Honda Motor ia în considerare construirea unui lanţ de aprovizionare separat, care i-ar reduce dependenţa de China, a relatat miercuri ziarul Sankei, în ceea ce ar fi o măsură majoră din partea unui producator japonez important, transmite Reuters.
Multe companii japoneze mari au construit centre extinse de producţie în China, dar producăţia acestora a scăzut în ultima perioadă din cauza restricţiilor legate de Covid-19.
Există, de asemenea, îngrijorări din ce în ce mai profunde cu privire la impactul tensiunilor dintre Statele Unite şi China asupra afacerilor.
Aproape 40% din producţia de automobile Honda a avut loc în China, în ultimul an fiscal.
Honda va continua să-şi păstreze lanţul de aprovizionare în China pentru piaţa internă acelei de-a doua mare economie din lume, construind în acelaşi timp unul separat pentru pieţele din afara Chinei, a scris Sankei. Publicaţia nu a dezvăluit sursa informaţiilor.
Un purtător de cuvânt al Honda a spus că articolul publicat de Sankei nu este ceva anunţat de companie, adăugând că a lucrat la revizuirea şi acoperirea riscurilor lanţului său de aprovizionare în general.
”Evaluarea lanţului de aprovizionare din China şi acoperirea riscurilor sunt elemente care trebuie luate în considerare, dar nu este chiar acelaşi cu obiectivul decuplării”, a spus purtătorul de cuvânt.
Guvernul de la Tokyo a oferit anterior companiilor stimulente pentru a aduce producţia înapoi în Japonia, deşi adoptarea soluţiei pare a fi redusă, unii directori şi analişti spunând că ar fi dificil pentru companiile japoneze să se îndepărteze brusc de o piaţă în care şi-au construit în mod constant centre de producţie şi logistică.
Cu toate acestea, unele dintre companii au încercat deja să îşi reducă dependenţa de China, în urma restricţiilor legate de Covid-19 din Shanghai.
Un alt producător auto japonez, Mazda Motor, a declarat în această lună că va cere furnizorilor săi de piese să mărească stocurile în Japonia şi să producă componente în afara Chinei, după ce restricţiile au destabilizat aprovizionarea, forţându-l să închidă producţia internă timp de 11 zile, în aprilie şi Mai.
Mazda a spus că va căuta să includă stocuri interne mai mari şi diversificarea producţiei în afara Chinei atunci când încheie contracte pe termen lung cu furnizorii pentru proiectarea de noi modele.