Honda a venit destul de târziu cu un produs „europenizat” în segmentul SUV-urilor compacte, dar HR-V mizează pe anumite avantaje. Care sunt aceastea? Am încercat să descoperim în acest test AutoReport.ro
Dacă ne uităm la silueta HR-V, rămânem puțin debusolați, deoarece nu știm unde să îl încadrăm exact: Este suficient de compact ca să îl confuncăm cu o mașină de oraș, dar și puțin mai ridicat pentru a ne părea un crossover. Deși dimensiunile compacte sunt europene, liniile de design cu blocurile optice ascuțite sunt pur japoneze, iar dacă în partea față, farurile arată foarte bine, nu putem spune același lucru despre prelungirile ascuțite ale blocurilor optice spate. Din lateral, mașina arată foarte bine, având forme aerodinamice care par prea frumos desenate pentru a defini un SUV.
Sub capotă avem un motor aspirat pe benzină. Da, ați citit bine! În era în care toți mizează pe downsizing și pe turbină, Honda vine cu un motor de 1,5 litri, pe care noi mizăm că va dura mult mai bine în timp. Puterea produsă de acesta este de 130 CP, motorul fiind cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. În aceasta combinație, HR-V oferă destul de multă putere pentru a rula în oraș, dar și pe autostradă, acolo unde am scos un consum foarte bun.
Pragmatismul japonez se vede în interior, comenzile sunt clare, iar ergonomia este exemplară, totul pe un bord cu materiale și finisaje bune. Comenzile sistemului de infotainment Honda Connect și navigația Garmin se fac pe un ecran tactil de 7 inch, iar cele ale sistemului de climatizare sunt destul de clare. Totul pare aranjat în funcție de cât de des folosești funcțiile diferitelor sisteme: cele mai des folosite îți sunt și cele mai la îndemână. Gurile de aerisire pe partea pasagerului au o dispunere interesantă, pe toată suprafața bordului. În HR-V au loc 5 persoane, iar spațiul pentru bagaje nu este nici el de negrlijat.
În materie de siguranță, crossoverul este echipat în versiunea standard cu șase airbaguri, tetiere active, control al tracțiunii și stabilității, ABS, EBD, dar și un sistem de avertizare la coliziunile frontale (FCW). La testele EuroNCAP, Honda HR-V a obținut cinci stele din cinci posibile.
Honda HR-V 1.5 i-VTEC (DOHC)
0-100 km/h: 10,2 secunde
Viteza maximã: 192 km/h
L/l/î: 4.294/1.772/1.605
Masã proprie: 1.241 kg
Volum portbagaj (l): 393
Cilindree (cmc): 1.498
Putere (CP): 130 la 6.600 rpm
Cuplu maxim (Nm): 155 la 4.600 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte