Hyundai Motor Group anunță ofensiva către era electrică prin noua sa platforma EV dedicată ‘E-GMP’

Da mai departe!

Hyundai Motor Group a dezvăluit Electric-Global Modular Platform – E-GMP, platforma sa dedicată automobilelor cu baterie electrică (BEV). Platforma va servi drept tehnologie de bază pentru următoarea generație de modele BEV Kia și Hyundai.

Începând din 2021, platforma E-GMP servi drept structură pentru o gamă de noi automobile BEV, incluzând modelele IONIQ 5 dezvoltate de Hyundai Motors; primele modelele BEV dedicate dezvoltate de Kia Motors Corporation vor fi dezvăluite în 2021, dar și o serie de alte modele.

Proiectată exclusiv pentru automobilele 100% electrice,  platforma E-GMP oferă numeroase avantaje comparativ cu platformele existente ale Grupului, care au fost proiectate în mare măsură pentru a se potrivi pentru motoarele cu combustie internă.

Beneficiile includ performanță superioară, îmbunătățirea dinamicii de condus, creșterea autonomiei, consolidarea caracteristicilor de siguranță și mai mult spațiu interior pentru pasageri și bagaje.

„Astăzi, automobilele noastre electrice cu tracțiune față Hyundai și Kia sunt deja printre cele mai eficiente din segmentele lor”, a declarat Albert Biermann, președinte și șef al diviziei de cercetare-dezvoltare al Hyundai Motor Group. „Cu automobilele noastre cu tracțiune spate construite pe platforma E-GMP ne întărim poziția de leader al tehnologiei în segmente în care clienții solicită o dinamică de condus excelentă și o eficiență remarcabilă.”

„Platforma E-GMP este punctul culminant al anilor de cercetare și dezvoltare și reunește cele mai noi tehnologii de ultimă oră. Gama noastră de modele BEV va evolua și va fi consolidată de această platformă inovatoare nouă”, a declarat Fayez Abdul Rahman, Senior Vice President of Vehicle Architecture Development Center al Hyundai Motor Group.

 

Maximizarea flexibilității proiectării prin modularizare și standardizare

Platforma E-GMP reduce complexitatea construcției prin modularitate și standardizare, permițând dezvoltarea rapidă și flexibilă a produselor care pot fi utilizate pe majoritatea segmentelor auto, cum ar fi modelele sedan, SUV-urile și CUV-urile. Mai mult, dezvoltarea flexibilă poate satisface diferite nevoi ale clienților în ceea ce privește performanța automobilului. Printre acestea, un model performant care va accelera de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 3,5 secunde și va atinge o viteză maximă de 260 km/h.

Platforma E-GMP va fi extrem de eficientă în extinderea poziției de leadership EV a Grupului, deoarece va permite companiei să își extindă gama automobilelor EV pe o perioadă relativ scurtă prin modularizare și standardizare.

 

Proiectată pentru performanță, siguranță și maximizarea spațiului

Platforma E-GMP este proiectată să ofere performanță îmbunătățită în viraje și manevrabilitate superioară la viteze ridicate. Acest lucru se realizează datorită distribuției optime a greutății între puntea față și puntea spate, o dispunere care permite un centru de greutate coborât datorită montării pachetului de baterii sub podea și amplasării motorului electric în spațiul ocupat inițial de motorul termic.

Motorul electric de mare viteză crește performanța de condus a automobilelor E-GMP. Un sistem de suspensie spate multi-link cu 5 brațe, care este de obicei utilizat pentru automobilele din segmentele auto mediu și mare, precum și primul ax de rulare integrat din lume (IDA – Integrated Drive Axle), destinat producției în masă, care folosește rulmenții roților în combinație cu axul cardanic pentru a transmite puterea la roți, îmbunătățesc confortul și stabilitatea la rulare.

