Compania de închirieri a raportat o pierdere de 1,3 miliarde de dolari în trimestrul al treilea și a înregistrat o ajustare contabilă de 1 miliard de dolari, cauzată în mare parte de deprecierea semnificativă a flotei sale de mașini electrice.
Rezultatele financiare ale Hertz pentru trimestrul al treilea, publicate săptămâna aceasta, arată că încă resimte efectele deciziei de a paria masiv pe vehicule electrice. Deprecierea accelerată a flotei sale de mașini electrice – și a celor pe combustie – a contribuit semnificativ la raportarea unei pierderi nete de 1,33 miliarde de dolari, comparativ cu un profit de 629 milioane de dolari în aceeași perioadă din 2023. Vestea a dus la o scădere suplimentară a prețului acțiunilor companiei.
Reducerea prețurilor Tesla și deprecierea vehiculelor electrice
Acum câțiva ani, Hertz a făcut investiții mari în vehicule electrice, achiziționând aproximativ 100.000 de Tesla Model 3 și, ulterior, un număr considerabil de Model Y, fără a anticipa că valoarea acestor vehicule va scădea mult sub nivelurile estimate. În general, mașinile electrice s-au dovedit a fi mai predispuse la depreciere decât cele pe combustie, dar CEO-ul Tesla, Elon Musk, a agravat situația pentru Hertz prin reducerea prețurilor la modelele noi Tesla, ceea ce a scăzut valoarea flotei companiei.
Cu toate acestea, o parte din vină revine și mașinilor pe combustie din flota Hertz. Acestea au suferit, de asemenea, o depreciere semnificativă, deoarece multe au fost achiziționate în timpul crizei semiconductorilor, când producția de vehicule era limitată, iar prețurile erau ridicate. Rezultatele financiare ale companiei pentru trimestrul al treilea includ o ajustare de 1 miliard de dolari legată de scăderea valorii flotei.
Pentru a limita pierderile, Hertz a început să vândă masiv vehicule electrice. Compania plănuiește să vândă aproximativ 30.000 de astfel de vehicule până la sfârșitul anului 2024. Majoritatea acestor vehicule sunt așteptate să fie modele Tesla, iar apariția lor pe piața second-hand a pus și mai multă presiune pe valorile de revânzare, amplificând problema deprecierii atât pentru Hertz, cât și pentru piața vehiculelor electrice în ansamblu.
Potrivit Bloomberg, această vânzare face parte dintr-un plan mai amplu de ajustare a flotei de vehicule electrice pentru a răspunde mai bine cererii clienților. Compania intenționează să finalizeze această restructurare a flotei până la sfârșitul anului 2025, însă, până atunci, costurile lunare de depreciere rămân foarte ridicate, la 537 de dolari per vehicul – aproape dublu față de media de 284 de dolari din trimestrul al treilea din 2023. Hertz speră să reducă această sumă la 300 de dolari în anii următori, dar, deocamdată, aceasta reprezintă o altă problemă majoră într-un bilanț financiar deja dificil.
Întrebat câte vehicule electrice se află în prezent în flota sa și câte intenționează să mai vândă, un purtător de cuvânt al Hertz a declarat pentru Carscoops: „Nu am specificat public numărul exact de vehicule electrice din flota noastră, dar, așa cum am mai spus, ajustăm dimensiunea flotei pentru a răspunde mai bine cererii clienților.”
Probleme suplimentare în afacerea de bază a Hertz
Deprecierea flotei nu a fost singura veste proastă din raportul trimestrial al Hertz. Afacerea principală de închiriere a subperformat, cu venituri de 2,6 miliarde de dolari, cu 5% sub așteptările analiștilor. Prețul acțiunilor Hertz a scăzut cu 68% în acest an, inclusiv o scădere de 12% după publicarea rezultatelor din trimestrul al treilea.
„Mai sunt multe de făcut,” a declarat Gil West, CEO al Hertz. „Dar sunt încrezător că îmbunătățirile realizate pe parcursul acestui trimestru demonstrează că suntem pe drumul cel bun.”