Grupul Volkswagen amână lansarea Cupra în America

Da mai departe!

Volkswagen amână lansarea Cupra în America din cauza „dinamicii pieței în evoluție”. Dacă până acum prognozele erau pozitive, noile taxe și alți factori ne fac să credem că evenimentul nu se va întâmpla până după 2030.

Grupul Volkswagen își propusese să aducă Cupra în Statele Unite până la sfârșitul deceniului. Cu toate acestea, planul anunțat în urmă cu aproximativ un an nu mai este în vigoare, deoarece producătorul auto spaniol a „decis strategic să amâne” intrarea sa pe piața americană până după 2030. De ce? Se invocă „provocările continue din industria auto și, în lumina dinamicii pieței în evoluție”.

Declarația vagă nu menționează tarifele, dar situația volatilă din SUA a jucat probabil un rol în decizia Grupului VW de a amâna lansarea mărcii Cupra. Inițial, compania intenționa să aducă un Formentor electric în America, împreună cu un SUV electric mai mare. Dar nu toate vehiculele trebuiau să fie electrice. Fostul CEO SEAT și Cupra, Wayne Griffiths, ne-a declarat la sfârșitul anului trecut că hibrizii, hibrizii plug-in și mașinile pur pe benzină făceau, de asemenea, parte din plan.

Strategia includea deschiderea a 20 de așa-numite Cupra City Garages cu ajutorul Penske în toată țara, vizând coastele de Est și de Vest, precum și statele din Sun Belt. În loc să-și replice gama europeană, Cupra a vizat un portofoliu specific SUA, incluzând un vehicul construit local. Se aștepta ca modelele să fie mai mari și să prezinte un limbaj de design distinct, adaptat gusturilor americane. Obiectivul pe termen mediu era de a vinde 100.000 de unități anual.

Cupra subliniază că doar amână lansarea, nu o anulează: „Nu ne oprim, doar amânăm lansarea noastră în SUA și vom continua să monitorizăm evoluțiile pieței în următorii ani pentru a determina cel mai bun moment și abordare, aliniate cu viziunea pe termen lung a mărcii”, a declarat Sven Schuwirth, vicepreședinte executiv pentru vânzări, marketing și post-vânzare la SEAT.

Între timp, Cupra a avut cel mai bun prim semestru al anului de până acum, livrând 167.600 de unități, în creștere cu 33,4% față de aceeași perioadă a anului trecut. De când a fost desprinsă de SEAT în 2018, marca a vândut peste 900.000 de vehicule și se așteaptă să atingă pragul de un milion în următoarele luni. Cupra depășește acum vânzările SEAT, care a înregistrat o scădere de 21,4% la 135.000 de unități, sau cu 32.600 de mașini mai puțin decât marca mai tânără.

Anunțul Cupra urmează unei decizii similare a Renault, care plănuise să aducă sub-marca sa Alpine în SUA până în 2027. În timpul unei recente conferințe privind rezultatele financiare, directorul financiar și CEO interimar al Renault, Duncan Minto, a atribuit întârzierea incertitudinii continue de pe piața americană: „Având în vedere ce se întâmplă în SUA în acest moment, nu cred că este momentul potrivit pentru a cheltui bani”.

Related posts