Constructorul de automobile coreean Hyundai Motor Company a încheiat primul trimestru din acest an cu o creștere foarte bună a veniturilor, obținând totodată un nivel record pentru profitul operațional, după o creștere de peste 80%.
Și profitul net a crescut la un nivel aproape dublu față de cel din 2022. Hyundai Motor Company, constructorul care deține mărcile Hyundai și Genesis, a raportat pentru intervalul ianuarie – martie venituri de 37.380 de miliarde woni, echivalentul a 25,7 miliarde euro, după o creștere de 24,7% față de perioada similară din 2022. Suma are în spate o creștere a vânzărilor cu 13,2 procente, la un volum total de 1,02 milioane de vehicule, pe fondul unei îmbunătățiri „graduale” a crizei de semiconductori.
Cea mai mare performanță vine însă din rezultatul net al operațiunilor, care a urcat cu 86,3%, la un nivel record pentru companie, respectiv 3.590 miliarde woni, echivalentul a 2,5 miliarde euro, având o marjă operațională de 9,5%. În consecință, profitul net al Hyundai Motor aproape s-a dublat, la 2,33 miliarde euro (3.420 woni). Hyundai a reușit să-și majoreze vânzările de automobile electrice cu 48%, cu ajutorul noilor modele lansate, la un volum total de 66.000 de unități. Compania a decis să modifice politica de plată a dividendelor cu plăți trimestriale, „pentru a reduce fluctuația prețului acțiunilor și compensarea acționarilor pe termen lung”. Vânzările de automobile Hyundai și Genesis din afara Coreei de Sud, piața de origine, au crescut cu 10,7%, la 830.665, în timp ce vânzările de pe piața internă au înregistrat o majorare de 25,6%. În total, Hyundai a vândut 1.021.712 automobile în primele trei luni ale anului, cu mai mult de 100.000 în plus, față de perioada similară din 2022.
Cifrele nu includ rezultatele Kia Corporation, în care Hyundai deține 33,88%. Kia a raportat vânzări de 437.083 de vehicule în primul trimestru, cu 30% mai multe decât în anul anterior, însă nu și-a publicat încă rezultatele financiare. Grupul Hyundai, care include cele două companii, a urcat în 2022 pe locul trei în lume, după Toyota și Volkswagen și își va consolida, cel mai probabil, această poziție în 2023.