Invazia companiilor din China continuă favorizată de noile directive UE. Compania chineză de automobile Great Wall Motor, care a avut mai multe tentative de intrare pe piața din Europa, inclusiv cu o fabrică în Bulgaria, se alătură grupului de constructori chinezi care semnează contracte de import și distribuție pentru piața europeană, amenințând astfel echilibrul actual al constructorilor europeni.
Marca chineză Great Wall Motor (GWM) a semnat un contract de distribuție și reprezentare pe piețele din Europa cu unul dintre cele mai mari grupuri de dealeri, Emil Frey, cu sediul în Elveția și cu afaceri în mai multe țări, care va crea o rețea de showroom-uri pentru mărcile Ora și Wey. Cele două branduri au fost aduse de Great Wall la Munchen, în cadrul Salonului Auto IAA 2021, reușind să atragă atenția publicului asupra mașinilor echipate cu tehnologii de ultimă generație în special în domeniul conducerii autonome. Great Wall este unul dintre cele mai mari grupuri auto din China și este destul de cunoscut românilor, în urma încercărilor de acum un deceniu de a intra pe piața locală cu marca Hover. Ulterior, Great Wall a generat din nou animație în jurul său când a investit într-o mică uzină de asamblare în Bulgaria, soldată însă cu un eșec.
Acum, odată cu trecerea la propulsia electrică, Great Wall intră în grupul select al companiilor chinezești care încearcă să intre în Europa, a doua cea mai mare piață auto a lumii, la concurență cu cea din SUA. Potrivit anunțului făcut de cele două companii, dealerul Emil Frey va avea drepturi contractuale pentru importul, distribuția, logistica și serviciile after-sales ale mărcilor Ora și Wey. Emil Frey este o companie înființată în 1924 și vinde în rețeaua sa din Europa aproape 30 de mărci auto aparținând celor mai mari grupuri auto din UE, Japonia sau SUA. „Pentru GWM, aceasta este o bornă pe drumul său spre Europa. Acest proiect de cooperarea cu Emil Frey stabilește cursul pentru intrarea noastră pe piață și pentru drumul către clienții noștri care ne așteaptă vehiculele”, a declarat Xiangjun Meng, șeful pentru Europa al GWM.
Prima piață pe care vor fi vândute mașinile Ora și Wey va fi Germania, cea mai mare piață din UE și cea în care mașinile au fost deja prezentate anul trecut. Primele mașini vor fi Ora Funky Cat, un automobil complet electric, care amintește destul de mult de VW Beetle, dar care are și unele accente de la Fiat 500, precum și Wey Coffee 01, un model hibrid, „În ultimele luni am avut discuții foarte intense și de încredere cu GWM și am realizat foarte repede că există foarte multe lucruri comune pentru cele două companii. Ne dorim foarte mult o cooperare și mai strânsă și vrem să convingem cât mai mulți clienți de produsele GWM”, a declarat Gerhard Schürmann, CEO Emil Frey. GWM se alătură celorlalte branduri care au intrat sau sunt în curs de intrare pe piața din Europa, atât cu branduri proprii, cum sunt BYD sau Nio, cât și cu branduri europene, pe care le-au cumpărat, cum este cazul Volvo sau MG.