Platforma asigură siguranța bateriei printr-o structură de susținere realizată din oțel de înaltă rezistență. Componentele din oțel ștanțate la cald înconjoară această structură pentru o rigiditate suplimentară. Energia rezultată dintr-o coliziune poate fi absorbită eficient datorită secțiunilor absorbante de energie ale caroseriei și șasiului, căilor eficiente de transfer al energiei de impact și unei secțiuni centrale a acumulatorului strâns legată de caroseria automobilului.

Mai mult, prin consolidarea structurii de suport a sarcinii din fața planșei de bord, inginerii au reușit să reducă la minimum energia de coliziune transferată către sistemul electric și baterie. Structura de distribuire a energiei de impact a stâlpului A previne, de asemenea, deformarea celulei de siguranță a pasagerilor.

Platforma E-GMP maximizează spațiul interior prin ampatamentul mare și consolele față și spate scurte. Cu pachetul de baterii amplasat sub podea, arhitectura platformei E-GMP permite o podea plată a habitaclului. Acest lucru oferă mai mult spațiu pentru picioare pasagerilor, în timp ce permite diferite modalități de amplasare a scaunelor din față și spate.

Pachetul de baterii în sine – montat între axele față și spate – va fi sistemul de putere cu cea mai mare densitate energetică pe care l-a produs vreodată Hyundai Motor Group pentru un automobil. Acest lucru se datorează parțial îmbunătățirii performanței sale de răcire, rezultat al unei structuri separate de răcire care ajută ca pachetul de baterii să fie mai compact. Cu o densitate a energiei îmbunătățită cu aproximativ 10% față de tehnologia existentă a bateriilor EV, pachetul de baterii este mai ușor, poate fi montat mai jos în caroserie și eliberează mai mult spațiu în habitaclu.

 

Un sistem de electrificare eficient și puternic

Noul sistem compact Power Electric (PE) al platformei E-GMP constă dintr-un motor electric puternic, transmisia EV și invertor. Aceste trei componente sunt integrate într-un singur modul compact. Acesta asigură performanțe puternice prin creșterea vitezei maxime a motorului cu până la 70% comparativ cu motoarele existente. Motorul de mare viteză este mai mic decât alte motoare în timp ce oferă performanțe comparabile și eficiență atât în ceea ce privește spațiul cât și greutatea.

Suplimentar, un sistem de baterii standardizat poate fi reglat să ofere performanța necesară pentru un anumit segment auto, de exemplu pentru a-i maximiza autonomia, sau pentru a satisface nevoile variate ale clienților.

Motorul este controlat de modulul de putere al invertorului, care utilizează semiconductori din carbură de siliciu (SiC). Acest motor poate îmbunătăți eficiența sistemului cu aproximativ 2-3 procente, ceea ce înseamnă că automobilul poate fi condus cu aproximativ 5% mai mult cu aceeași energie a bateriei.

Platforma E-GMP trimite puterea către puntea spate, în principal. Clienții vor putea alege între configurații cu tracțiune spate și tracțiune integrală; modelele cu tracțiune integrală pot fi echipate cu un motor suplimentar. Sistemul de tracțiune integrală include un separator / deconector de transmisie EV, care poate controla conexiunea dintre motoare și roți și poate comuta între modurile de tracțiune pe două roți sau integrală pentru a spori eficiența oferind nivelul ideal de putere sau performanță în funcție de condițiile de condus.

Toate automobilele dezvoltate pe platforma E-GMP utilizează un singur tip de modul de baterie standardizat. Acest modul este compus din celule standard de tip „săculeț” și poate fi ambalat în cantități diferite după cum este necesar pentru fiecare automobil.

 

Un sistem de încărcare multiplă (800 și 400V) în două moduri

Cele mai multe din infrastructurile de încărcare de mare viteză existente oferă încărcare între 50 kWh-150 kWh pentru pentru automobilele EV echipate cu sistemul de 400V; totuși, dezvoltarea infrastructurii de 800V, cu încărcare de până la 350 kWh, va permite treptat o încărcare și mai rapidă.

