Grupul Renault, din care face parte și Dacia, a înregistrat în primul semestru din 2025 o creștere a vânzărilor globale de 1,3% față de perioada similară din 2024, atingând la 1.169.773 vehicule vândute.
Conform raportului comercial al grupului Renault pentru primul semestru din 2025, vânzările totale ale companiei au urcat cu 1,3% până la 1.169.773 de unități. Din acest total, 356.084 de unități au purtat marca Dacia, în scădere cu 0,7%.
În Europa, pe o piață a autoturismelor (VP) în scădere cu 1%, grupul înregistrează o creștere cu 5,4%, până la 708.106 vehicule înmatriculate. Renault Clio și Dacia Sandero sunt cele mai vândute modele. La nivelul continentului, marca Renault a vândut 394.278 de autoturisme (+8,4%). Conform companiei, Clio este cel mai vândut model din Europa, pe toate canalele.
Marca Dacia a comercializat în Europa 308.957 de mașini (+1,1%) și și-a consolidat poziția pe podiumul european al vânzărilor către clienții persoane fizice. Modelul Sandero a fost afectat de scăderea pieței, dar rămâne cel mai vândut autoturism către clienții persoane fizice din Europa începând din 2017.
În același timp, marca Alpine a fost vândură în 4.871 de exemplare (+89,8%). Alpine rămâne lider în Europa pe segmentul coupé sport cu două locuri, cu gama A110.
Pe o piață europeană a vehiculelor utilitare (VU) în scădere cu 13%, Renault înregistrează o scădere de -29% în primul semestru 2025, în așteptarea diversificării complete a gamei Master.
Conform raportului comercial al Renault, grupul continuă să se concentreze pe canalul cel mai profitabil – vânzările către clienții persoane fizice, care reprezintă peste 56% din vânzări. „Pe acest canal, aflat sub presiune comercială în ultimele luni, mixul Renault Group la nivel european este cu peste 15 puncte procentuale peste media pieței, cu 4 modele în top 10 vânzări”, notează oficiali grupului francez.
Ponderea vehiculelor electrificate (HEV, PHEV și EV) în oferta grupului a crescut cu peste 15 puncte procentuale, ajungând la aproape 44% din totalul vânzărilor (din care 12% vehicule complet electrice).
59% dintre vehiculele vândute de marca Renault sunt electrificate. Aproape unul din două vehicule vândute este hibrid (HEV) (+36,2% față de S1 2024). Renault este a doua marcă pe piața hibridelor (HEV) în Europa. Vehiculele 100% electrice reprezintă peste 16% din vânzări (+57,0% față de primul semestru al anului 2024), impulsionate de succesul modelului Renault 5 E-Tech, lider european pe segmentul B-EV.
În ceea ce privește marca Dacia, 23,59% din vânzările sale sunt reprezentate de vehicule electrificate. Vânzările de modele hibrid au crescut semnificativ datorită succesului Duster, ajungând la 17,2% din vânzări (+11,8 puncte procentuale față de primul semestru al anului 2024).
În 2025, Renault Group are programată lansarea a șapte modele noi (inclusiv Renault 4 E-Tech electric, Dacia Bigster, Alpine A390 pentru Europa și Boreal pentru piețele internaționale) și a două restilizări (Renault Austral și Renault Espace). De asemenea, marca Renault va introduce modelele Grand Koleos și Kardian pe noi piețe.
Îe segmentele C și superioare, care reprezintă 40,1% din mixul de vânzări din primul semestru al lui 2025 (+0,4 puncte), în special pe segmentele C-SUV și D-SUV, marca Renault a crescut cu +52%, susținută în special de modelele Austral, Espace și Rafale.
În semestrul al doilea, Renault va beneficia de noi lansări. În Europa, marca își va continua ofensiva electrică cu versiunea de 25.000 de euro a modelului Renault 5 E-Tech și cu debutul comercial al modelului Renault 4 E-Tech. În segmentul hibrid, Renault a lansat în primăvară versiunile restilizate ale modelelor Austral și Espace și a prezentat în această vară două motorizări full hybrid de nouă generație, inclusiv noul motor full hybrid 160 E-Tech, care echipează Captur și Symbioz.
Pe piețele din afara Europei, marca va beneficia de lansarea modelului Boreal, prezentat pe 10 iulie, a cărui comercializare în peste 70 de țări va începe la sfârșitul anului 2025, mai întâi în Brazilia. În paralel, Kardian și Koleos își vor continua expansiunea pe noi piețe.
Vânzările globale ale mărcii Dacia (356.084 unități) au înregistrat o ușoară scădere comparativ cu primul semestru din 2024 (-0,7 %), ca urmare a faptului că actuala generație a modelului Duster este comercializată în Turcia sub marca Renault. Cu toate acestea, Dacia își menține cota de piață (segmentul autoturisme + vehicule utilitare) la 4,1 %.
Marca își continuă procesul de electrificare, înregistrând în primul semestru din 2025 un procent de 23,5% din înmatriculări reprezentate de motorizări electrificate, în creștere cu 14,4 puncte procentuale față de aceeași perioadă din 2024. Vehiculele hibride reprezintă 17,2% din vânzări, în creștere cu 11,8 puncte procentuale, în special datorită succesului Duster Hybrid. Vânzările Spring au crescut la rândul lor, ceea ce duce ponderea vehiculelor electrice la 6,2% din totalul vânzărilor Dacia (+2,6 puncte față de S1 2024).
Alpine își continuă creșterea în primul semestru al anului 2025, cu 5.015 înmatriculări, ceea ce reprezintă o creștere de +85% față de S1 2024.
Modelul A290 impulsionează vânzările mărcii, cu 3.699 înmatriculări la nivel global. Primul model urban al mărcii Alpine, desemnat „Mașina Anului 2025”, a înregistrat 2.327 înmatriculări în Franța.
Pe segmentul coupé sport cu două locuri, Alpine își confirmă poziția de lider în Europa, cu 1.181 unități A110 înmatriculate (46 % cotă de piață).
În 2025, marca va ajunge la aproape 200 de Alpine Stores, odată cu deschiderea, în această vară, a unui punct de vânzare în Irlanda.