Constructorul auto Dearborn crede că un Mustang cu patru uși, cu o siluetă joasă, și un Mustang cu tracțiune integrală de tip Safari ar putea avea succes la vânzare. Astfel, Ford mizează pe Mustang la fel cum Fiat a mizat pe 500. Fiat 500 a fost transformat în singura speranță a companiei italieneca să nu dea faliment. A funcționat! Să vedem dacă va funcționa și la Ford cu Mustang.
Într-o întâlnire recentă cu rețeaua națională de dealeri, mai mulți executivi de la Ford au prezentat, se pare, machete la scară completă și randări conceptuale ale unei versiuni sedan a Mustangului, precum și ale unei versiuni off-road cu tracțiune integrală. Au fost și alte știri mai puțin interesante, dar, dacă raportul de la Automotive News este corect, cele două modele sunt probabil să intre în producție.
Ford ar fi trimis la conferința din Las Vegas câțiva dintre cei mai importanți directori, inclusiv CEO-ul Jim Farley și președintele executiv Bill Ford. Detaliile despre noile modele Mustang sunt încă limitate, dar informațiile sumare raportate de AN sugerează că ambele modele vor fi echipate cu motoare cu combustie internă.
Sedanul se pare că se va numi „Mach 4”, în timp ce modelul de tip safari nu a primit încă un nume. În afară de tracțiunea integrală și anvelopele mari, se cunosc puține detalii despre vehicul. Nu este clar care dintre modele au fost prezentate ca machete la scară completă sau doar ca randări digitale.
CEO-ul Farley consideră că este o idee bună să dubleze investițiile în marca Mustang, în timp ce alții, inclusiv General Motors, renunță la mașinile muscle. Chevrolet a renunțat la Camaro anul trecut, iar noul Dodge Charger are doar motoare V6 sau electrice.
La prima vedere, mai multe modele cu motoare cu combustie internă nu pot face rău Ford-ului. Divizia electrică a companiei, Model E, pierde bani masiv. Ford este al doilea cel mai mare producător de vehicule electrice din Statele Unite, ca volum, dar este cu sute de mii de unități în urma Tesla și, așa cum s-a menționat anterior, este remarcabil de neprofitabilă. Compania are nevoie de mai mulți bani pentru a susține această parte a afacerii.
Ca atare, o altă parte a prezentării a fost dedicată eforturilor companiei de a dezvolta o platformă EV low-cost pentru o serie de mașini ieftine. Cât de avansat este acest program dincolo de stadiul de prototip nu a fost clarificat pentru dealeri. Alte note de subsol au inclus un vehicul comercial mic, bazat pe modelul Maverick, pentru a înlocui Transit Connect și posibile noi versiuni ale actualului Mustang.
Dacă Ford chiar face un sedan cu motor V-8, iar asta pare probabil, relevanța de a-l numi „Mustang” este discutabilă. Ford este singura entitate care poate numi orice vehicul „Mustang”. Totuși, până acum, mașina pony a fost mereu un singur tip de vehicul, iar încercarea cinică de a numi un crossover electric „Mustang” i-a șocat pe fanii devotați ai mașinii. Acest lucru nu a descurajat compania, însă, deoarece recent a aplicat același tratament și modelului Ford Capri.