Câteva sute de Mustang-uri nu au primit actualizarea software corectă pentru a preveni oscilarea volanului la viraje. Asta după ce a mai avut loc o rechemare pentru aceleași mașini, la aceeași problemă.
Câteva sute de Mustang-uri nu au primit actualizarea software corectă pentru a preveni oscilarea volanului la viraje.
Ford recheamă câteva sute de Mustang-uri care este posibil să nu fi fost reparate corect în cadrul unei rechemări anterioare. Conform raportului oficial de rechemare, anumite Mustang-uri din anii 2022-2023 trebuie să aibă actualizat software-ul modulului de control al servodirecției (PSCM) deoarece tehnicienii nu au încărcat software-ul corect în timpul procesului inițial de reparație.
Producătorul auto a descoperit că aceste vehicule au fost înregistrate ca fiind reparate, dar nu au avut efectiv instalată remedierea. Ford a rechemat inițial 30.735 de Mustang-uri anul trecut, deoarece casetele de direcție ar fi putut să nu fie calibrate corect, provocând potențial oscilarea volanului înainte și înapoi atunci când șoferul încerca să vireze. Această eră a Mustang-ului folosește direcție electronică.
Ford a calibrat inițial senzorul digital secundar de cuplu al casetei de direcție cu o polaritate inversată. Fără actualizarea software corectă, starea de bază rămâne, iar problema ar putea apărea dacă senzorul primar de cuplu al direcției se defectează sau este defectuos. Ford nu a precizat cât de severe ar putea fi oscilațiile, dar a menționat în raportul de rechemare că „asistența neintenționată la direcție ar putea duce la pierderea controlului vehiculului în timpul conducerii, crescând riscul unui accident”.
Proprietarii de Ford vor trebui să-și ducă Mustang-ul la dealer, unde un tehnician de service va actualiza PSCM cu software-ul corect. Este o reparație gratuită, iar Ford va începe să notifice proprietarii pe 31 martie. Producătorul auto a declarat că nu are cunoștință de rapoarte de accidente sau răniri legate de această problemă.
Producătorul auto a emis 10 rechemări până acum în acest an, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Ford a condus recent industria în rechemări, reparând milioane de mașini cu un cost imens, iar CEO-ul Jim Farley a declarat anterior că dorește să abordeze problemele de calitate ale producătorului auto. Anul trecut, Ford a devenit al treilea cel mai rechemat brand, emițând 67 de rechemări care au afectat 4,8 milioane de mașini, după Tesla și Stellantis.