Toate mărcile auto din Germania au decis să nu participe la Salonul Auto din Geneva, care revine în primăvara anului viitor, după o pauză de trei ani. Anunțul vine la doar câteva zile după ce Renault Group a confirmat că va participa atât la Geneva, cât și la Paris, cu mărcile Renault, Dacia și Alpine.
Audi, BMW, Mercedes-Benz și VW vor absenta de la prima ediție post-pandemică a salonului auto din Geneva, potrivit deciziilor anunțate de companii. Fiecare dintre companiile germane are propriile argumente, dar ceea ce este ce mai important este că evenimentul auto elvețian va fi mai sărac fără cele patru mărci și, cel mai probabil, fără celelalte branduri din grupurile germane, adică Skoda, SEAT, Lamborghini, Porsche, Bentley și celelalte din VW Group, MINI, din BMW Group, și posibil Smart, de la Mercedes. Singurii care au oferit și o explicație plauzibilă sunt cei de la BMW, care au explicat pentru Automobilwoche că se vor axa pe canalele social media și vor renunța la saloanele din Paris, Geneva și Detroit.
Renault Group a anunțat săptămâna trecută că a decis să acorde atenție saloanelor auto, la scurt timp după încheierea salonului de mobilitate din Munchen. „În urma succesului înregistrat de Salonul Auto de la München, Renault Group își reînnoiește angajamentul față de saloanele auto internaționale, marcate de pasiunea pentru automobile și inovație”. Renault Group spune că va fi prezent „la alte saloane internaționale majore din regiunile în care își desfășoară activitatea”, cu mărcile Dacia și Alpine. Pentru Dacia vestea a fost una foarte bună, deoarece marca românească are nevoie de evenimente de acest gen pentru a-și prezenta noile modele Duster și Bigster.
Anunțul mărcilor germane și posibilitatea destul de ridicată ca și alte mărci să absenteze riscă să scadă masiv interesul publicului pentru Salonul Auto din Geneva, astfel că impactul prezenței Dacia să fie unul redus, în cele din urmă. În primul rând, rivalii Renault de la Stellantis vor lipsi și ei, cel mai probabil, după ce și-au anulat toate participările din SUA, de la CES și de la Los Angeles, ca urmare a costurilor mari generate de greva sindicatelor americane. Fără mărcile germane și fără Stellantis, mărcile Renault Group vor fi avea ca vecini de stand doar eventuale mărci din China și, cu o posibilitate la fel de redusă, mărcile sud-coreene Hyundai – Kia și cele japoneze, care însă nu au mai participat la un salon european în ultimii ani.