarea aduce complicații în sus.
În momentul în care vom putea să depunem și să primim toate documentele doar în online, atunci vom avea o digitalizare optimă. Mergem în direcția cea bună, în schimb, din acest punct de vedere. - Ce planuri de viitor aveți pentru acest serviciu?
În momentul de față Valetino oferă servicii de valeți, dar pe lângă acest lucru suntem în parteneriat cu Carcentric. Această companie are parteneriate cu cele mai multe spălătorii, vulcanizări și serviceuri din țară, astfel că pe lângă valeți vom centraliza și serviciile lor.
Astfel, poți achiziționa un abonament de spălat nelimitat pentru mașina ta în rețeau Carcentric, spre exemplu.
Suntem prezenți în 10 orașe mari din România și vrem să ne îndreptăm și spre alte țări. Ne vom orienta către Spania, Italia, Lituania și Austria.