Aliniindu-se acestui trend, Hyundai Motor Group a investit în IONITY, cea mai importantă rețea europeană de încărcare de mare putere, ca partener strategic și acționar. IONITY operează 298 de stații de încărcare de mare putere (HPC) – utilizând o capacitate de încărcare de până la 350 kWh – de-a lungul autostrăzilor din țările europene. Compania intenționează să mărească acest număr la 400 de stații HPC până în 2022, inclusiv 53 în curs de construcție.

Platforma E-GMP oferă capacitate de încărcare de 800V standard și permite încărcare de 400V, fără a fi nevoie de componente sau adaptoare suplimentare. Sistemul de încărcare multiplă este prima tehnologie brevetată din lume care acontrolează motorul și invertorul pentru a mări tensiunea de 400V la 800V pentru o compatibilitate stabilă a încărcării.

Un automobil dezvoltat pe platforma E-GMP este capabil de o autonomie maximă de peste 500 Km cu o încărcare completă a bateriei, conform standardului WLTP (Worldwide Harmonized Light-duty vehicle Procedure). Mai mult, poate fi încărcat până la 80% în regim de mare viteză în doar 18 minute și poate acumula până la 100 km de autonomie în doar cinci minute.

Spre deosebire de automobilele BEV anterioare, care erau capabile doar de încărcare într-un singur mod, sistemul de încărcare al platformei E-GMP este mai flexibil. Noua unitate integrată de control al încărcării (ICCU – Charging Control Unit) a platformei E-GMP reprezintă o îmbunătățire a sistemului OBC – On-Board Chargers  existent, care în mod normal permite electricității să curgă doar într-o singură direcție de la o sursă externă de putere. Unitatea ICCU permite o nouă funcție de încărcare a vehiculului (V2L), care poate descărca suplimentar energie din bateria automobilului fără componente suplimentare. Acest lucru permite automobilelor BEV construite pe platforma E-GMP să poată acționa oriunde alte sisteme electrice (110 / 220V). Sistemul poate fi folosit chiar pentru a încărca un alt automobil EV.

Noua funcție V2L poate furniza putere până la 3.5 KW și acționează o unitate de aer condiționat medie și un televizor cu diagonala de 55 inch până la 24 de ore.

Platforma E-GMP va sprijini creșterea viitoarelor vânzări ale automobilelor EV Kia și Hyundai la nivel global

Hyundai Motor Group a depus eforturi considerabile pentru a se pregăti pentru era electrificării. Kia Motors Corporation a lansat primul său automobil BEV de serie în 2011, modelul Ray EV, în Coreea de Sud, iar modelul Soul EV este vândut pe piețele globale din 2014. Grupul a finalizat introducerea unui sistem de producție în serie pentru toate automobilele electrificate în 2015, inclusiv pentru cele HEV, PHEV, BEV și FCEV.

Arhitectura E-GMP va sprijini Hyundai Motor Group în planurile sale de a introduce un total de 23 de modele BEV Kia și Hyundai și de a vinde peste 1 milion de automobile BEV în întreaga lume până în 2025. Ca parte a viziunii sale BEV, Hyundai Motor Company a lansat în august marca BEV dedicată, „IONIQ”, care include trei modele dedicate – IONIQ 5,6 și 7, până în 2024. Acestea acoperă în acest moment diverse segmente auto.

De asemenea, Kia Motors este în curs de transformare pentru era electrificării, pe baza strategiei sale pe termen mediu și lung „Plan S”. În septembrie, Kia și-a anunțat planurile de creștere a ponderii volumelor automobilelor BEV pentru a ajunge la 20% din vânzările totale până în 2025. Compania a lansat, de asemenea, o schiță pentru șapte modele dedicate BEV, care vor fi lansate treptat până în 2027.

Related posts