Președintele Hyundai, Jaehoon Chang, a prezentat planurile companiei până în anul 2030 în cadrul evenimentului virtual „2022 CEO Investor Day”. Hyundai Motor Company și-a anunțat direcțiile strategice de dezvoltare pentru accelerarea procesului de electrificare.
Strategia Hyundai pentru autovehiculele 100% electrice (BEV) se bazează pe consolidarea liniei de produse, optimizarea capacității de producție, precum și pe asigurarea competitivității hardware și software. Conform planului, compania își propune să crească vânzările globale de mașini electrice până la 1,87 milioane de unități/an și să atingă o cotă de piață globală de 7% în acest segment, până în 2030.
Printre obiectivele financiare pe termen mediu și lung se numără investiții de 79,1 miliarde USD până în 2030, inclusiv 16,1 miliarde USD dedicate electrificării și 9,9 miliarde USD dezvoltării de software.
Obiectivul Hyundai este de a atinge o marjă de profit operațional de 10% sau chiar mai mult în ceea ce privește autovehiculele electrice până în 2030.
Este important de menționat că strategia Hyundai pentru electrificare include lansarea a 17 modele 100% electrice – dintre care 11 vor purta marca Hyundai și 6 Genesis – până în anul 2030.
Conform detaliilor dezvăluite de oficialii companiei, printre viitoarele autovehicule electrificate marca Hyundai se numără trei modele sedan, șase SUV, unul LCV, dar și unul cu un statut mai aparte. Anul acesta vor demara vânzările pentru IONIQ 6, iar în 2024 va fi lansat IONIQ 7.
Gama electrificată Genesis va include două autoturisme și patru SUV-uri, inclusiv modelul GV70 lansat în acest an. Începând cu 2025, toate modelele Genesis vor fi electrificate.
Pentru a își putea atinge obiectivele, Hyundai va extinde treptat bazele de producție. În acest acest sens, pe lângă unitățile actuale din Coreea și Cehia, începând cu acest an va fi demarată producția de autovehicule electrice într-o nouă fabrică din Indonezia.
Pe măsură ce producția autovehiculelor electrice se extinde, planul producătorului este de a crește rată de achiziție locală de baterii prin alianțe strategice cu diverse companii specializate din regiunile majore (inclusiv SUA), pentru a asigura o aprovizionare suficientă cu acumulatori. Începând cu anul 2025, compania preconizează să obțînă mai mult de 50% din bateriile cu litiu de ultima generație pentru BEV-uri prin intermediul acestor alianțe.
În ceea ce privește bateriile de ultima generație, cum ar fi bateriile de tip solid-state, Hyundai cooperează cu parteneri globali, pentru a îmbunătăți densitatea energiei și eficientă costurilor.
Un alt obiectiv Hyundai este dezvoltarea unei noi platforme integrate (IMA), care va avea ca sursă de inspirație E-GMP (Electric Global Modular Platform) utilizată pentru modelele IONIQ 5 și GV60, lansate în 2021. IMA va fi dedicată atât autovehiculelor BEV pentru pasageri, cât și celor PBV (purpose-built vehicle), contribuind la eficientizarea proceselor de producție și la reducerea costurilor.
De asemenea, obiectivul Hyundai este de a îmbunătăți experiență clienților prin intermediul arhitecturii software. Compania intenționează să ofere viitoarelor modele ale gamei actualizări de tip over-the-air (OTA).