Înregistrările la Oficiul Proprietății Intelectuale al Uniunii Europene ne fac optimiști cu privire la o nouă generație a modelului Mazda6. Marca înregistrată Mazda 6e indică o viitoare electrificată pentru sedanul mediu.
Mazda6 va ieși curând din producție în Japonia, dar o nouă cerere de marcă înregistrată Mazda 6e în Europa alimentează zvonurile pentru un potențial revenire a modelului, probabil în formă electrificată.
Mazda nu a folosit niciodată monograma „e” lângă un cod de model, limitându-și apariția în gama de trenuri de putere electrificate „e-Skyactiv”. Cu toate acestea, strategia de denumire ar putea să se schimbe, deoarece Mazda își extinde inevitabil gama de vehicule electrice, hibrizi și PHEV-uri. Un alt aspect interesant este că înregistrarea pentru Mazda 6e are un spațiu între marcă și numele modelului, spre deosebire de gama existentă non-SUV (Mazda2, Mazda3 și Mazda6).
Pe lângă monograma Mazda 6e, producătorul auto a înregistrat și emblema 6e cu un gradient de stil metalic, consistent cu ghidul său de stil. Ambele înregistrări au fost publicate pe 18 martie pe site-ul Oficiului Proprietății Intelectuale al Uniunii Europene. Din păcate, ele nu includ alte detalii, astfel încât putem doar să speculăm cu privire la posibila lor utilizare viitoare.
În ultimii ani au existat multe rapoarte despre viitorul Mazda6, bazate pe comentarii contradictorii ale oficialilor Mazda. Ultimele zvonuri din Japonia sugerează că va exista o nouă generație a modelului Mazda6, permisă de succesul gamei SUV a mărcii. Noul Mazda6 ar putea împărtăși fundațiile RWD / AWD cu Mazda CX-60, făcându-l compatibil atât cu trenuri de putere pe benzină, cât și PHEV-uri.
Chiar dacă mărcile recente au fost înregistrate în Europa, noul Mazda6 va fi, se pare, concentrat pe piața nord-americană, unde ar putea rivaliza cu ofertele de sedanuri premium precum BMW Seria 3 și Mercedes-Benz Clasa C.
Generația a treia a modelului Mazda6, care se retrage acum, a avut o durată de viață lungă, fiind introdusă pentru prima dată în 2012, urmată de facelifturi în 2015 și 2018. Modelul a fost retras din America de Nord în 2021 și a fost eliminat din gama din Marea Britanie în 2023. În timp ce rămâne în vânzare în anumite piețe, inclusiv Australia și Japonia, va fi retras în curând, deoarece sfârșitul producției este programat pentru aprilie 2024.