Guvernul federal al Germaniei a aprobat noul proiect prin care se relansează sistemul de subvenționare a achiziției de mașini electrice. Noul Program Rabla german va intra în vigoare anul viitor.
Guvernul Germaniei vrea să aloce 585 milioane de euro pentru subvenționarea achiziției de autovehicule electrice, printr-o măsură reparatorie care are un scop foarte clar, de stimulare a industriei auto, după ce în decembrie anul trecut, printr-o decizie care a surprins întreaga economie germană, a oprit complet sistemul de subvenționare. În doar câteva luni după acea decizie, vânzările de mașini electrice s-au prăbușit cu peste 70%.
Proiectul a fost propus de Ministerul de Finanțe și a fost aprobat de guvern. Acesta prevede ca subvențiile să fie acordate în următorii trei ani și este destinat preponderent companiilor care cumpără mașini electrice și care astfel pot beneficia de reduceri ale impozitelor cu până la 40% în primul an de la achiziție, cu o reducere treptată până la 6% în următorii cinci ani. Nu au fost anunțate detalii privind modul de aplicare la persoanele fizice.
Printre noutățile introduse în proiect se află și majorarea prețului maxim al unui vehicul electric cumpărat, la 95.000 de euro, față de 70.000 de euro cât era în sistemul întrerupt în 2023.
Ministrul german al Economiei, Robert Habeck, a declarat marți că guvernul va continua să sprijine industria auto și să asiste în tranziția acesteia la electrificare. Anunțul guvernului vine pe fondul tensiunilor din cadrul VW privind posibila restructurare și chiar închidere a unor fabrici, din cauza pieței auto în declin.
Vânzările de automobile electrice au înregistrat în luna august o nouă scădere, pe piața din Germania, care a contribuit la scăderea totală a pieței auto din această țară cu un procent imens, 27,8%. Mărcile electrice au fost cele mai afectate: Tesla a pierdut 65,7% față de vânzările din 2023, iar VW a avut un declin de 23,3%. De asemenea, BMW și Mercedes au raportat scăderi mari, de 23 și, respectiv, 15%.