Adresându-se miercuri puternicei asociaţii industriale italiene Confindustria, prim-ministrul Italiei a declarat că „conversia forţată” spre maşini electrice a întregii pieţe europene a vehiculelor uşoare noi în decurs de un deceniu „nu este o strategie foarte inteligentă”, informează Financial Times.
„Tranziţia ecologică nu poate însemna distrugerea a mii de locuri de muncă sau dezmembrarea unor segmente industriale întregi care produc bogăţie şi locuri de muncă”, a spus Meloni, care a criticat „efectele dezastruoase” ale Green Deal-ului.
Comentariile sale vin în contextul în care Italia, Germania şi unele ţări din Europa de Est, precum Republica Cehă, îşi intensifică apelurile pentru o revizuire rapidă şi urgentă a normelor UE privind emisiile auto.
„Europa îşi pierde credibilitatea pentru că stabileşte obiective pe care nici măcar nu le poate atinge singură”, a declarat săptămâna aceasta ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing.
Deşi Wissing a fost de acord că este necesar să se stabilească obiective, el a spus că acestea ar trebui să fie realiste şi „posibil de implementat în practică”.
Bruxelles-ul poate revizui legea în 2026.
Italia face presiuni pentru ca procesul de revizuire să fie devansat, în condiţiile în care propria sa industrie auto se confruntă cu o criză tot mai profundă.
„Green Deal, aşa cum a fost conceput, a eşuat”, a declarat ministrul italian al industriei, Adolfo Urso, la un recent forum de afaceri. „Industria auto europeană se prăbuşeşte. Trebuie luate decizii; nu putem aştepta doi ani”.