Thomas Schaefer, CEO al mărcii Volkswagen, consideră că producătorul german are „obligația” de a produce un vehicul electric accesibil. Spre deosebire de Renault care a ales China pentru Dacia Spring, cei de la VW vor alege pentru ID.1 ca țară de producție, India.
Mergând pe urmele grupului francez Renault, care a externalizat asamblarea modelului electric Dacia Spring către un partener chinez pentru a reduce cât mai mult costurile de producție și a putea comercializa un vehicul accesibil, germanii de la Volkswagen țintesc India ca sursă pentru viitorul lor model ID.1, cel mai ieftin vehicul electric din gamă.
Cu câteva zile în urmă, în timpul prezentării conceptului ID.2all, șeful mărcii Volkswagen a dezvăluit că platforma acestuia va fi utilizată atât de Skoda și Cupra pentru un vehicul asemănător, cât și de marca germană pentru un model complet nou chiar mai ieftin.
Astfel, în timp ce urmașul lui ID.2all, viitorul ID.2, ar trebui să aibă un preț de bază sub 25.000 de euro, fratele său mai mic, ID.1, țintește un plafon de doar 20.000 de euro. Cum pentru o astfel de țintă singura soluție este reducerea majoră a costurilor de producție și o apropiere cât mai mare de furnizori, Volkswagen încearcă realizarea proiectului în India.
„Există aproape o obligație pentru noi să facem acest lucru corect. Aceasta este adevărata Liga Campionilor. Trebuie să facem o mașină care să fie accesibilă”, a declarat Thomas Schaefer.
Având în vedere că India, ca și China, încearcă să atragă producători auto pentru a își dezvolta propria industrie auto, este posibil ca Volkswagen să realizeze viitorul produs împreună cu un partener local.
Asta pentru că, după cum susține și șeful mărcii Volkswagen, realizarea unui vehicul electric ieftin înseamnă că „fie rezolvi ghicitoarea economiei de scală, fie reduci bateria, fie faci parteneriate pentru a scala și mai mult producția. Nu am rezolvat încă asta”.
În schimb, oficialul german susține că a fost stabilit tipul bateriei. „Trebuie să fie LFP)”, a menționat Schaefer.